پیوند یا همان لینک دهی مشترک در سئو و در محتواهای دیجیتالی و وبسایت ها باعث می شود که اعتبار وبسایت شما به استناد آن لینک بالا برود. اما چیزی که در این میان مهم است این است که این کار به روش صادقانه ای انجام شود. لینک دهی مشترکی باید بین وبسایت ها و محتواهای مشابه انجام شود، چرا که منجر به چندین برابر شدن تاثیر  رساندن سگینال به گوگل خواهد شد. زیرا در این شرایط کراول های گوگل متوجه می شوند که ۲ وب سایت لینک شده با هم مرتبط هستند.

لینک دهی مشترک (co-citation) در سئو چیست؟

هنگامی که گوگل در جهت تلاش برای ارائه خدمات بهتر به کاربران چندین الگوریتم و آپدیت جهت مبارزه با هرزنامه ها و محتواهای بی کیفیت معرفی کرد، لینک دهی مشترک در جامعه سئو سایت به موضوع داغی تبدیل شد. و برخی اصطلاح the next big thing in SEO را به آن نسبت دادند .

لینک دهی مشترک در مواقعی اتفاق میافتد که از یک وبسایت در دو منبع مختلف بدون هیچ لینکی نام برده شود. این باعث می شود که بدلیل ارتباط موضوعی دو سایت با یکدیگر ارتباط پیدا کنند.

در این میان لینک دهی مشترک به گوگل نشان می دهد که آن سایت مهم است وبهتر این سه سایت از نظر محتوایی و موضوعی با یکدیگر مرتبط می باشند.

به عبارتی دیگر لینک دهی مشترک وجود دو پیوند مختلف از وبسایت A و B در یک وب سایت (C) است که به این معنی است که مقدار C به A و B منتقل می شود. B وب‌سایت‌هایی که مستقیماً به یکدیگر مرتبط نیستند، اما با هم در صفحه وب C ظاهر می‌شوند.

لینک دهی مشترک در سئونکات استفاده از کو سایتیشن در لینک سازی

با توجه به اهمیت و تاثیر آن در کسب نتیجه مطلوب، خیلی زود افراد باید به فکر یادگیری نحوه استفاده از آنها در لینک سازی باشند. انکر تکست یکی از مسائل مهم در لینک سازی داخلی یا خارجی است. اما به نظر میرسد که در آینده ای نه چندان دور، مفهوم کو سایتیشن جایگزین آن شود.

لینک دادن به وبسایت های خوب

برخی ممکن است فکر کنند که لینک بیلدینگ تنها بر تولید لینک های ورودی از وب سایت های خوب تمرکز دارد. اما در این مفهوم جدید لینک دهی مشترک، پیوند دادن به دیگر وبسایت های مرتبط و با کیفیت – بدون درخواست بک لینک – می‌تواند سیگنال مثبتی به گوگل بدهد.

لینک دادن به وب سایت های بد

در حالی که لینک دادن به وب‌سایت‌های خوب برای لینک دهی مشترک عالی است، لینک دادن به وب‌سایت‌های بد نتیجه معکوس دارد و اعتبار وبسایت شما را خدشه‌دار می‌کند. اگر گوگل چنین لینک هایی را به سایت‌های بی‌کیفیت ببیند که ارزشی برای کاربران آنلاین ندارند، لباعث می شود تا اعتبار وبسایت شما نیز کم شود.

از کلمه کلیدی در اطراف لینک استفاده کنید

همانطور که قبلا ذکر شد، وب معنایی بیشتر بر معنا و زمینه کلمات استفاده شده در محتوا تمرکز می کند و نه بر روی خود کلمات کلیدی واقعی. عبارات متنی حتی اگر پیوندهای تعبیه‌شده نداشته باشند اما مرتبط با سایر وب‌سایت‌ها در نظر گرفته شوند، تأثیر خوبی بر سئو از لحاظ هم‌روی و استناد دارند.

تمرکز کمتری بر روی انکرتکست خاص

از بهینه‌سازی برای انکرتکست ها صرف نظر کنید و به جای آن بر محتوای خود، کلمات استفاده شده در محتوای خود و اینکه چگونه می‌توانید نقل‌قول‌ها و اشاره‌های بیشتری از برند یا وب‌سایت خود به دست آورید تمرکز کنید.

تمرکز کمتر روی کلمات کلیدی خاص

روی کلمات کلیدی وبسایت تأکید نکنید وبجای درگیر شدن از استفاده دقیق کلمات کلیدی فقط بر ارائه محتوایی عالی به کاربران تمرکز کنید ، زیرا ! موتورهای جستجو متوجه موضوع و مفهوم مطالب سایت شما خواهند شد؛ چرا که برای تعیین رتبه سایت، تنها به کلمه کلیدی توجه نمیکنند. در حال حاضر الگوریتمهای گوگل توانایی ردیابی رفتار کاربر و شناسایی کو سایتینش را دارند.

از نام برند خود و برندهای معتبر و مرتبط استفاده کنید

هر چه استفاده از نام برند و وبسایت شما در فضای وب بیشتر باشذ شانس شما برای کسب رتبه خوب در گوگل بیشتر است.

 در نهایت تمرکز بر محتوا

همه اینها به ارائه محتوای خوب به خوانندگان مورد نظر شما خلاصه می شود، محتوایی که آن ها به اندازه کافی ارزشمند باشد. روزهایی که دستکاری انکر تکست و پیوندهای جاسازی شده باعث می‌شد سئوکاران کلاه سیاه، کلاهبرداران و مناظر با کیفیت پایین بر نتایج جستجو غالب شوند، گذشته است.

تغییرات الگوریتم‌ها، در حال حاضر و در آینده، بیشتر بر معناشناسی و روابط سایت‌ها متمرکز خواهد شد. بنابراین، انتظار داشته باشید که هم‌استناد و هم‌روی، وزن بیشتری در بازی رتبه‌بندی ایجاد کند. سعی کنید روش کار آن هارا درک کنید و روی توسعه برند خود و ایجاد روابط با سایر برند ها و سایت های دیگر تمرکز کنید.

سخن آخر

به عنوان یادداشت پایانی، اجازه دهید به آنچه برای لینک سازی مشابه مهم است بازگردیم. در مورد بهینه سازی بیش از حد انکرتکست، کلمات کلیدی، یا ایجاد لینک های ورودی تا حد امکان  تمرکز نکنید. زییرا همانطور که گفتم، همه چیز در ارائه محتوای با کیفیت بالا، مرتبط و واقعا خوب خلاصه می شود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *