افزایش بازدید سایت

امروزه بیشتر کسب و کار ها فروش خود را از طریق اینترنت انجام می دهند. پس در درجه ی اول لازم است که یک سایت برای کسب و کار خود داشته باشیم. اما نکته ی مهم بعد از طراحی این است که مشتری چگونه سایت ما را پیدا کند و باعث افزایش بازدید سایت شود.

اکثر مردم تا سوالی برایشان پیش می آید و یا نیازمند سرویس کار و یا خدماتی هستند در گوگل سرچ می کنند. پس یکی از راه های کسب مشتری و افزای فروش ، دیده شدن سایت در سرچ گوگل است. اما مردم حوصله ی رفتن به صفحات بعدی گوگل را ندارند  و دوست دارند جوابشان را در همان چند لینک اول بگیرند. در نتیجه آنچه باعث افزایش بازدید سایت می شود بودن در لینک های اولیه ی گوگل است.

اما باید توجه کنیم که علاوه بر موتورهای جست و جو ، شبکه های اجتماعی ، تبلیغات کلیکی، ایمیل مارکتینگ و لینک در سایت های دیگر نیز باعث ارجاع افراد به سایت ما می شوند.

افزایش بازدید سایت
[rd_line color=”#11d8be” line_pos=”center”]
افزایش بازدید سایت

افزایش بازدید سایت(افزایش ترافیک) به چه معناست؟

وقتی می گوییم بازدید و یا ترافیک سایت ما بالا است منظور ما این است تعداد افرادی که وارد سایت ما شده اند زیاد هستند. اما باید دقت کنیم که اگر یک نفر چند بار در روز وارد سایت شود تعداد بازدید ها افزایش نمی یابد چون این تعداد بر اساس ip های کاربران در نظر گرفته می شود.

مشخص است که هرچه بازدید سایت بیشتر باشد باعث بهتر شدن رتبه ی سایت نیز می شود.

روش های افزایش بازدید سایت چیست؟

برای افزایش بازدید سایت به طور کلی دو روش وجود دارد:

  • استفاده از ربات ها و نرم افزار ها برای افزایش بازدید
  • به کاربردن تکنیک های سئو
[rd_line color=”#11d8be” line_pos=”center”]

استفاده از ربات ها و نرم افزارها

روشی که تازگی ها خیلی طرفدار پیدا کرده است، استفاده از ربات ها و نرم افزارهایی که باعث افزایش بازدید سایت می شوند. برخی از این نرم افزارها و یا ربات ها رایگان نیز هستند که باعث فریب دادن افراد نیز می شوند. از یک جهت این کار از نظر دیجیتال مارکتینگ درست نیست چون درسته که ترافیک سایت بالا می رود ولی این کلیک ها منجر به فروش نمی شوند. ما نیاز به کاربر واقعی داریم که با وارد شد به سایت ما خریدی را نیز انجام دهد.

اما از جهت سئو شاید ما با افزایش بازدید از طریق این ربات ها بخواهیم رتبه بالا بیاید و به صفحه ی اول برسد و بعد منتظر ورود کاربران واقعی باشیم. اما باید در نظر بگیریم که این کار بسیار خطرناک می تواند باشد و ممکن است حتی جایگاهی را که در سرچ گوگل داشتیم از دست بدهیم و حتی پایین تر هم برویم.

گوگل در حال حاضر به کاربر پسند بودن صفحات اهمیت زیادی می دهد. فرض کنیم با این روش افزاش ترافیک لینک سایت ما هم بالا بیاید اما اگر این صفحات اصول سئو را رعایت نکرده باشد و کاربر پسند نیز نباشد بد تر باعث افت رتبه شده و ممکن است هیچ وقت بالا نیایند.

این نکته را به یاد داشته باشید گوگل بسیار باهوش است و کوچکترین لغزشی از سمت شما گوگل آن را می فهمد و تاثیر منفی روی سایت شما دارد.شاید این سوال پیش بیاید که چگونه گوگل خرید ترافیک را می فهمد؟

اگر کلمه کلیدی شما در کل سرچ پاییی داشته باشد و ترافیک زیاد توسط این ربات ها ایجاد شود، مسلما گوگل این را می فهمد. یا اگر سرچ این کلمه هم بالا باشد و این ترافیک گرفته شود گوگل در بررسی هایش متوجه می شود که این ترافیک فقط برای سایت شما است و برای رقبا(لینک های بالاتر و پایین تر شما ) وجود ندارد پس امتیاز منفی به شما می دهد.

افزایش بازدید سایت
افزایش بازدید سایت
[rd_line color=”#11d8be” line_pos=”center”]
افزایش بازدید سایت

به کار بردن تکنیک های سئو

یکی از بهترین روش های عقلانی برای اینکه بازید سایت شما افزایش یابد و مشتری های واقعی وارد سایت شما شوند رعایت اصول سئو است.  داشتن یک استراتژی مناسب برای سئو سایت می تواند تاثیر بسیار خوبی در بهبود رتبه ها و افزایش فروش می شود. در ادامه به بررسی نمونه هایی از این تکنیک ها می پردازیم.

[rd_line color=”#11d8be” line_pos=”center”]
افزایش بازدید سایت
افزایش بازدید سایت
1- بهینه سازی سرعت سایت

یکی از مهم ترین مواردی که باعث افرایش بازدید و ماندن کاربر در سایت می شود، پایین بودن سرعت لود است. طبیعی است که اگر سرعت لود بالا باشد، کاربر حوصله ی صبر کردن ندارد و آن صفحه را می بندد و به سراغ لینک های بعدی می رود.

برای بهینه کردن سرعت سایت ابتدا باید هاست را چک کنیم. اگر هاست سایت ما سرعت مناسبی ندارد ابتدا بهتر است آن را عوض کنیم. ابزار های متفاوتی برای بررسی سرعت سایت وجود دارند که بهترین آنها gtmetrix است. این ابزار مواردی که باعث کند شدن سرعت لود شده است را نشان می دهد.

 

همان طور که در عکس میبینیم نتیجه ی آنالیز یک سایت توسط gtmetrix نشان داده شده است. برای رفع این مشکلات کارهای مختلفی را می توان انجام داد که شامل:

  • بهینه کردن تصاویر
  • بهینه کردن کد های html و css و java
  • زمان بندی پاک کردن کش سایت
[rd_line color=”#11d8be” line_pos=”center”]
2- تولید محتوای ارزشمند و غنی

“محتوا پادشاه است”. این جمله را بارها شنیده ایم اما چند درصد به آن عمل کرده ایم؟

ما اگر محتوایی ارزشمند با رعایت اصول سئو تولید کنیم مطمئنا رتبه ی خوبی در سرچ گوگل بدست می آوریم. اما این اصول چه چیز هایی هستند؟

افزایش بازدید سایت
داشتن عنوان سئو مناسب

با توجه به کلمه کلیدی که انتخاب کردیم، باید عنوان سئویی مناسب انتخاب کنیم. واضح است که عنوان سئو باید شامل کلمه کلیدی باشد. جذاب بودن این عنوان فاکتور بسیار مهمی است. در واقع همین عنوان است که کاربر را جذب می کند تا بر روی لینک سایت ما کلیک کند.

استفاده از کلماتی مانند “برترین” ، “بهترین”، “به روزترین” و شبیه این کلمات می تواند مخاطب را جذب کند. در ادامه عنوان سئو های جذاب را می بینیم.

افزایش بازدید سایت
مناسب بودن تعداد کلمات

باید توجه کنیم که محتوایی که می نویسیم تعداد کلمات مناسب داشته باشند. در سال های اخیر نوشته های بسیار طولانی که به آسمان خراش معروف هستند بسیار رایج بوده اند اما امروزه گوگل به کیفیت اهمیت می دهد تا کمیت.

در واقع هرچه میزان متن شما مناسب تر باشد که باعث خسته شدن کاربر نشود باعث افزایش بازدید سایت می شود. زیرا این متن با کیفیت(نه صرفا خسته کننده ) ممکن است به اشتراک گذاشته شود و میزان بازدید افزایش پیدا کند.

محتوا باعث فروش شود

محتوایی که می نویسید باید باعث ترغیب کاربر شود. علاوه بر اینکه اطلاعاتی را به کاربر می دهید باید او را به سمت صفحات هدف(landing) سوق دهید. در این مورد باید اصول قیف فروش را بشناسید تا بتوانید به خوبی عمل کنید.

استفاده از عکس و ویدئو

یکی از مواردی که باعث جذاب شدن متن و جذب کاربر می شود استفاده از عکس و ویدئوی مرتبط و با کیفیت است. بهتر است این ویدئو ها در شبکه های اشتراک ویدئو مثل یوتیوب، آپارات و یا نماشا گذاشته شود تا از آن طریق هم کاربر به سایت ما رجوع کند که خود باعث افزایش بازدید سایت می شود.

همین طور استفاده از اینفوگرافیک های زیبا و مرتبط می تواند بسیار گیرا باشد که در ادامه یکی از این اینفوگرافیک ها را می بینید.

افزایش بازدید سایت

[rd_line color=”#11d8be” line_pos=”center”]
افزایش بازدید سایت
3- ریسپانسیو بودن سایت

آمار نشان می دهد سرچ از طریق موبایل خیلی بیشتر از کامپیوتر است. پس داشتن سایتی ریسپانسیو امری مهم است. ریسپانسیو بودن یعنی محتوای سایت ما در صفحه نمایش موبایل اندازه ی مناسبی داشته باشد و کاربر به راحتی بتواند با آن کار کند.

ریسپانسیو بودن در سئو تاثیر مثبتی دارد. همین طور نتایج گوگل در موبابل و دسکتاپ با هم متفاوت است و اصولا سایتی که ریسپانسیو مناسبی دارد یا اصطلاحا موبایل فرندلی است در لینک بالاتری قرار دارد که باعث افزایش بازدید سایت می شود.

[rd_line color=”#11d8be” line_pos=”center”]
4- توجه به کامنت ها و نظرات

اهمیت کامنت ها در یک سایت بسیار زیاد است. باید به عنوان مسئول سایت حواسمان به کامنت ها باشد. بلافاصله بعد از گذاشتن کامنت باید جواب آن را بدهیم. سعی کنیم از لحنی دوستانه استفاده کنیم تا اعتماد کاربر را جلب کنیم. همین طور بهتر است به گونه ای جواب دهیم که باز سوالی در ذهن کاربر ایجاد شود که دوباره کامنت بگذارد.

همین طور بهتره زمانی که به کامنت کاربر جواب دادیم برای او ایمیل و یا اس ام اسی ارسال شود. زیرا در اکثر مواقع کاربر فراموش می کند که به سایت برگردد و جواب کامنتش را ببیند و یا شاید اصلا سایت شما را نتواند پیدا کند. فرستادن این اطلاع به کاربر باعث افزایش بازدید سایت می شود.

افزایش بازدید سایت
[rd_line color=”#11d8be” line_pos=”center”]
افزایش بازدید سایت
5- آنالیز رقبا

همان طور که گفتیم رقبا سایت هایی هستند که در نتایج سرچ گوگل بالاتر از شما قرار دارند. پس به این معناست که این سایت ها بهتر از شما عمل کرده اند. باید در برنامه ریزی خود آنالیز رقبا را حتما داشته باشید. آنالیز به معنای کپی کردن از سایت آنها نیست .

در آنالیز طراحی کلی سایت و UI رقبا را بررسی می کنیم . کلمات کلیدی که استفاده کرده و همین طور لینک های فالو و نوفالوی سایت را بررسی می کنیم. برای تشخیص و آالیز لینک ها می توانیم از ابزار moz استفاده کنیم که DA و PA سایت را نیز به ما می دهد. همین طور باید چک کنیم که آیا این سایت رقیب رپورتاژآگهی رفته است یا نه.

[rd_line color=”#11d8be” line_pos=”center”]
6- استفاده از ابزار های سئو

شما برای بررسی میزان ترافیک و کلیک های سایت خود می توانید از ابزار های مختلفی استفاده کنید. یکی از این ابزار ها search console است که اکثرا آن را با نام وبستر تولز می شناسند. این ابزار به شما کمک می کند تا آنالیز بهتری از میزان ترافیک سایت خود داشته باشید و در تصمیم گیری ها بهتر عمل کنید. وجود آمار impression (تعداد دیده شدن ها در سرچ گوگل)، click (تعداد کلیک ها)، CTR (نرخ کلیک) و position (جایگاه در سرچ گوگل) نموداری را تشکیل می دهد در عکس مشاهده می کنید.

 

همین طور با استفاده از این ابزار می توانید ببینید کلمات کلیدی سایت با چه صفحه هایی ایندکس شده اند و کلا چه صفحاتی ایندکس شده اند.

البته سرچ کنسول قابلیت های بسیاری دارد که باید جداگانه به آن پرداخته شود و در اینجا فقط مختصر آن را بیان کردیم.

افزایش بازدید سایت
افزایش بازدید سایت
[rd_line color=”#11d8be” line_pos=”center”]
افزایش بازدید سایت
7- فعالیت در شبکه های اجتماعی

در حال حاضر شبکه های اجتماعی نقش بسیاری در کسب و کارها دارند. یکی از راه های افزایش بازدید سایت و بهینه کردن آن، فعالیت درست و کارآمد در شبکه های اجتماعی است. گذاشتن لینک سایت در شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین و توییتر می تواند موجب سوق دادن ترافیک به سمت سایت شود.

همین طور باید لینک این شبکه ها در سایت هم گذاشته شود.

آژانس دیجیتال مارکتینگ تابان پیشرو در ارائه ی خدمات دیجیتال مارکتینگ بستری برای رشد کسب و کار ها و افزایش مشتری

خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ تابان

[rd_line color=”#11d8be” line_pos=”center”]

| تولید محتوای اختصاصی

10 شرکت برتر دیجیتال مارکتینگ

| افزایش مشتری با سئوی سایت

10 شرکت برتر دیجیتال مارکتینگ

| آنالیز و تدوین استراتژی

10 شرکت برتر دیجیتال مارکتینگ

| تولید محتوای تصویری

| تبلیغات در گوگل

| بازاریابی در شبکه های اجتماعی

10 شرکت برتر دیجیتال مارکتینگ
[button type=”rd_stroke_bt” animation=”rda_fadeIn” t_color=”#2c3e50″ b_color=”#ffffff” t_hover_color=”#ffffff” b_hover_color=”#2c3e50″ radius=”4″ url=”https://dmtaban.com/portfolio/” target=”yes”]مشاهده نمونه کار های بیشتر[/button][button animation=”rda_fadeIn” t_color=”#ffffff” b_color=”#0aafc2″ b_hover_color=”#1abc9c” radius=”4″ url=”https://dmtaban.com/contact-us/” target=”yes”]مشاوره رایگان[/button]
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *