سوالی که ممکن است در ذهن خیلی از سئو کارها در ابتدای کار برایشان پیش بیاید چگونگی بررسی اعتبار سایت است که اعتبار صفحه یک سایت یکی از عوامل بسیار مهم در رتبه بندی سایت، در نتایج جستجوی گوگل است و یکی از وظایف اصلی یک متخصص در سئو سایت، بررسی کردن رقبا یا سایت ها برای لینک سازی است. برای بررسی کردن اعتبار سایت فاکتورهای مهمی وجو دارد که در ادامه این مقاله به بررسی آنها می پردازیم پس تا انتهای این مقاله با دی ام تابان همراه باشید.

بررسی اعتبار سایت

گوگل برای این که به بررسی اعتبار سایت بپردازد و به آنها در گوگل رتبه دهد از نیروی انسانی کمک می گیرد و افرادی را استخدام کرده که به عنوان امتیاز دهندگان کیفیت جستجو شناخته می شوند. کار این افراد بررسی کیفیت صفحه یا PQ است که هدف اصلی آنها، فهمیدن این است که یک صفحه سایت تا چه حدی به هدف خود رسیده است. در ارزیابی اعتبار صفحه سایت مواردی مثل هدف از محتوا، تخصص نویسنده،لینک ها و خیلی از موارد دیگر مورد بررسی قرار میگیرد.

[rd_line color=”#1abc9c” alt_color=”#1abc9c” width=”50PX” line_pos=”center”]

هدف محتوای سایت

در واقع مهمترین فاکتور هدف سایت این است که به چه علت این صفحه تشکیل شده است و این هدف ممکن است برای یک هدف مشخص باشد یا چندین هدف مختلف که بسته به نوع آنها می تواند باعث پیشرفت یا سقوط یک صفحه شود. در  اعتبار سنجی وب سایت اولین نکته ای که مورد بررسی قرار میگیرد این است که تاچه حد به سوالات و نیازهای کاربران پاسخگو است. گوگل جستجو معنایی خود را برای درک معنای کلمات موجود در جستجوی کاربران مورد بررسی قرار میدهد و آنها را با صفحاتی که کیفیت و اعتبارشان قبلا مورد ارزیابی قرار گرفته، تطابق میدهد پس کیفیت محتوای سایت هم مورد قابل توجه ای است که به آن باید دقت کنید. کیفیت محتوا سایت باید به مواردی مثل خطاهای املایی، نگارشی، واضح و صریح بودن متن،نحوه بیان و غیره توجه کنید پس برای لینک دهی، سایتی را انتخاب کنید که کیفیت محتوا خوبی هم داشته باشد.

بررسی اعتبار سایت

اعتبار سایت براساس سئو خارجی

برای بررسی اعتبار یک سایت باید وضعیت لینک سازی سایت را مورد بررسی قرار دهید. محبوب ترین و کاربردی ترین ابزار برای این کار Moz.com و Ahref.com می باشد که این ابزارهای قدرتمندی هستند که بوسیله ربات هایی که ساخته اند تمامی صفحات وب را آنالیز می کنند و لینک سازی را مورد بررسی قرار می دهند و شما می توانید با تهیه یک لیست از اطلاعات خروجی این ابزارها مثل تعداد لینک های خروجی، کیفیت لینک ها، عبارات لینک شده یا انکرتکست ها، صفحات لینک دهنده و تعداد دامنه های یونیک تهیه کنید. Moz یک سری اطلاعات مثل نمره اسپم، پیج آتوریتی(PA)، دامین آتوریتی(DA) را رایگان در اختیار شما قرار می دهد. بعد از ثبت نام در این سایت، یک نوار ابزار بالای هر سایتی که شما باز می کنید، نمایش داده می شود که شما به کمک آن نمره اسپم، پیج آتوریتی، دامین آتوریتی و لینک های فالو و نو فالو و غیره را در سایت می توانید تشخیص دهید.

[rd_line color=”#1abc9c” alt_color=”#1abc9c” line_pos=”center” margin_top=”50px”]

Page Authority

در پیج آتوریتی اعتبار صفحه مدنظر است و سایت Moz با اعلام عددی بین 0 تا 100 ارزش صفحه را مشخص می کند و با اعلام این رتبه حدس می زند چه رتبه ای در صفحه نتایج جستجو گوگل کسب می کند. ممکن است اعتبار یک صفحه از سایت از دامنه آن بیشتر یا کمتر باشد. بیشتر در مواقعی کاربردی است که دو صفحه در اینترنت را بخواهیم مقایسه کنیم که کدوم صفحه برای دریافت بک لینک مناسب تر است که مهمترین عامل در رابطه با پیج آتوریتی داشتن محتوا خوب و با کیفیت است.

Domain Authority

گوگل برای بررسی وب سایت ها الگوریتم هایی را تعبیه کرده است که می تواند رتبه سایت شما را در صفحه نتایج جستجو رقم بزند. اعتبار دامنه عددی بین 0 تا 100 است و هرچه بالاتر باشد، سایت شما پتانسیل بیشتری برای جایگاه بهتر را دارد. فاکتورهای بسیاری برای بررسی دامین آتوریتی در نظر گرفته می شود که تعداد بک لینک های کل صفحه سایت، تعداد دامنه های اختصاصی که به دامنه شما لینک داده اند، تعداد بک لینک های ارزشمند وغیره است.

Spam Score

اسپم اسکور در واقع رفتار هایی که ممکن است برای وب سایت شما مخاطره آمیز باشد را تحت بررسی قرار می دهد و فاکتور هایی را برای این کار در نظر می گیرد مثل بررسی نام دامنه، لینک های موجود درسایت، طول های url ها، تعداد صفحات و برخی کلمات بی ربط را تحلیل می کند. نمره اسپم عددی بین 0 تا 17 است که از عدد 8 به بالا احتمال خیلی زیاد سایت اسپم است.

بررسی اعتبار سایت

بررسی رقبا

شما برای آنالیز رقبای خود در زمینه موضوعی که می خواهید سایت بزنید، باید اعتبار سایت آنها را بررسی کنید. فرض کنید که شما می خواهید یک سایت راجب خرید فرش بزنید و در آن فرش های خود را به فروش بگذارید. ابتدا باید کلمه خرید فرش را در گوگل سرچ کنید سپس لیستی از سایت های بالا آمده را تهیه کنید و بعدش پیج آتوریتی، دامین آتوریتی، اسپم اسکور آنها را بررسی کنید تا بتوانید متوجه شوید رقبای خود در چه جایگاهی هستند اگر برفرض دیدید که دامین آتوریتی آنها زیر 30 و اسپم اسکور آنها بالای 5 است بدانید که رقبای سختی ندارید و شانس موفقیت شما بیشتر است.

[rd_line color=”#1abc9c” alt_color=”#1abc9c” line_pos=”center” margin_top=”50px”]

اهمیت لینک سازی

همانطور که در بالا مطالعه کردید لینک سازی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید با شیوه های لینک سازی آشنا شوید تا بتوانید در نتایج گوگل بیشترین امتیاز را داشته باشید:

  1. لینک هایی که انتخاب کرده اید چقدر محبوب هستند و در ابزار Moz در قسمت های مختلف چه رتبه ای دارد و تعداد افرادی که روی این لینکی که انتخاب کرده اید چقدر کلیک می کنند و این امر باعث ارزش گذاری لینک شما می شود.
  2. باید لینکی که انتخاب می کنیدبه موضوع محتوای شما ربط داشته باشد به طور فرض شما یک سایت خرید فرش دارید و نباید از یک سایت لوازم آرایشی به سایتتان لینک دهید.
  3. کلمه ای که برای لینک انتخاب می کنید که به اصطلاح به آن انکر تکست می گویند باید شبیه کلمه کلیدی سایت شما باشد.
بررسی اعتبار سایت
[rd_line color=”#1abc9c” alt_color=”#1abc9c” width=”50px” line_pos=”center”]

تاثیر بک لینک و رپورتاژ آگهی

برای اینکه بتوانید سایتتان بیشتر بازدید کننده داشته باشد، خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی روش های موثری برای بک لینک ارزشمند و بدست آوردن جایگاه خوب در وضعیت سئو شما است. قبل از انتخاب یک سایت باید اعتبار دامنه و نمره اسپم را بررسی کنید که اهمیت بالایی دارد که اگر اسپم از 5 بیشتر باشد یا اعتبار دامنه از 30 کمتر باشد عملا گزینه مناسبی نیست.

سخن آخر

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و توانسته باشیم شما را در بررسی اعتبار سایت برای بک لینک و رپورتاژ آگهی راهنمایی کرده باشیم.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *