تقریبا این موضوع را  همه می دانند که اگر قصد دارید تا با روش های اصولی بتوانید از طریق سایت میزان فروش بیشتری داشته باشد و تعداد مشتریان خود را گسترش دهید، قطعا باید از متخصصان سئو کمک بگیرید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.

اما سوالی که ممکن است ذهن شمارا درگیر خود کند این است که تعرفه سئو در شرکت های فعال در زمینه حوزه سئو چقدر است؟ با ما همراه باشید تا در ادامه جواب  سوالتان را بگیرید.

تعیین قیمت پروژه سئو

متأسفانه، روش و استاندارد خاصی برای قیمت گذاری پروژه سئو در ایران وجود ندارد و شرکت ها براساس خدمات و دامنه فعالیتی که در سایت انجام می دهند پروژه های سئو را قیمت گذاری می کنند.
اما به طور کلی معمول از روش های زیر برای محاسبه قیمت پروژه سئو استفاده می شود.

روش های مختلف برای تعیین قیمت پروژه سئو

به صورت ساعتی
به صورت پروژه ای
به صورت ماهیانه
بر اساس کارهای انجام شده
بر اساس کلمات کلیدی
بر اساس ترافیک ورودی
بر اساس میزان فروش و شراکتی

تعیین قیمت پروژه سئوتعیین قیمت سئو ساعتی

منظور از تعیین قیمت پروژه سئو سایت به صورت ساعتی این نیست که بگوییم در تعداد ساعات خاصی می توان تمامی کارهای سئو سایت شما را انجام داد زیرا این کارغیرممکن است . در واقع هیچ کس نمی تواند ادعا کند که مثلا در 5 ساعت بتواند کاری کند که سایت شما در رتبه های عالی صفحه یک گوگل برای کاربر نمایش داده شود.

اما هستند کسانی که برای تعیین قیمت پروژه سئو از روش ساعتی استفاده کنند؛ چرا؟ مگر نگفتیم که تعیین قیمت به صورت ساعتی غیر ممکن است؟ در پاسخ باید بگویم بله شما در صورتی که یک سئو کار را در دفتر خود استخدام کنید که فاکتورها برای محتوا، لینک سازی‌ ها، شبکه ‌های اجتماعی و موارد دیگر انجام دهد، می توانید هزینه سئو سایت خود را به صورت ساعتی محاسبه کنید. ولی بازهم در یک سطح بالاتر نیازمند یک کارشناس خبره برای مشاوره خواهید بود.

سئو پروژه ای

در تعیین قیمت سئو به صورت پروژه ای که معمولا هزینه بالایی دارد، در طی یک نشست بین کارفرما و شرکت یم قرار دادی تنطیم می شود که در آن اهدافی مانند بهبود رتبه سایت ، افزایش نرخ کلیک ، افزایش فروش ، افزایش بازدید و … مشخص شده است و در واقع در این روش بر اساساین اهداف است که تعیین قیمت پروژه سئو انجام می شود.

تعیین قیمت سئو ماهیانه

قرارداد ماهیانه بین کارفرما و سئو کار تنظیم می شود که طی این قرار داد در یک دوره 6 ماهه یا یک ‌ساله تمام‌ کارهای مربوط به سئو سایت شما بر عهده شرکت خواهد بود. در این روش از تعیین قیمت پروژه سئو وضعیت سایت به صورت کلی و ماهانه در آخر هر ماه و پس از دریافت گزارش کار از شرکت سئوکار، توسط صاحب سایت پرداخت می شود. این روش از همکاری مناسب افرادی است که کسب های و کارهای متوسط و بزرگی دارند که میخواهد ماهیانه هزینه مشخصی برای ن پرداخت کنند.

بر اساس کارهای انجام شده

این روش از تعیین قیمت پروژه سئو همانطور که از نامش پیداست براسا عملکرد و خدمات انجام شده رو سایت انجام می شود در این روش سئوکار تعهدی نسبت به جایگاه شما در نتایج گوگل ندارد. تنها فعالیت‌هایی که در قرارداد مشخص می‌شود، در زمان مشخص بر روی سایت شما پیاده‌سازی می‌شوند.

تعیین قیمت پروژه سئوبر اساس کلمات کلیدی

این روش از تعیین قیمت پروژه سئو بر اساس سختی کلمات است برای تعیین قیمت به این روش طی یک جلسه بین کارفرما و سئوکار تعداد کلمات کلیدی و میزان سختی آن ها مشخص می شود سپس سئوکار براساس این کلمات کلیدی باید به سایت شما رتبه بدهد.یعنی هدف این روش این است که گوگل هنگام جستجوی کاربر براساس آن کلمات سایت شما را در نتایج اول گوگل نشان دهد.البته فراموش نکنید که سئو کلمه کلیدی طوری نیست که با رسیدن به نتیجه آن را رها کنید. زیرا همواره سایت ها در کلمه های کلیدی مرتبط با کسب و کار خود در حال تلاش هستند و همین امر منجر به رقابت میان کسب و کارها و ناپداری جایگاه شما خواهد شد.

بر اساس ترافیک ورودی

شاید گوگل برای ورود ترافیک سایت شما هزینه ای دریافت نکند. اما مسئله ای که حائز اهمیت است این است که، برای دریافت ترافیک ارگانیک از گوگل روش هایی وجود دارد که نیازمند مهارت و دانش دیجیتال مارکتینگ و سئو می باشد که این کار را شما به تنهایی نمی توانید انجام بدهید بنابراین می توانید با یک سئوکار یا شرکت های  مشاوره دیجیتال مارکتینگ برای دریافت ترافیک ورودی قرارداد ببندید.
در این روش ، سئوکار باید در مدت زمان مشخصی ترافیک سایت را افزایش دهد. و همچنین دسته بندی کلی کلمات مشخص شود.

بر اساس میزان فروش و شراکتی

این روش از تعیین قیمت پروژه سئو به این صورت است که سئوکار خودش را در فروش کارفرما شریک می داند و تمام تلاش خود را می کند تا با روش های اصولی ترافیک بگیرد و کاربران را به هدف اصلی سایت هدایت کند و در نهایت به صورت شراکتی هاز کارفرما دستمزد بگیرد.

چرا قیمت پروژه سئو سایت با عدم قطعیت همراه است؟

همانطور که گفتیم یکی از عوامل مهم تعیین قیمت پروژه سئو میزان رقابت درمیان کسب و کارهای مشابه است.و برای یک کلمه کلیدی چندین رقابت وجود دارد.و هر چه این رقابت بیشت باشد سختی کلم کلیدی بیشتر بوده و به نتیجه رساندن پروژه ملزم به پرداخت هزینه ی بیشتر می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *