داده های ساختار یافته در سئو

داده های ساختار یافته در سئو

داده های ساختار یافته در سئو به چه معنی است؟ داده های ساختار یافته چه ارتباطی با سئو سایت دارد؟ چگونه داده های خود را طبقه بندی کنیم؟ و چندین سوال از این دست که مطمئنا با خواندن این تیتر برای شما بوجود آمده است. تیم دیجیتال مارکتینگ تابان در این مقاله سعی در بررسی قدم به قدم و اصولیه داده های ساختار یافته، چگونگی تاثیرات آن بر سئو و مسائل مرتبط با آن را دارد. قطعا با دنبال کردن این مقاله تا انتها به نتایجی خوبی خواهید رسید پس با ما همراه باشید.

[button size=”smallmedium_rd_bt” t_color=”#ffffff” b_color=”#2964b2″ t_hover_color=”#ffffff” b_hover_color=”#1abc9c” radius=”10″ font_weight=”500″ url=”https://dmtaban.com/services/site-optimization/” position=”ta_center”]سایتتو سئو کن[/button]

داده های ساختار یافته

گوگل یکی از بزرگترین و در حقیقت بزرگترین کمپانی در حوزه ی وب می باشد که جست و جو گر آن با انواع و اقسام الگوریتم ها و هوش مصنوعی و انواع تکنولوژی ها به دنبال انتخاب و برگزیدن بهترین مطالب از بین تمامی سایت ها می باشد و اصلا در اینجاست که دوست عزیز ما یعنی سئو وارد میدان میشود. حال با تمام این اوصاف و تعریفاتی که از گوگل و الگوریتم های آن شد گوگل معمولا نیاز دارد که ما به عنوان دارنده ی سایت، داده ها و تولیدات خود را به بهترین شکل به او برسانیم.
رساندن مطلب به گوگل و با بیانی بهتر درست رساندن مطلب به گوگل دقیقا خود تعریفی دیگر از سئو می باشد. یکی از بهترین و اصولی ترین راه ها برای سئو همین داده ی ساختار یافته دادن به اوست.

داده های ساختار یافته در سئو

اگر با زبانی ساده بخواهیم داده های ساختار یافته را تعریف کنیم به معنی کشیدن کروکی یا صحبت با گوگل با زبانی صریح است. اما تعریفی که خود گوگل در مورد اینچنین دیتا هایی عبارت است از اینکه :
یکسری اطلاعات را با یک فرمت استاندارد با او تحویل دهیم.
برای مثال ما محتوایی با موضوع تولید محتوای اختصاصی در سایت خود داریم. برای معرفی بهتر آن به گوگل آنرا طبقه بندی کرده، برای آن ریچ اسنیپت گذاشته و … انواع کار هایی که میتوان کرد را انجام می دهیم.
برای مثال این عکس را مشاهده کنید

داده های ساختار یافته در سئو

لینک سایت دانشگاه آکسفورد در گوگل است. اگر توجه کنید داده های خود را به طور طبقه بندی شده و بخش بخش به گوگل داده است. کاربری که به دنبال تاییدیه گرفتن از این دانشگاه است دیگر نیازی نیست که وارد خود سایت شده و دنبال این مطلب بگردد، به محض دیدن لینک به راحتی وارد قسمت مورد نظر خود خواهد شد.

کوچ از کلید واژه ها به وب اشیاء

در گذشته (و البته حتی حال حاضر) بسیاری از صفحات وب صرفا روی کلیدواژه های خود توجه میکردند و خود موتور های جست و جو هم با توجه به کلید واژه های هر صفحه بود که صفحات را رتبه بندی میکردند.
امروزه گوگل با مطرح کردن بحث داده های ساختاری بحث جدید را برای وب مسترها و البته سئوکاران باز کرد با عنوان: داده های ساختاری در سئو

داده های ساختار یافته در سئو

حال با استفاده از داده های ساختاری ما میتوانیم علاوه ی بر کاربران، به خود گوگل نیز مطالب خود را به طور واضح بفهمانیم و به نوعی به زبان او صحبت کنیم. اینجاست که ما از وب مبتنی بر کلیدواژه ها به وب مبتنی بر اشیاء کوچ میکنیم.
برای فهم بیشتر این مطلب میتوانید همین صفحه که الان مشاهده می کنید را در نظر بگیرید. گوگل در برخورد با این صفحه احتمالا در ابتدا عنوان داده های ساختار یافته در سئو را ایندکس میکند. اما نمیتواند به طور دقیق تمام پاراگراف ها و عناوین درون نوشته ما را شناسایی و استخراج کند و آنرا به کاربران خود نشان دهد زیرا مطالب این صفحه طبقه بندی نشده اند.
در حقیقت گوگل (و در ادامه کاربران) دنبال دیدن و مشاهده ی یک زمینه ی قابل فهم میباشد که بتواند با یک نگاه بیشتر آنرا متوجه شود و به درک نسبی از آن صفحه برسد.
تقریبا توضیح نسبتا کاملی در مورد داده های ساختار یافته دادیم و حالا وارد بحث اصلی خود یعنی داده های ساختار یافته در سئو میشویم.

تاثیر داده های ساختار یافته در سئوی سایت

توضیح داده شد که گوگل برای فهم بیشتر محتوای درون صفحات ما نیاز به ارائه ی داده های ساختار یافته از سمت ما دارد. وقتی چنین داده هایی به گوگل عرضه میشود مطمئنا به صفحه ی ما نسبت به صفحاتی که چنین اطلاعاتی در اختیار او نگذاشته اند نگاه ویژه تری دارد و ین مطلب مهمترین دلیل برای سئوی بهتر سایت ما و تاثیر داده های ساختار یافته در سئو است.
در اینجا مطمئنا مشتاق دانستن این مطلب هستید که با تمام این توضیحات، ما چگونه داده های خود را برای گوگل طبقه بندی کنیم

Schema یا schema mark up

همکاری موتور های جست و جو با اسکیما از سال 2011 آغاز شد. توافقی که آن زمان با یکدیگر داشتند ارائه ی یک زبان نشانه گزاری یا مارک آپ قابل فهم توسط اسکیما برای موتور های جست و جو بود. در حقیقت هدف اسکیما همسان سازی و ساختار مند کردن داده ها در سطح جهانی وب بود و موتور های جست و جو نیز از این طریق نحوه ی رتبه بندی سایت ها را اندکی تغییر دادند.
اسکیما با ارائه ی کد های مختلف انواع و اقسام راه ها را برای نشانه گزاری و تولید یک زبان قابل فهم یه موتور های جست و جو ارائه داد و آنها نیز از این طریق برای رتبه بندی سایت ها استفاده میکنند.

داده های ساختار یافته در سئو

اسکیما چگونه کار میکند

خوانندگان این مقاله مطمئنا آشنایی نسبی با سئو دارند. اسکیما و به طور کلی نشانه گذاری سایت با اسکیما بخشی از سئوی داخلی سایت ما محسوب میشود. برای مثال اسکیما به شما کمک میکند که به گوگل یا موتور های جست و جو گر دیگر بگویید که سایت من در حوزه ی خدمات خرید رپورتاژ و تبلیغات کلیکی و … فعالیت میکند و امتیاز کاربران به سایت ما 5 از 5 می باشد و این افراد این نظر را در مورد سایت ما گفته اند.

اما اینکه چگونه از اسکیما درسایت خود استفاده کنیم و چه روش هایی برای استفاده از آن داریم با ما همراه باشید

اسکیما را به خانه ببرید!!

برای اینکه بتوانید از کدهای اسکیما در سایتتان استفاده کنید انواع و اقسام راه ها وجود دارد. شما اگر با Json-ld آشنا هستید می توانید از آن استفاده کنید. اگر علاقه به گوگل دارید، گوگل تگ منیجر یا گوگل وبمستر تولز هم میتواند به یاری شما بیاید. به طور کلی شما میتوانید از دو راه کدنویسی اختصاصی و یا استفاده از ابزار های رایگان و افزونه ها برای نشانه گزاری کد های اسکیما استفاده کنید. در ادامه با تعدادی از این راه ها آشنا خواهید شد.

در مورد سئو سوال داری؟
یه دکمه تا رسیدن به جواب فاصله داری!

[button size=”smallmedium_rd_bt” t_color=”#ffffff” b_color=”#1abc9c” t_hover_color=”#ffffff” b_hover_color=”#0aafc2″ radius=”5″ font_weight=”500″ position=”ta_center”]تماس با ما [/button]
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *