افزایش رتبه سایت

افزایش رتبه سایت یعنی تغییر و بهبود جایگاه سایت در بین نتایج جست و جو. حال، اگر به دنبال توضیحات مفصل تری در این حوزه هستید، پیشنهاد می کنیم مقاله افزایش رتبه سایت را مطالعه کنید. همه ما برای پیدا کردن اطلاعات در مورد هر موضوعی به سراغ اینترنت و موتورهای جست و جو می رویم. برای مثال، می خواهید لیستی از بهترین رستوران ها و کافی شاپ های تهران را پیدا کرده و از بین آنها انتخاب کنید. برای پیدا کردن این لیست در گوگل جست و جو می کنید. مسلما شما بعد از جست و جوی عبارت “لیستی از بهترین رستوران های تهران”، اولین تا دومین سایت را کلیک کرده و بررسی می کنید. این جاست که افزایش رتبه سایت و سئو سایت اهمیت پیدا می کند.

[button type=”rd_stroke_bt” t_color=”#ffffff” b_color=”#f2684d” t_hover_color=”#ffffff” b_hover_color=”#1abc9c” url=”tel:09123845470″ mt=””]همین امروز برای افزایش رتبه سایت خود اقدام کنید.[/button][button type=”rd_stroke_bt” t_color=”#ffffff” b_color=”#777777″ t_hover_color=”#ffffff” b_hover_color=”#1abc9c” url=”tel:09123845470″]دیگر خدمات آژانس دجیتال مارکتینگ تابان[/button]

صاحبان سایت ها با موضوعات مختلف به دنبال بهبود جایگاه خود در بین نتایج موتورهای جست و جو و افزایش رتبه سایت شان هستند و برای رسیدن به این هدف، از تکنیک ها و استراتژی های متعددی استفاده می کنند. در واقع، سایت ها با توجه به کیفیت و سرعتی که دارند، رتبه شان مرتبا تغییر می کند. در این بین، ممکن است، برخی از صفحات سایت یا سایت های متعدد همواره جایگاه ثابتی در نتایج گوگل داشته باشند. این جایگاه ثابت یا به بیان دیگر افزایش رتبه سایت به عوامل متعددی بستگی دارد که در بخش زیر این عوامل را معرفی می کنیم.

باید توجه داشته باشید که تمام تکنیک هایی که برای افزایش رتبه سایت انجام می دهید، ممکن است از یک هفته تا چندین ماه زمان ببرد. مدت زمانی که برای افزایش رتبه لازم است، به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال یک شرکت را در نظر بگیرید که در زمینه طراحی سایت، هاست و دامنه فعالیت می کند، این کلمه کلیدی بسیار پررقابت است.

بنابراین افزایش رتبه در این خصوص، زمان زیادی لازم دارد. اما در مورد محصولات یا خدماتی که فیزیکی هستند و یا خدماتی که در حوزه وب رقابت کمی دارند، مانند خرید پیچ و رول پلاک، از آنجایی که رقیبان کمی وجود دارد، افزایش رتبه وب سایت به راحتی، و در مدت زمان کمی انجام می شود.

افزایش رتبه با بهینه سازی دامنه و هاست

اول از همه بهینه سازی دامین یا دامنه مطرح است. دامنه ای که شما برای وب سایت تان انتخاب می کنید، باید ساده و بیانگر برند و خدمات شما باشد. به علاوه، طرز نوشتن دامنه نیز مهم است. اگر دامین شما املای سختی داشته باشد، کاربران دامنه شما را فراموش می کنند و یا نمی توانند به درستی آدرس سایت را در گوگل وارد کنند.

برای مثال، دامنه reservchii را در نظر بگیرید. این دامنه از نظر افزایش رتبه سایت، دامنه مناسبی نیست زیرا بخشی از آن انگلیسی و بخشی از آن فارسی و دیگر اینکه املای کلمه انگلیسی نیز به درستی بیان نشده است. در یک کلام، کاربر ممکن است املای دامنه را اشتباه وارد کند.

دومین مورد، نوع هاست شما است که یکی از مهم ترین عوامل در افزایش رتبه سایت محسوب می شود. برای اینکه جایگاه خوبی در بین نتایج موتورهای جست و جو داشته باشید، باید هاست پرسرعت و مناسبی داشته باشید. برخی از سایت ها به کیفیت هاست خود اهمیت نمی دهند. در حالی که اکثر مشکلات مربوط به سرعت سایت به هاست سایت مربوط می شود.

افزایش رتبه سایت در الکسا

یکی از مسائلی که به خصوص در سایت های ایرانی اهمیت فراوانی دارد، افزایش رتبه سایت در الکسا یا افزایش رتبه در الکسا است. این موضوع نه تنها در سئوی سایت اهمیت دارد، بلکه کاربران عادی اینترنت نیز به آن اهمیت می دهند. رتبه سایت در الکسا به دو صورت جهانی و کشوری ارائه می شود.

با نصب نوار ابزار الکسا می توانید رتبه سایت خود را در الکسا مشاهده کنید. البته همه تکنیک هایی که برای افزایش رتبه سایت درالکسا استفاده می شود، برای تمام کسب و کارها مناسب نیست. گاهی اوقات، تکنیک و استراتژی که باعث افزایش رتبه یک سایت می شود، برای یک سایت دیگر اثر منفی داشته باشد.

 

افزایش رتبه سایت

روش های رتبه وب سایت در الکسا

اولین و ساده ترین کاری که می توانید انجام دهید، نصب نوار ابزار الکسا است. نوار ابزار الکسا را در مرورگر خود نصب کنید و روزانه از سایت خود بازدید کنید. می توانید رتبه سایت خود را بررسی کنید. در این حالت سرورهای الکسا، اطلاعات وب سایت شما را ذخیره می کنند. در مرحله دوم، نصب ویجت الکسا در سایت است. ویجت الکسا درست مانند همان نوار ابزار عمل می کند. فعالیت های کاربر را تعقیب کرده و باعث افزایش رتبه وب سایت در الکسا می شود.

همانطور که محتوای به روز و منحصر به فرد در سئو اهمیت دارد، باعث افزایش رتبه وب سایت شما نیز می شود. گوگل به سایت هایی اهمیت می دهد که محتوای منحصر به فرد و اورجینال داشته باشند. بنابراین اگر به دنبال افزایش رتبه وب سایت خود هستید، هیچ گاه از وب سایت های دیگر کپی نکنید.

افزایش رتبه وب سایت و سئو

این مبحث بیشتر به کدهای سایت مربوط می شود. برای افزایش رتبه وب سایت، باید کدهای اضافی را از سایت خود بردارید، افزونه های نامناسب را از سایت حذف کنید. برای کد نویسی سایت، روش های متفاوتی وجود دارد، اما سعی کنید از روش های بهینه و کوتاه استفاده کنید. شاید این مورد برای کسانی که با کد نویسی آشنا نیستند، کمی دشوار باشد، اما می توانید برای بهینه سازی و افزایش رتبه سایت تان از برنامه نویسان و سئوکاران پیشرفته آژانس دیجیتال مارکتینگ تابان شهر کمک بگیرید.

بهینه سازی فایل robots.txt 

این مبحث با توجه به نیازها و اهداف وب سایت های مختلف متفاوت است. به طور کلی، مرورگرهای جست و جو، از جمله گوگل دارای کرالرها یا خزنده هایی هستند که در فضای اینترنت به جست و جو می پردازند، و صفحات را ایندکس می کنند یا به اصطلاح می خوانند. حالا در صورتی صفحه ای در سایت شما تکراری است یا می خواهید توسط این خزندگان ایندکس نشود، می توانید از فایل robots.text کمک بگیرید. مراقب باشید که از این روش برای سئوی کلاه سیاه استفاده نکنید.

 

افزایش رتبه سایت

طرز نوشتن URL ها

حتما شما هم به سایت هایی برخورد کرده اید که URL های طولانی ای دارند. این یو ار ال های طولانی اصلا برای سئو و افزایش رتبه وب سایت مناسب نیست. حتی الامکان سعی کنید، از زبان انگلیسی برای نوشتن URL ها استفاده کنید.

سعی کنید برای URL های سایت خود، دسته بندی مشخصی تنظیم کنید. از کلمات کلیدی و کلمات مرتبط در آدرس صفحات استفاده کنید. برخی از سایت ها از عنوان صفحات برای URL آنها استفاده می کنند، در حالی که این کار اشتباه است. حتی الامکان از کلمات کلیدی کوتاه در URL استفاده کنید.

بهینه سازی محتوا در دستگاه های گوناگون

امروزه چیزی که برای تمام صاحبان سایت ها و افزایش رتبه سایت اهمیت دارد، نمایش مناسب وب سایت در تمام دستگاه هاست. وب سایت شما باید در انواع گوشی های تلفن همراه، کامپیوتر و تبلت ها به بهترین نحو قابل مشاهده باشد، اکثرا کاربران با گوشی های تلفن همراه خود وارد اینترنت می شوند و جست و جو می کنند.

بنابراین سایت شما باید ریسپانسیو باشد. از تکنیک های رسیپانسیو استفاده کنید. برای این کار می توانید از یکی از ابزارهای گوگل می توان به Mobile-friendly Test  استفاده کنید. با این تست، مشکلات سایت در موبایل مشخص می شود.

تولید محتوای گوناگون و تاثیر آن در افزایش رتبه سایت

همانطور که بیل گیتس عنوان کرده است، تولید محتوا پادشاه است. شما می توانید با محتوای منحصر به فرد در اولین نتایج گوگل ظاهر شوید. محتواهایی که در سایت خود استفاده می کنید، باید انواع مختلفی باشد. محتوای متنی، تصویر و ویدئویی از انواع محتواهایی هستند که می توانید در سایت خود استفاده کنید.

محتوای تصویری و ویدئویی تاثیر زیادی در افزایش رتبه سایت تان دارد. زیرا کاربران بیشتر از محتوای متنی، جذب محتوای تصویری و ویدئویی می شوند. با ساخت یک محتوای ویدئویی جذاب، و اینفوگرافیک های با کیفیت می توانید یک سر و گردن از رقبای خود بالاتر باشید.

برای تولید محتوای متنی سعی کنید از وب سایت های انگلیسی زبان کمک بگیرید. میتوانید به این ترتیب بازنویسی کنید و به صورتی روان و گویا مطلب خود را بیان کنید. از سایت های فارسی کپی نکنید. زیرا خزنده های گوگل سریعا متوجه کپی بودن محتوای شما شده و وب سایت شما را جریمه می کنند. اما اگر از وب سایت ها و منابع لاتین استفاده کنید، و تحلیل های جامعی انجام دهید، دیگر لازم نیست از منابع فارسی استفاده کنید.

افزایش رتبه سایت

لینک سازی موثر

یکی از عوامل افزایش رتبه سایت، استفاده از لینک های با کیفیت است. اکثر سئوکاران و وب سایت هایی که به شما پیشنهاد خرید بک لینک می دهند، از بک لینک های بی کیفیت استفاده می کنند. سایت هایی که اسپم بالایی دارند، برای لینک گذاری مناسب نیستند.

 اصولا برای لینک دهی، باید انقدر محتوای خوبی بنویسید که بقیه سایت های مرتبط خود به خود به سراغ شما بیایند. از پست های مهمان در وب سایت های گوناگون استفاده کنید، در وب سایت های خبری رپرتاژ منتشر کنید. برای وب سایت خود شبکه های اجتماعی و بلاگ های گوناگون بسازید و محتوای خود را منتشر کنید، توجه کنید که نمره اسپم این سایت ها بالا نباشد.

دامنه و کلمات کلیدی در افزایش رتبه سایت

شاید برای تان جالب باشد که گوگل به سن دامنه نیز اهمیت می دهد. اما نه خیلی زیاد. برای درک این موضوع، فرض کنید که به تازگی سایت خود را راه اندازی کرده اید، هاست و دامنه خود را خریداری کرده و سایت قابل مشاهده است. در صورتی که عملکرد خوب و مناسبی داشته باشید، گوگل تا یک ماه بعد از راه اندازی سایت تان، رتبه خوبی به شما می دهد. اصطلاحا به این ماه، ماه عسل گوگل می گویند.

همانطور که قبلا بیان شد، نام دامنه اهمیت زیادی دارد. بنابراین کلمه کلیدی، یا نام برند شما در دامنه باشد. دامنه هایی که حاوی کلمات کلیدی کسب و کار مورد نظر هستند، رتبه بالاتری دارند. البته این موضوع، یک جنبه دیگر نیز دارد. برخی از شرکت ها و استارتاپ ها از نام برند خود در دامنه استفاده می کنند و ممکن است نام برند حاوی کلمه کلیدی نباشد. برای مثال کلمه خرید صنایع دستی را در نظر بگیرید. اکثر سایت هایی که با این کلمه رتبه بالایی در گوگل دارند، در دامنه شان کلمه صنایع دستی مشاهده نمی شود.

در مقابل، اگر کلمه کلیدی سئو را در گوگل جست و جو کنید، اکثر سایت های صفحه اول و دوم گوگل، کلمه سئو را در دامنه خود استفاده کرده اند. نکته دیگری که در مورد ارتباط دامنه، کلمات کلیدی و افزایش رتبه سایت اهمیت دارد، استفاده از کلمات کلیدی در زیر دامنه های سایت است.

افزایش رتبه سایت

 

شرکت ها و سایت های حوزه سئو، از کلمه سئو در زیر دامنه های خود استفاده کرده اند، استفاده از کلمه کلیدی انگلیسی تاثیر بیشتری دارد. اما تاثیرش زیاد نیست. برای مثال به زیر دامنه https://dmtaban.com/services/site-optimization/ توجه کنید. همانطور که مشاهده می کنید، کلمه بهینه سازی سایت در این زیر دامنه وجود دارد.

حالا مثال قبلی، شرکت ها و سایت های فروش آنلاین صنایع دستی را در نظر می گیریم. وب سایت های چونک، خاتم و چهل ستون با نام برندشان در صفحه اول حضور دارند. اما در زیر دامنه هایشان کلمه خرید صنایع دستی یا handicraft وجود دارد.

مورد دیگر، دامنه دقیقا همتا است. دامنه دقیقا همتا ترجمه عبارت Exact Match Domain است. یعنی دامنه سایت دقیقا همان کلمه کلیدی کسب و کار شما باشد. یعنی SEO.com. در صورتی که، سایت با کیفیت باشد، این مسئله تاثیر خواهد داشت. اما اگر سایت از کیفیت کافی برخوردار نباشد، تاثیر معکوس در افزایش رتبه سایت خواهد داشت. البته دامنه فعالی به نام SEO.com وجود ندارد.

اطلاعات WHOIS و افزایش رتبه سایت

سایت Whois سایتی است که می توانید، اطلاعات صاحب دامنه را مشاهده کنید. برخی از صاحبین دامنه ها، اطلاعات خود را در Whois عمومی نمی کنند. عمومی یا خصوصی بودن این اطلاعات مسئله چندان مهمی نیست، اما جزو عوامل افزایش رتبه سایت محسوب می شود.

 

افزایش رتبه سایت

دامنه خاص کشوری

اگر سایت به دنبال افزایش رتبه در ایران باشد، و رتبه جهانی برایش اهمیت نداشته باشد، دامنه ir دامنه بهتری است. اما اگر به فکر کسب رتبه در اینترنت جهانی و یا بازار بین المللی هستید، بهتر است از دامنه های بین المللی مانند .com استفاده کنید.

رقص گوگل و افزایش رتبه سایت

رقص گوگل باعث تغییر رتبه های سایت می شود. این اصطلاح به معنی، بازسازی رتبه بندی نتایج گوگل است. در هنگام رقص گوگل ممکن است جایگاه سایت ها به مدت چند روز، به طور کل تغییر کنند. یعنی اگر سایتی لینک 4 است، ممکن است به جایگاه 12 منتقل شود. البته رقص گوگل اصطلاح جدیدی نیست، ولی مالکان سایت ها در مورد آن اطلاعی ندارند.  به این اتفاق تغییر معیارهای شاخص گذاری گوگل نیز می گویند.

همانطور که می دانید، دقیقه ای نیست که مردم از گوگل استفاده نکنند. در واقع، موتور جست و جوی گوگل هیچ گاه بیکار نمی ماند. کاربران همواره انتظار دارند که نتایج خوب و قابل اعتمادی از گوگل دریافت کنند. بنابر همین مسئله، گوگل هر چند وقت یک بار، معیارهای رتبه بندی خود را تغییر می دهد. البته لازم به ذکر است که این تغییرات چند روز یا چند ثانیه انجام می شود و هیچ کس از زمان آن اطلاعی ندارد.

Rate this post

6 پاسخ

    1. سلام و وقت بخیر.تولید محتوا تصویری وتخصصی،بازاریابی شبکه های اجتماعی،آنالیز رقبا و….اگر روی صفحه خدمات کلیک کنید میتونید همه خدمات رو مشاهده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *