اگر از صاحبین کسب و کارهایی مانند آنلاین شاپ ها بپرسید که چه چیزی آن ها را در زمینه کاری خوشحال میکند، به احتمال زیاد در جواب به شما می گویند “جذب مشتریان بیشتر ” و چیزی که عیان است این است که یکی از روش های جذب مشتری برای این نوع از کسب و کارها افزایش ترافیک فروشگاه اینترنتی است؛ زیرا اگر بتوانید برای وبسایت خود ترافیک بگیرید ، شانس بیشتری برای تبدیل بازدید کنندگان به مشتری و فروش بیشتر دارید.

افزایش ترافیک وبسایت به چه معناست؟

همانطور که رفت آمد ماشین ها در جاده باعث ایجاد ترافیک می شود، میزان ورود کاربران به یک سایت هم باعث ایجاد ترافیک در آن وبسایت می شود . پس زمانی که بیان می کنیم که ترافیک سایت افزیش یافته است بدین معنی می باشد که تعداد کاربرانی که در یک بازه زمانی وارد سایت شده اند افزایش پیدا کرده است. و این موضوع برای صاحبین کسب وکار ها خوشحال کننده است، اما راه های افزایش ترافیک فروشگاه های اینترنتی چیست؟ خبر خوب این است که راه های زیادی برای افزایش ترافیک فروشگاه اینترنتی وجود دارد که ما در این مقاله ، لیستی از روش های درجه یک در مورد چگونگی افزایش ترافیک فروشگاه اینترنتی را گردآوری کرده ایم.

روش های افزایش ترافیک فروشگاه اینترنتی

1. افزایش بازدید با تولید محتوا

امروزه با توجه به افزایش رقابت بین کسب و کارها، کاربران چیزی فراتر از خرید یک محصول می خواهند بنابراین نباید فروشگاه اینترنتی شما فقط فروش محصولات باشد. بگذارید به زبان ساده تر بیان کنم، اغلب مردم برای نیازهای خود قبل از خرید یک محصول دوست دارند تا درباره ی آن جستجو کنند. بنابراین شما به عنوان صاحب یک فروشگاه اینترنتی موظف هستید تا درباره محصولات، خدمات یا هر چیز مرتبط دیگر با فروشگاه خود تولید محتوا کنید تا با جذب کاربران به افزایش ترافیک فروشگاه اینترنتی خود کمک کنید .

افزایش ترافیک فروشگاه اینترنتی2. سئو را دست کمک نگیرید!

در پی تولید محتوا جهت افزایش ترافیک فروشگاه اینترنتی خود، سئو را فراموش نکنید که نقش پررنگی دارد. شاید بپرسید سئو چیست و چه تاثیری دارد ؟ در واقع سئو یک تاکتیک بازاریابی است که برای کمک به نمایش سایت فروشگاه آنلاین شما در اولین نتایج موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی مختلف استفاده می شود. بنابراین ، هرگاه فردی یک عبارت را در مرورگر گوگل را وارد کند ، وب سایت شما در نتایج برتر ظاهر می شود. به همین دلیل مهم است که برای افزایش ترافیک فروشگاه اینترنتی، سایتتان را را برای کلمات کلیدی مختلف بهینه کنید.

3.انتخاب هوشمندانه عنوان ها برای افزایش CTR

اگر در موتورهای جستجو جزو 10 نتیجه برتر رتبه بندی گوگل هستید اما ترافیک دریافت نمی کنید ، دلیل آن این است که کاربران روی لینک شما کلیک نمی کنند. بنابراین CTR یا نرخ کلیک یکی دیگر از عوامل موثر در افزایش ترافیک فروشگاه اینترنتی می باشد.جهت افزایش CTR یکی از عوامل مهم داشتن عنوانی جذاب برای مطالب می باشد. برای اینکه بدانید اوضاع CTR سایتتان به چه صورت است می تونید از ابزار گوگل سرچ کنسول استفاده کنید.

راهنمای کار با CTR گوگل سرچ کنسول

برای این کار وارد گوگل سرچ کنسول شوید و پس از انتخاب وب سایتی را که می خواهید ارزیابی کنید در نوار کناری سمت چپ روی Search Traffic کلیک کنید. سپس از منوی کشویی گزینه ی Search Analytics را انتخاب کنید.
نموداری که مشاهده می کنید به صورت پیش فرض است و دقیقا CTR را به شما نمایش نمی دهد. برای دیدن CTR، روی کادر CTRدر بالای صفحه گوگل سرچ کنسول کلیک کنید. CTR اکنون در گوشه سمت راست پایین نمایش داده می شود
اتت

در این گزارش، عبارات جستجو شده و CTR های مربوطه، با توجه به میزان محبوبیت دسته بندی شده است. به CTR های مهمترین کلمات کلیدی خود نگاه کنید. اگر اعدادی مانند 10٪ یا 20٪ را ببینید، بدین معنی است که آن ها را باید بهبود ببخشید.

4- از رپورتاژ آگهی کمک بگیرید

رپورتاژ آگهی یکی از مقوله های بسیار مهم در افزایش بازدید و ترافیک وب سایت ها و بهبود فروش محصولات می باشد. اما منظور از رپورتاژ چیست؟ رپورتاژ آگهی، ابزاری برای تبلیغ و معرفی خدمات و محصولات به شکل غیر مستقیم در ذهن مخاطب به کاربران سایت‌های خبری می‌باشد.

5- استفاده از ایمیل مارکتینگ

برای افزایش ترافیک فروشگاه اینترنتی با استفاده از ایمیل مارکتینگ راه های زیادی وجود دارد اما اینکه چگونه بتوانید CTR را از این طریق افزایش دهید بستتگی به نوع ایمیلی است که برای مخاطبانتان ارسال می کنید. کلید موفقیت این است که نه تنها ایمیل در صندوق ورودی دریافت شود، بلکه با استفاده از موضوع وسوسه انگیز و یک آدرس مناسب باز شود. درواقع ایمیل یک فرصت افزاایش ترافیک فروشگاه اینترنتی است پس باید محصولات مختلف، تصاویر به صفحات مربوطه و تصویر هدر به صفحه اصلی سایت در داخل ایمیل لینک شوند.

افزایش ترافیک فروشگاه اینترنتی6- از شبکه های اجتماعی کمک بگیرید

همانطور که می دانید امروزه تمامی کاربران توسط گوشی های هوشمند به سادگی در شبکه های اجتماعی حضور تقریبا فعالی دارند. اینستاگرام، تلگرام، واتساپ، توییتر، لینکدین، فیسبوک، یوتیوب، گوگل پلاس و پینترست، از شبکه های اجتماعی پرکاربرد با کاربران فعال زیاد هستند. هرچند به علت مسائل مربوط به اینترنت داخل ایران، ممکن است دسترسی به تمامی شبکه های اجتماعی برای کاربران به سادگی امکان پذیر نباشد. اما به هرحال با این وجود افراد از استفاده از آن ها دست نکشیده اند بنابراین اگر بتوانید محتوای جذابی این شبکه ها بنویسید و هشتگ‌های برند خود را در این شبکه معرفی کنید، شانس خیلی زیادی برای دیده شدن پیدا می‌کنید ، هدایت کاربران به وبسایت و در نتیجه افزایش ترافیک فروشگاه اینترنتی خود پیدا می کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *