سئو سایت فروشگاهی

با افزایش تقاضا برای خرید های آنلاین و رضایت مشتریان از خرید آسان و راحت توسط سایت های فروشگاهی , افرادی زیادی با هدف کسب سود وارد این بازار می شود و با ورود هر فروشنده در حقیقت رقابت را برای صاحبین سایت های فروشگاهی دشوار تر می سازد و تلاش می کنند تا با راهکار هایی مزیت برتری خود را نسبت به سایر فروشگاه ها ایجاد کنند.و به سئو سایت را بیش از پیش اهمیت می بخشد. اما سئو سایت فروشگاهی چگونه صورت می پذیرد؟ و چه گونه می تواند سبب رشد و توسعه کسب و کار شما شوند ؟ در این مقاله به سئو سایت فروشگاهی و اهیمت آن اشاره می کنیم.

[rd_images_carousel images=”9887″ size=”full”]

چرا سئو سایت فروشگاهی دارای اهمیت است؟

و اما سوال این است که سئو سایت فروشگاهی چه اهمیتی دارد ؟ چرا سایت فروشگاهی ما به سئو نیاز دارد؟ یکی از دلایل اصلی تاسیس یک سایت فروشگاهی این که ارتباط ما با کاربران و مشتریان گسترش یابد و به طور بهینه و آسان تری در دسترس کاربران خود باشیم. یکی از حیاتی ترین دلایلی که سایت فروشگاهی شما به سئو نیاز دارد کمک می کند تا کاربران شما را بهتر بیابند و و مشتریان جدید با کسب و کار شما , نوع ارائه خدمات توسط شما بیش از پیش آشنا شوند.

از دلایل  دیگر و پر اهمیت این کار سئو یک تاثیر ماندگار بر روی سایت شما است. سرمایه گذاری بر روی سئو سایت یک سرمایه گذاری بلند مدت اما تاثیر گذار بر روی رشد و توسعه کسب و کار شما است. این سرمایه گذاری علاوه بر تاثیر گذاری بر روی محصولات پرفروش شما میتواند بر روی خط و یا خطوطی از تولید شما که فروش مورد نظر شما را نداشته است تاثیر گذار باشد و آنها را تا حدی بالا تر از سطح پیش بینی شده شما پیش ببرد.اگر بخواهیم تاثیرات بی شمار سئو سایت فروشگاهی را خلاصه بگوییم می توان گفت با افزایش دیده شدن شما توسط مخاطبان فروش شما و آشنایی مشتریان جدید با کسب و کار شما افزایش می یابد.

نکته مهم: در سئو سایت فروشگاهی تنها بر روی یک کلمه کلیدی سئو انجام نمی شود, بر خلاف سایر پروژه های سئو و کلماتی که بر روی آنها سئو می شود می تواند در یک حیطه و حوزه کاری نباشند برای مثال در پروژ برای مثال در یک پروژه که کارفرما نصب و تعمیرات کرکره برقی انجام می دهد کلمات کلیدی در حیطه کرکره برقی اما در یک سایت فروشگاهی انواع محصولات غذایی پوشاک و.. سئو می شوند .

برای سئو یک سایت مراحب متعددی از جمله سئو داخلی , سئو خارجی اما در این به 4 مرحله اصلی در سئو سایت فروشگاهی می پردازیم که می تواند فروشگاه شما را بیش از پیش در دید مشتریان جدید شما بگذارد .

اگر بخواهیم استراتژی های سئو سایت فروشگاهی را دسته بندی کنیم 4 دسته اصلی ایجاد می شود :

1 استراتژی مناسب برای انتخاب کلمه کلیدی برای هر محصول

2 استراتژی تولید و مدیریت محتوا

3 استراتژی لینک سازی در سایت

4 استراتژی سوشال مدیا

استراتژی انتخاب کلمه کلیدی مناسب

یکی از ابتدایی ترین مراحل برای سئو سایت فروشگاهی انتخاب کلمه کلیدی مناسب است.یک سایت برای  شروع پر قدرت وسئو مناسب باید پیش از هر چیزی از کلمات کلیدی خود اطمینان حاصل کند این کلمات تا چه میزان مورد سرچ و استفاده کاربران قرار می گیرد این کالا با چه نامی بیشتر در جست و جوی کاربران قرار می گیرد؟ تمام این سوالات می تواند مشتریان را به خوبی به سمت سایت شما هدایت کند.

شما پیش از شروع هر کدام از این مراحل باید کلمات کلیدی هر محصول را بیابید. شما برای این سایت نیاز اساسی به تولید محتوا دارید پس به خاطر داشته باشید علاوه بر کلمات کلیدی که برای سئو  سایت فروشگاهی انتخاب می کنید شما باید یه لیست از عناوین و کلمات کلیدی وبلاگ سایت فروشگاهی خود داشته باشید. که در ادامه بیشتر به آن اشاره خواهیم کرد. از کلمات کلیدی نیز می توانید به خوبی استفاده کنید.

نکته مهم  : به خاطر داشته باشید برای هر دامنه تنها یک کلمه کلیدی مناسب انتخاب کنید. یک کلمه اما کلیدی ترین کلمه ای که می توانید برای محصول خود انتخاب کنید.

2- استراتژی مدیریت و تولید محتوا :

دومین چیزی که سئو سایت فروشگاهی شما در مراحل ابتدایی نیاز دارد و بسیار مهم است تولید محتوا و مدیریت این محتوا به صورت اصولی است.

محصول را هر چه ببشتر به  مخاطب ود بشناسانید :

واضح است که شما محصولات خود را به خوبی می شناسید و اطلاعات کافی را در خصوص محصول می دانیدبرای مشتریان خود به خوبی توضیح دهید که این محصول دقیقا در کجا استفاده می شود, چه نیازی را می تواند از آن ها بر طرف سازد.با ارائه این اطلاعات کاربر می تواند این احساس نیاز را در خود به خوبی احساس کند و یک خرید را با اطمینان انجام دهد این اعتماد در خرید های آتی او نیز تاثیرگذار است و می تواند او را مجدد به سمت سایت فروشگاهی شما هدایت کند.

در ابتدا مخاطب هر محصول خود را بشناسید :

شما با عرضه یک محصول باید بدانید مخاطب شما کیست؟ چه اطلاعات را می خواهد از این محصول دریافت کند؟هر چه بیشتر برای شناخت مخاطبتان و ارائه اطلاعات که او که می خواهد وقت بگذارید باعث مزیت و برتری شما نسبت به سایر سایت های فروشگاهی می شود. مخاطب می داند سایت در  برای ارائه خدمات به بهترین شکل و مورد نیاز او هدایت می شود لذا اعتماد او نسبت به شما بیشتر خواهد شد. و این اعتماد می تواند فروش بیشتر را برای شما به ارمغان بیاورد.

استراتژی تولید محتوای سایت خود را داشته باشید

مسیری که مخاطب از ابتدای ورد به سایت شما طی می کند تا به خرید اینترنتی برسد را برسی کنید و تلاش کنید مخاطبی را از قلم نیاندازید . کاربران با حضور در سایت فروشگاهی شما می خواهند چه چیزی را بدانند؟ مطالب مرتب با فروشگاه شما چیست ؟ مخاطب سایت شما چه ویژگی هایی را اعم از جنسیت , سن و مذهب و.. دارند؟ چگونه می توان این مطالب را درست و مطابق با آنچه کاربر شما می خواهد نوشت؟ با پاسخ به این سوالات می توانید به خوبی رشد کنید.

3 – استراتژی لینک سازی در سایت

یکی از نکات پر اهمیتی که در سئو سایت فروشگاهی  باید به آن ها توجه شود ساختن لینک های داخلی و خارجی است.لینک سازی در اعتبار دهی به صحفات بسیار تاثیر گذار است.

لینک سازی داخلی و خارجی در سئو سایت بسیار مهم است و در دیده شدن شما توسط مخاطبین و مهم تر از آن ها توسط گوگل است. لینک سازی ها باید با استراتژی چیده شوند در غیر این صورت می توانند به جای بیشتر دیده شدن شما باعث حذف شما از نتایج گوگل شوند.اما لینک سازی داخلی چه تاثیری بر روی سئو داخلی دارد؟

برخی از  تاثیرات لینک سازی داخلی :

  • لینک سازی داخلی بر روی ایندکس شدن صفحات شما تاثیر گذار است :

ربات های گوگل برای یافتن صفحات تازه ایجاد شده از لینک سازی ها استفاده می کنند استفاده درست و با توجه به الگوریتم های گوگل در  بهتر دیده شدن محتوا های جدید که در سایت خود قرار می دهید تاثیر گذار باشد .

گوگل همیشه به دنبال یافتن محتوای جدید است پس لینک گذاری مناسب باعث می شود گوگل با مطالب جدید شما آشنا شود و نسبت به شما و سایت شما به عنوان یک سایت فعال و قابل احترام و رشد نگاه خواهد کرد.

  • لینک داخلی قدرت وب سایت را به صفحات داخلی منتقل می سازد:

با توجه به الگوریتم link juice با استفاده از لینک سازی و بک لینک می توانید ارزش صحفه اصلی خود را به صفحات دیگر انتقال دهید.هر چه ساختار لینک سازی داخلی در هم تنیده تر و پیچیده تر باشد عملکرد وب سایت در نتیجه های جست و جو بهتر خواهد بود.

سئو سایت فروشگاهی
سئو سایت فروشگاهی

4- استراتژی سوشال مدیا

در این استراتژی ما دو هدف را دنبال می کنیم یکی از این اهداف آشنایی مشتریان جدید در فضای سوشال مدیا و هدف دوم استفاده از شبکه های اجتماعی برای لینک دهی به سایت فروشگاه . دسترسی و رسیدن کاربران از شبکه های اجتماعی به سایت شما برای گوگل بسیار با ارزش است و به سایت های فروشگاهی که در شبکه های اجتماعی بتوانند موفق عمل نمایند و کابران از نحو علمکرد آن ها راضی بود و از طریق سوشال مدیا وارد سایت شوند ارتقا رتبه می دهد تا بتوانند در به طور بهتری در دسترس کاربران باشند.

در آخر رضایت کاربران برای گوگل بسیار مهم است و از این طریق می تواند در زمینه ارتقا رتبه و یا افت رتبه فعالیت کند. در سئو رفتار کابر برای بسیار مهم است به همین دلیل بسیار تلاش می شود تا نظرات و انتقادات را از کابران دریافت کرد و اصلاح و بهبود آن عمل کرد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *