تفاوت لینک فالو و نوفالو در چیست؟

در ابتدای کار بهتر است، به شناخت لینک فالو و نوفالو بپردازیم سپس آنها را معرض مقایسه با یک دیگر قرار دهیم. لینک‌ فالو و نوفالو از عوامل مهم در سئوی سایت‌ها هستند و جزو مهم ترین فاکتورهای مورد توجه گوگل برای رنک دهی یا عدم رنک دهی به یک سایت به شمار می آید. پس در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این مبحث مهم در دی ام تابان در سئو بپردازیم.

انواع تابلو مغازه

لینک فالو چیست؟

بهتر است برای درک بهتر این موضوع با یک مثال ساده شروع کنیم، فرض کنید شما یک محتوا یا پست در سایتتان قرار دادید که در آن لینک‌های خارجی و یا داخلی سایت‌های دیگر را اضافه کرده‌اید بعد از آن کراولر های گوگل برای کراول کردن به سایت شما خواهند آمد، این کراولرها زمانی که وارد سایت شما می‌شوند با لینک‌ها مواجه می شوند، اگر لینک شما از نوع فالو باشد برای خزنده‌ها بدین معناست که آن لینک‌ها را دنبال کنند و آن لینک‌ها برای شما ارزشمند است. این گونه لینک‌ها لینک‌های فالو نامیده. لینک‌های فالو هم توسط کاربران مشاهده می‌شود و هم توسط خزنده های گوگل. حالا اگر لینک سایت شما داخل سایت‌های دیگر قرار بگیرد باعث اعتماد سازی گوگل به سایت شما خواهد شد و گوگل سایت شما را به عنوان سایت معتبر در پوزیشن‌های بالاتر صفحه ی سرچ گوگل قرار خواهد داد و به کاربران از این طریق معرفی خواهید شد، در حقیقت این عملیات توسط اعتباری است که سایتی که به شما لینک داده‌ است گرفته اید و هرچقدر بتوانید لینک‌های بیشتری از سایت‌های معتبر بگیرید جایگاه بهتری در رده بندی‌های گوگل خواهید داشت. بهتر است بدانید که همه‌ی لینک‌ها از ابتدا به صورت فالو (Follow) هستند مگر اینکه تگ نوفالو را برای آنها فعال کنید. با ما همراه باشید تا به بررسی لینک‌های نوفالو بپردازیم. لینک فالو و فالو از اهمیت زیادی برخودار است و نباید از آن غافل شد.

چگونه می‌توان لینک فالو دریافت کرد؟

برای دریافت لینک فالو باید بتوانید کاربران را با محتوایی که در سایتتان قرار می‌دهیدجذب کنید و محتوای تولید شده به قدری مفید و کارآمد باشد که کاربران آن را به اشترام بگذارند و به عنوان یک محتوای کاربردی و غیر تکراری از آن استفاده کنند، در این حال است که صفحه‌‌ی شما لینک خواهد گرفت و به اعتبارش افزوده خواهد شد.

لینک فالو و نوفالو

لینک نوفالو چیست؟

با قرار دادن تگ نوفالو میتوانید یک لینک فالو را تبدیل به یک لینک نوفالو (nofollow) کنید.‌

زمانی که شما یک لینک نوفالو را در پست خود قرار می‌دهید این به این معناست که آن لینک از نظر شما دارای ارزش نبوده و نیازی نیست که خزنده‌های گوگل آن سایت را کراول کنند و فقط به کاربر نمایش داده خواهد شد.

این دسته از لینک‌ها در افزایش رنک سایت به شما کمکی نخواهند کرد در حقیقت این لینک‌ها اعتبار سایت را منتقل نمی‌کنند اما این لینک‌های نوفالو بی‌تاثیرنیز نخواهد بود، در واقع از تگ نوفالو برای جلوگیری از اسپم استفاده‌ می‌شود. شما می‌توانید برای‌ استفاده کردن از لینک نوفالو کافیست که یک کد HTML  را در قسمتی که می‌خواهید لینک نشان داده شود قرار میدهید.

<a href=”http://www.example.com” rel=”nofollow”>Example</a>

لینک فالو و نوفالو

چرا باید از لینک‌های نوفالو (Nofollow) استفاده کنیم؟

  •  جلوگیری از پنالتی شدن سایت توسط گوگل 
  • جلوگیری از کاهش اعتبار وبسایت
  • جلوگیری از لینک شدن به سایت‌های اسپم
  • گرفتن ترافیک ارجاعی 

در چه مواقعی باید از لینک‌ فالو و نوفالو استفاده کنیم؟

برای اعتبار بخشی به دامنه و سایتتان و همچنین بالا بردن رتبه‌ی صفحه‌تان در نتایج جستوجوی گوگل، بهتر است در پست یا محتوایی که در سایت قرارمی‌دهید قرار دادن لینک خارجی را به یک صفحه‌ی معتبر فراموش نکنید. با توجه به این موضوع که همه ی لینک‌ها از نوع فالو هستند باید توجه کنید که ان را به حالت نوفالو در نیاورید. البته به این نکته باید توجه کنید که لینک‌های خارجی‌ای  که در محتوایتان قرار می‌دهید باید صفحاتی باشند که دارای اعتبار هستند، اگر خلاف این موضوع عمل کنید و به صفحاتی لینک دهید که  فاقد اعتباراند و از کیفیت کمی برخوردار هستند، سایت شما را نیز دچار مشکل خواهد کرد و اعتبار سایت و دامنه‌ی شما نیز کاهش می‌یابد. بنابراین باید به انتخاب سایت‌های مد نظرتان برای لینک دهی دقت و توجه کافی داشته باشید که دارای اعتبار کافی و محتوای مفید و کاربرپسند باشد و همچنین به نوع لینک هم توجه کنید لینک‌های فالو بسیار حساس هستد .

به گفته‌ی برخی که می‌گویند لینک‌های نوفالو از نظر سئو اهمیت ندارد ، ما با این جمله موافق نیستیم، زیرا همانطور که در مالب فوق گفته شد این دسته از لینک‌ها باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد .

در نهایت برای برقراری یک استراتژی مناسب و خوب باید از لینک فالو و نوفالو به خوبی استفاده کنیم و تعادل را در استفاده از آنها برقرار کنیم .

بررسی فالو یا نوفالو بودن لینک‌ها

برای بررسی لینک‌‌ فالو و نوفالو بودن باید از طریق چک کردن Inspect اقدام کنید به طوری که در صفحه‌ی مورد نظر رفته و  کلیک راست کنید سپس نشانگر را به سمت لینک‌ها برده سپس برسی خواهید کرد که آنها از کدام نوع لینک‌ها هستند.

در نهایت برای بهبود سئو سایت باید تعادل را در لینک دهی‌ها رعایت کرد.

لینک فالو و نوفالو
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *