چگونگی تولیدمحتوا ویدئویی

امروزه صاحبان سایت و مشاغل و بیزینس‌های مختلف برای جذب کاربران و رونق بخشیدن به کسب و کار اینترنتی شان از تولید محتوا ویدئویی استفاده می کنند. روش تولید محتوا ویدئویی یکی از روش‌های تقریبا جدید برای صاحبان سایت و مشاغل اینترنتی و بسیاری از کسب و کارها محسوب می‌شود، زیرا در گذشته تولید ویدئو برای همه آسان و قابل دسترس نبوده و با مشکلات و هزینه‌های فراوان مواجه بوده است و افراد کمی دست به تولید محتوا ویدئویی می‌زدند، اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی و در دسترس قرار گرفتن آسان‌‌تر ابزار تولید محتوا ویدئویی برای عموم افراد بسیاری از آنها شروع به تولید ویدئو در عرصه‌های مختلف و یا توضیح و ارائه‌ی کار خود از این طریق می‌باشند. همچنین باید بدانید که کاربران فضای مجازی علاقه‌ی زیادی به تماشای ویدئوها دارند و ویدئوها از محتوای خواندنی بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند. جالب است بدانید بعد از گوگل، کاربران برای جستوجو در ارتباط با دسترسی به محتوا ویدئویی مورد نظرشان، در یوتیوب به سرچ خواهند پرداخت و یوتیوب به دومین موتور جستوجوی بزرگ دنیا تبدیل شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی دقیق تر این روش، از تولید محتوا باشیم . استراتژی های بازاریابی ویدیویی چیز جدیدی نیست اما، نباید قبل از انجام تحقیقات صحیح و ایجاد یک برنامه ، یک فیلم بازاریابی دیجیتال یا به اصطلاح ویدئو مارکتینگ ایجاد کنید. استراتژی بازاریابی ویدیویی شما در نهایت همان چیزی خواهد بود که شما را راهنمایی می‌کند – بودجه ، زمان بندی شما ، فرآیندهای تولید ، معیارهای تبدیل شما و موارد دیگر. بنابراین نوشتن و نهایی کردن این مرحله باید یکی از مراحل تولید ویدیوی شما باشد.

تولید محتوا ویدئویی

نحوه ساختن یک استراتژی بازاریابی ویدیویی :

  • با اهداف ویدیوی خود شروع کنید
  • مخاطب مورد نظر خود را پیدا کنید
  • بفهمید چه داستانی را می خواهید بگویید
  • خلاق باشید
  •  جدول زمانی داشته باشید
  • بودجه واقعی را حفظ کنید

در ابتدا ، باید تصمیم بگیرید که مهمترین مرحله برای هدف گذاری کدام مرحله است.

آگاهی: در اینجا یک چالش یا فرصتی تعریف شده و بیننده متوجه می شود که مشکلی دارند. فیلم ها در این مرحله باید کاربران را به خود جلب کرده و برند شما را با مخاطبان جدید معرفی کنند.
ملاحظه: بیننده اکنون در حال بررسی چگونگی حل مشكلی است كه با آنها روبرو هستید. آنها در حال تحقیق ، درخواست توصیه ، تماشای بررسی محصولات و تلاش برای یافتن راه حل های مقرون به صرفه هستند.
تصمیم: راه حل تقریبا پیدا شده است و می خواهید ذهن خود را حفظ کنید. چشم انداز خود را با اثبات رضایت مشتری ارائه دهید و ثابت کنید که چرا محصول یا خدمات شما باید براساس رقابت شما انتخاب شود.

اگر می خواهید مجموعه جدیدی از مشتریان را به مارک خود جذب کنید ، می خواهید یک فیلم مرحله آگاهی ایجاد کنید. اگر می خواهید مخاطبان خود را درگیر کنید ، می خواهید یک فیلم مرحله ای در نظر بگیرید. اگر به بستن فروش نزدیک هستید و نیاز به پرورش چشم انداز خود دارید ، می خواهید یک فیلم مرحله تصمیم گیری بسازید. همچنین می توانید برای لذت بردن از افرادی که قبلاً از شما خریداری کرده اند و یا یک فیلم داخلی برای ایجاد انگیزه در تیم خود یا استخدام کارمندان جدید ، یک ویدیو ایجاد کنید. اکنون که می دانید چه مرحله ای از بازاریابی را هدف قرار می دهید ، زمان آن رسیده است که بفهمید مخاطبان مورد نظر شما کیست. این نیز یک گام مهم است. اگر ویدیویی را بدون توجه به مخاطب خاص ایجاد کنید، قطعا به مسیری خطا خواهید رفت.

چگونه می توانید مخاطبان هدف را برای فیلم های تجاری خود پیدا کنید؟ سوال بسیار مهمی است که در پاسخ دادن به این سوال به شما کمک خواهیم کرد.

یکی از اولین اقدامات در ایجاد استراتژی بازاریابی ویدیویی شما اینست که دقیقاً به افرادی که می خواهید فیلم های شما برسندچه کسانی هستند؟ از خود بپرسید هدف از فیلم شما چیست ؟ مخاطب مورد نظر شما از کجا معلق است ؟ این نحوه نحوه پخش ویدئوی شما را نشان می دهد. با پاسخ به این دو سؤال، مخاطبان هدف خود را می شناسید .

تصمیم گیری در مورد داستانی که می خواهید فیلم شما بگوید می تواند سرگرم کننده ترین و دشوارترین بخش باشد و خواهید دید چگونه داستان نویسی ویدئویی که با اندیشه است می‌تواند مزیت رقابتی به تجارت شما بدهد. در ادامه باید بدانید که شما می خواهید چهار عنصر زیر را شرح دهید:

  • شخصیت با یک هدف – این شخص باید با جمعیت هدف شما هماهنگ باشد.
  • درگیری – این نقطه درد مشتری شماست.
  • تلاش – بدین ترتیب محصول یا خدمات خود را معرفی می کنید.
  • وضوح – به این ترتیب محصول یا خدمات شما مشکل را حل می کند.

 

تولید محتوا ویدئویی

انواع تولید محتوا ویدئویی:

  • ویدئو تبلیغاتی
  • ویدئو دمو برای بررسی محصولات
  • ویدئو آموزشی
  • وبینار
  • ویدئو مصاحبه
  • ویدئو بلاگ

ویدئو تبلیغاتی :

انواع ویدئوهای تبلیغاتی وجود دارد که به صورت آفلاین ( در تلویزیون و… ) و آنلاین در صفحات و شبکه‌های مجازی میتوانید مشاهده کنید. این دسته از ویدئوها در جهت رائه‌ی محصولات و شناساندن و معرفی کالا و یا انواع خدمات آن بیزینس و یا کسب و کار می‌باشد.

ویدئو دمو برای بررسی محصولات:

برای بررسی خدمات و یا محصولات قبل از تولبد و یا ارائه‌ی آن‌ها یک ویدئوی دمو توسط مدیران و مسئولین آن کسب و کار تهیه می‌شود و به این طریق نظرات مخاطبان خودشان را دریافت می‌کنند و به اصلاحات آن می‌پردازند.

ویدئو آموزشی :

بسیاری از صاحبان مشاغل آموخته های خود را در فضای اینترنت به اشتراک می‌گدارند و دست به تولید محتوا ویدئویی زدند. البته باید فراموش نکنیم که یکسری از موارد را در حین تولید محتوا ویدئویی باید رعایت کرد از جمله ی این موارد داشتن زمان کافی و مناسب برای توضیح و بیان مفید مبحث آموزشی، شیوایی در کلام و وضوح کامل صدا و تصویر فرد آموزش دهنده، و همچنین در نظر گرفتن محیطی مناسب و آرام برای ضبط محتوا ویدئویی، در این میان داشتن ابزار مناسب را نباید فراموش کرد ابزار مناسب و زیادی وجود دارد که شما را در جهت تولید محتوا ویدئویی همراهی می‌کنند

وبینار‌: 

وبینار به سمیناری گفته می‌شود که به شکل آنلاین براب بررسی و ارائه‌ی اطلاعات ویا یک جلسه‌ی معرفی رسمی برگزار می‌شود . وبینار‌ها به شکل معمول برای برگزاری کلاس‌ها و یا دوره‌های آموزشی آنلاین مورپ استفاده قرازر می‌گیرد به این صورت که در یک ساعت و روز مشخص افراد شرکت کننده در آن دوره در یک بستر تحت وب با آنلاین شدنشان حضور پیدا خواهند کرد و صدا و تصور را به صورت آنلاین دریافت خواهند کرد و از همین طریق نظرات و یا سوالات خود را بیان می‌کنند. البته بسیاری از بیزینس ها نیز برای صحبت در ارتباط با معرفی محصولات و یا ارائه‌ی خدماتشان ویدئوهایی را تهیه می کنند و آن را در شبکه‌های مجازی مختلف انتشار می دهند.

ویدئو مصاحبه :

یکی دیگر از روش‌های ویدئو مارکتینگ و تولید محتوا ویدئویی ، تولید ویدئوهایی به شکل مصاحبه با افراد مختلف است، در این دسته از ویدئوها میتوانید با افراد حاضر در محل مورد نظر و یا مشتریان یک کسب و کار و یا حتی مدیران مربوطه نیز اقدام به تولید محتوا ویدئویی کنند .

ویدئو بلاگ :

یکی از بهترین محیط هایی که برای آموزش و یا آپلودکردن ویدئوهای آموزشی  است بلاگ ها هستند بنابراین می‌توانید ویديو های آموزشی خود را در بلاگ‌ها نیز آپلود کنید .

تولید محتوا ویدئویی

شما باید از این ابزار بازاریابی شگفت انگیز برای رقابتی بودن استفاده کنید. هر چه بیشتر منتظر بمانید ، مشتری بیشتری از دست خواهید داد، همچنین  میتوانید با توحه به نیازتان محتوای ویدئویی موردنظرتان را تولید و منتشرکنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *