سئو

سئوکار کسیست که با آگاهی از قوانین گوگل و روش های صحیح سئو، سعی در بهبود رتبه سایت در نتایج موتور جستجوی گوگل با کلمات کلیدی خاص و مشخصی دارد. یک سئوکار در راستای رسیدن به اهداف خود، همواره اطلاعات خود را بروز می کند. و همیشه بهترین خود را برای نتایجی که می خواهد به آن ها دست یابد، ارائه می دهد.

[button type=”rd_stroke_bt” t_color=”#ffffff” b_color=”#f2684d” t_hover_color=”#ffffff” b_hover_color=”#1abc9c” url=”tel:09123845470″ mt=””]سایت خود را به یک سئوکار حرفه ایی بسپارید![/button][button type=”rd_stroke_bt” t_color=”#ffffff” b_color=”#777777″ t_hover_color=”#ffffff” b_hover_color=”#1abc9c” url=”tel:09123845470″]دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ تابان[/button]

وظایف سئوکار

یک سئوکار، کار خود را از آنالیز سایت شروع می کند. چرا که هر اقدام دیگری باید بعد از این مرحله یعنی سئوی درون سایتی (On-Site-SEO) صورت پذیرد.

بدین معنا که طی مجموعه اقدامات گسترده ایی عملکرد سایت را در جهت ارتقای رتبه سایت در نتایج موتور جستجوی گوگل بهبود می بخشد.

اقدامات در مرحله سئوی درون سایتی (On-Site-SEO)

حذف لینک های شکسته

لینک شکسته ( Broken Link) به پیوند متنی (anchor text link) گفته می شود که صفحه درستی را نمایش نمی دهد.

این لینک های شکسته ممکن است به دلایلی نظیر سرعت پایین هاست، خطای گرامری (Syntax Error) در HTML و یا اشتباه لینک دادن، شکل گرفته باشند.

در صورت وجود این لینک های شکسته که صفحه مقصدشان از بین رفته و یا به هر علتی در دسترس نیستند،

پیمایش ربات های گوگل (crawl) با مشکل مواجه شده و موتور جستجوی گوگل، دسترسی به سایت شما را ضعیف برآورد خواهد کرد.

وظیفه سئوکار شناسایی و برطرف کردن این لینک های شکسته نفس گیر است.

که برای شناسایی این لینک های شکسته از افزونه های مختلفی نظیر Dr.Link Checker و یا Broken Link Checker استفاده می کند.

افزونه چیست؟ افزونه یا پلاگین، نرم افزارهای کوچک اما کاربردی هستند که با وجود آن ها، قابلیت ها و امکانات جدیدی در برنامه اصلی قابل تعریف است.

پیشنهاد می کنیم بخوانید :  سئو چیست؟ هر آنچه که باید از سئو بدانید

سئوکار

 

ثبت نقشه سایت گوگل (google sitemap)

نقشه سایت، یک فایل xml و حاوی آدرس صفحات سایت و اطلاعاتی درباره محتوای موجود در سایت است.

خزنده های موتور جستجوی گوگل، Googlebot ها، با خواندن اطلاعات موجود در این فایل، خیلی راحت تر و سریع تر صفحات سایت شما را ایندکس می کنند.

و به این ترتیب، از درستی آدرس ها و لینک های سایت شما اطمینان حاصل می کنند.

سئوکار در ابتدا با تهیه و یا بررسی فایل نقشه سایت، از دسترسی مستقیم ربات های گوگل به این فایل اطمینان حاصل کرده و همواره آن را کنترل و بروزرسانی می کند.

انتخاب سرور مناسب

اگر از ابتدای طراحی و راه اندازی، به فکر سئو سایت خود باشید و سایت خود را به یک سئوکار سپرده باشید، بهترین کار ممکن را انجام داده اید.

در این مرحله اولین اقدام، انتخاب سرویس هاست مناسب برای سایت شما خواهد بود.

سه نکته ی ضروری در این انتخاب هاست مناسب:

بلاک نبودن هاست، IP و DNS های سرویس هاستینگ

سرعت بارگذاری مناسب برای نمایش سایت

سرعت مناسب برای دسترسی ربات های موتور جستجو

پیشنهاد می کنیم بخوانید :  نکات مهم بررسی سئو (2019)

سئوکار

 

اما تاثیر انتخاب هاست بر سئو چیست؟

به طور کلی دو عامل سرعت و پایداری سرویس هاستینگ بر سئو و بهینه سازی سایت تاثیرگذارند. عوامل دیگر نظیر موقعیت سرور، امنیت و پشتیبانی در درجه دوم اهمیت قرار می گیرند.

پایداری یا uptime سرور چیست؟

Uptime یا زمان پایداری سرور مدت زمان در دسترس بودن سرور است. این زمان  ممعمولا برحسب درصد و به طور ماهیانه بیان می شود.

آپتایم سرور مناسب 99% است. یعنی این سرور در مدت زمان یک ماه، حدود 7 ساعت در دسترس نبوده است.

اما اگر آپتایم یک سرور بیش از این باشد، بدان معناست که در مدت زمان بیشتری سرور و در نتیجه سایت هایی که از این سرویس هاست استفاده کرده اند، از دسترس ربات های گوگل برای ایندکس شدن خارج بوده اند.

در نتیجه افزایش زمان آپتایم، احتمال دیده و ایندکس شدن صفحات سایت شما را توسط ربات های گوگل کاهش می دهد. صفحات ایندکس نشده نیز به صورت خطای 404 نمایش داده می شوند.

با افزایش صفحات 404، ممکن است به طور کلی از لیست نتایج گوگل حذف شوید!

سرعت سایت

شما زمانی می توانید رتبه یک جایگاه گوگل را به خود اختصاص دهید که برای کاربران گوگل سایت محبوب و دوست داشتنی باشید.

اما برای جلب توجه کاربران فرصت چندانی ندارید. اگر سایت شما سرعت بارگذاری پایینی داشته باشد، همان فرصت اندک را هم نخواهید داشت!

به همین علت یک سئوکار ،در قدم های ابتدایی خود به بررسی و بهینه کردن سرعت سایت می پردازد.

پیشنهاد می کنیم بخوانید :  آخرین راهنمایی های گوگل برای سئو سایت:

سئوکار

 

اگر سایت شما برایتان با سرعت خوبی بارگذاری می شود، نباید فکر کنید سرعت سایت تان مناسب است.

چراکه شما دائما در حال بررسی و سر زدن به سایت خود هستید، به همین علت مرورگر شما آن را فایل های کَش خود ذخیره می کند. در نتیجه برای بارگذاری به زمان کمتری نیاز خواهد داشت.

فایل کَش،  Cache Memoryیا حافظه پنهان یکی از انواع حافظه های موجود در پردازنده است که سریع تر از بقیه بوده و پردازنده برای دسترسی سریع تر به اطلاعات مورد نیاز به حافظه کَش خود مراجعه می کند.

به همین علت یک سئوکار برای تست سرعت سایت به مرورگر خود اعتماد نکرده بلکه از ابزارهایی مانند gtmetrix.comGoogle PageSpeed Insight,webpagetese و Pingdom استفاده می کند.

سرعت سایت علاوه بر سرعت بارگذاری صفحه، به سرعت پاسخگویی سرور نیز بستگی دارد. سرعت پاسخگویی سرور مدت زمان شروع ارسال دیتا از سوی سرور، پس از دریافت درخواست مرورگر است.

استفاده از CDN

 (CDN (Content Delivery Network یا شبکه انتقال داده، اطلاعات سایت شما را از نزدیک ترین سرور برای هر کاربر بارگذاری می کند. و سرعت سایت را به نحو چشمگیری افزایش می دهد.

اهمیت بیشتر این موضوع زمانی آشکار می شود که با افزایش ترافیک سایت، درخواست های بیشتری به سمت سرور ارسال شده وزمان لازم برای پردازش این درخواست ها، زمان بارگذاری سایت را برای همه کاربران کاهش می یابد.

و یا زمانی که کاربرانی در محلی بسیار دورتر از سرور شما قرار دارند، انتقال اطلاعات نیز به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت. همین مساله موجب افزایش زمان بارگذاری خواهد شد.

CloudFlare از شرکت های ارائه کننده سرویس CDN است که امکان استفاده رایگان از این سرویس را به شما می دهد.

 

سئو

 

کاهش حجم تصاویر

تصاویر و ویدئوها از یک سو ارزش محتوای سایت شما را ارتقا داده و سبب جذب بیشتر مخاطبان می شود، اما از سوی دیگر حجم بالای آن ها در سرعت لود شدن صفحات تاثیرگذار خواهد بود.

یک سئوکار با کاهش حجم تصاویر با استفاده از نرم افزارهای مختلف مانند فتوشاپ و یا سایت هایی مانند optimizilla یا tinypng ،سرعت بارگذاری سایت را بالا می برد.

اهمیت این امر برای سایت های فروشگاهی که باید با استفاده از تصاویر محصولات خود را برای مشتریان خود به نمایش بگذارند، بیشتر احساس می شود.

همچنین یک سئوکار می تواند با نصب و استفاده از پلاگین های افزایش سرعت مانند SEMrush, Amp, Supercash و… سرعت بارگذاری سایت را بهبود بخشد.

حفظ امنیت سایت

یکی دیگر کارهایی که سئوکار جهت بهینه کردن همه جوره سایت انجام می دهد، حفظ امنیت سایت در برابر حملات هکرها، اسپمرها و بدافزارها است.

افزونه Cerber Security افزونه ایی امنیتی در وردپرس است. توسط این افزونه، وضعیت فعالیت کاربران در سایت، تمامی رویدادها، دسترسی های بسته شده را نشان می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *