بررسی سئو سایت

ابزارهای مختلفی برای بررسی سئو سایت وجود  دارد و این ابزارها با توجه به نوع اطلاعاتی که می خواهیم نیز متفاوت است. اکثر این ابزارها خارجی هستند، اما امروزه برخی از وب سایت های ایرانی نیز در این زمینه فعالیت می کنند. در این بخش به بررسی ابزارهای ایرانی می پردازیم.

[button type=”rd_stroke_bt” t_color=”#ffffff” b_color=”#f2684d” t_hover_color=”#ffffff” b_hover_color=”#1abc9c” url=”tel:09123845470″ mt=””]امروز کسب و کار خود را توسعه دهید[/button][button type=”rd_stroke_bt” t_color=”#ffffff” b_color=”#777777″ t_hover_color=”#ffffff” b_hover_color=”#1abc9c” url=”tel:09123845470″]دیگر خدمات آژانس دجیتال مارکتینگ تابان[/button]

سایت های بررسی سئو، شامل خدمات بررسی سئو سایت، مقایسه کدها، یافتن قالب ورد پرس، بررسی اعتبار SSL، بررسی رتبه الکسا و بررسی بک لینک ها هستند. در بررسی سایت، می توانید آدرس وب سایت خود را وارد کنید، لینک ها، نقشه سایت، و واکنش گرا بودن آن را بررسی کنید.

به علاوه، برخی از وب سایت ها می توانند DNS های سایت شما را نیز بررسی کند.  برخی از سایت های ایرانی ادعا می کنند که به طور رایگان می توانند به شما بررسی سئو سایت تان را ارائه دهند. در حالی که خدمات رایگان همیشه مفید نیست.

در حوزه بررسی سئو سایت، ابزارهایی برای بررسی متاتگ ها، جایگاه کلمات کلیدی، فایل robots.txt، بررسی بک لینک ها، و ساخت نقشه فایل دارند. در زمینه بررسی سئو سایت، می توانید آی پی هاتان را نیز بررسی کنید. مثلا می توانید بررسی کنید که چه آی پی هایی از سایت شما بازدید و یا خرید کرده اند.

بررسی سئو سایت

بخش های بررسی سئو سایت

در هنگام بررسی سئو سایت، بخش های مختلفی را بررسی می کنند. جایگاه کلمات کلیدی، بهینه سازی پیج های اصلی، پیشنهاد دهنده کلمات کلیدی، تراکم کلمات کلیدی، بازنویسی متن، تشخیص محتوای کپی شده، ساخت نقشه سایت، ساخت فایل روبوت تکست، تولید کننده متا تگ، تحلیل کننده متاتگ ها، تحلیل کننده لینک ها، سرعت بارگذاری، حجم سایت، رتبه الکسا، بررسی رتبه Moz و سایت های همسایه هستند.  برخی از وب سایت های ایرانی، اکانت ویژه ابزارهای خارجی بررسی سئو سایت مانند Moz  om را تهیه کرده و به شما اجازه می دهند که بررسی سئو سایت خود را به طور کامل انجام دهید.

 

سئو

تشخیص محتوای کپی شده در بررسی سئو سایت

با استفاده از این ابزار می توانید، می توانید کپی بودن متنی که در سایت تان قرار داده می شود را بررسی کنید. با انجام این کار، می توانید متوجه شوید که محتوای تان منحصر به فرد هست یا خیر.

برای این کار میتوان از ابزارهای مختلفی استفاده کرد یا سایتهایی برای این کار وجود دارند به طور مثال

www.copyscape.com

smallseotools.com

www.duplichecker.com

بررسی سئو سایت

برنامه نویسی و بررسی سئو سایت

شاید تصور کنید که سئو و برنامه نویسی دو چیز کاملا مجزا هستند. باید بگوییم که برنامه نویسی و طراحی سایت نقش مهمی در سئوی سایت دارند. بنابراین در بررسی سئو سایت باید کدهای برنامه نویسی را نیز مورد بررسی قرار دهیم. برخی از کسانی که سئو کار هستند در مورد برنامه نویسی اطلاعی ندارند، برنامه نویسی وب سایت شامل برنامه نویسی سرور و کاربر است. زبان های برنامه نویسی php، java و asp.net در سمت سرور استفاده می شوند. نکته مهم این است که در سمت سرور، برنامه نویسی اهمیت مستقیمی بر بررسی سئو سایت ندارد. در حالی  که برنامه نویسی کلاینت یا کاربر تاثیر عمیقی بر بررسی سئو سایت دارد.

بهینه بودن کد ها و تمیز بودن آنها برای اینکه کرولرها راحتتر بتوانند صفحات را بخوانند نیز تاثیر مستقیمی در بهبود سئوی سایت دارد.

 

بررسی سئو سایت

ابزارهای بررسی سئو سایت

ابزارهای زیادی برای این کار وجود دارند که البته اکثر این ابزارها رایگان نیستند و باید برای استفاده طولانی مدت اشتراکشان را خریداری کنید. میخواهیم به مهمترین ابزارها اشاره ای داشته باشیم.

Answer the Public

کلید واژه ها و کلمات کلیدی مرتبط، استراتژی های کلمات کلیدی از مهم ترین بخش های بررسی سئو سایت هستند. وب سایت Answer the Public با یک کلمه کلیدی به شما بیش از هزاران کلید واژه مرتبط ارائه می کند. همانطور که می دانید، کاربران فضای مجازی از فروم ها، وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی برای مطرح کردن سوالات خود استفاده می کنند. برای اینکه این کلمات مرتبط و سوالات کاربران را مشاهده کنید، باید تمام این بسترها را بررسی کنید. اما این وب سایت به شما اجازه می دهد که بدون مطالعه و جست و جوی زیاد، کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید.

Woorank’s SEO & Website Analysis Tool

معمولا ابزارهای متنوعی برای بررسی سئو سایت وجود دارد. اما به کمک این وب سایت می توانید تمام نکات بهینه سازی وضعیت سئو سایت را دریافت کنید. این ابزار، یکی از افزونه های فوق العاده کروم است. نکته جالب توجه این سایت این است که علاوه به ارائه مشکلات، به شما راه حل نیز ارائه می دهد.

Detailed.com

در مبحث بررسی سئو سایت، بهینه سازی کسب و کار، و دیجیتال مارکتینگ، شناسایی و تحقیق صنایع و وب سایت های مرتبط اهمیت زیادی دارد. شما در هر کسب و کاری که باشید، و یا هر ایده ای که در ذهن تان دارید، باید بزرگترین رقبای خود را بررسی کنید. در وب سایت Detailed.com می توانید رقبای خود را تحلیل کنید و نکات مثبت آنها را در نظر بگیرید.

CanIRank

هنگامی که کلمات کلیدی را مشخص می کنیم، باید رتبه و سختی آنها را نیز تعیین کنیم. یعنی باید ببینیم که کدام کلمه کلیدی سختی بیشتری دارد. یعنی با کدام کلمه کلیدی، رسیدن به صفحه اول سخت تر است. این سایت به شما پاسخ می دهد که آیا در این کلمه کلیدی، می توانید رتبه ای کسب کنید یا خیر.

 

بررسی سئو سایت

Google’s Mobile-Friendly Test

امروزه اکثر کاربران وب سایت ها را در گوشی خود مشاهده می کنند. بنابراین یکی از برجسته ترین بخش های بررسی سئو سایت، بررسی واکنش گرا بودن سایت ها است. همانطور که می دانید گوگل مرتبا، الگوریتم ها و ابزارهای جدید خود را ارائه می کند. بنابراین این ابزار به شما می گوید که سایت شما چقدر برای الگوریتم گوگل آمده است.

Seed Keywords

این وب سایت علاوه بر اینکه یک ابزار بررسی سئو سایت است، یک ابزار مهم برای کلید واژه ها نیز محسوب می شود. برای استفاده از این سایت، یک کلید واژه را وارد کرده و کلمات مرتبط آن را پیدا می کنید. در نهایت فهرستی از کلیدواژه ها و کلمات کلیدی مرتبط در اختیار شما قرار دارد.

SEMrush

ابزارهای این وب  سایت در راستای بررسی سئو سایت، برای بهبود جست و جوی کلمات کلیدی استفاده می شود. به کمک این سایت می توانید کلمات کلیدی موثر صفحه های وب سایت تان را بررسی کنیم. رتبه ها، و میزان جست و جوی ماهانه نیز مشخص می شوند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *