سایت موشن گرافیک

سایت ها و شرکت های زیادی در زمینه تولید موشن گرافیک فعالیت می کنند. همانطور که در مقالات پیشین ذکر کردیم، اساس کلمه موشن گرافیک به معنای حرکت است. یعنی مجموعه ای از تصاویری که دو بعدی هستند و حرکت می کنند. همه ما حتی اگر با مفهوم و چگونگی ایجاد موشن گرافیک آشنایی نداشته باشیم، اما حتما نمونه هایی از آن را در تلویزیون، شبکه های ویدئویی، شبکه های اجتماعی، خیابان یا مترو نیز دیده ایم. به طور عمده، برندها و شرکت های بزرگ و کوچک از موشن گرافیک برای شناساندن خود استفاده می کنند. سازمان های دولتی و خصوصی برای بیان پیام خود به طور غیرمستقیم، از موشن گرافیک استفاده می کنند. در این قسمت قصد داریم، نمونه های خارجی سایت موشن گرافیک را معرفی و تحلیل کنیم.

[button type=”rd_stroke_bt” t_color=”#ffffff” b_color=”#f2684d” t_hover_color=”#ffffff” b_hover_color=”#1abc9c” url=”tel:09123845470″ mt=””]امروز کسب و کار خود را توسعه دهید[/button][button type=”rd_stroke_bt” t_color=”#ffffff” b_color=”#777777″ t_hover_color=”#ffffff” b_hover_color=”#1abc9c” url=”tel:09123845470″]دیگر خدمات آژانس دجیتال مارکتینگ تابان[/button]

تحلیل سایت موشن گرافیک خارجی

وب سایت Art of the Title یک سایت موشن گرافیک است که روی سری های هنری فیلم و تلویزیون تمرکز دارد. هر کدام از این سری ها، برخی از بهترین طراحان موشن در کسب و کار را نشان می دهد. با استفاده از مطالب و تصاویر این سایت می توانید، از موشن های متنوعی استفاده کنید. دومین سایت موشن گرافیک، ویمو است. ویمو یک منبع فوق العاده برای پیدا کردن موشن گرافیک است. می توانید کانال های هنرمندان را در ویمو دنبال کنید.

موگراف یک فروم و سایت موشن گرافیک برای هنرمندان همین سایت است. در این سایت می توانید، از مطالب آموزشی، الهامات موشن، و شغل های بین المللی استفاده کنید. سراسر هنرمندان در کشورهای مختلف از مطالب و تصاویر این سایت استفاده کنند.

 

سایت موشن گرافیک

 

سایت موشن گرافیک From up North بیشتر برای طراحان مناسب است. طراحان و موشن گرافیست ها می توانند برای تولید و طراحی موشن گرافیک برای الهام گیری از این سایت استفاده کنند. در این سایت گالری های متعددی از تایپوگرافی، لوگوتایپ، طراحی وب و موشن گرافیک وجود دارد.  نمونه بعدی سایت موشن گرافیک RocketStock است. این سایت قالب های متنوعی دارد و می توانید تکنیک ها و دیدگاه های متنوعی راکشف کنید. در این سایت منابع منتخبی از ادوب افتر افکت وجود دارد.

در سایت Behance، هنرمندان می توانند کارهای خود را به اشتراک بگذارند. در این سایت دسته بندی برای موشن وجود دارد. در  سایت موشن گرافیک Abduzeedo می توانید، علاوه بر ویدئوهای آموزشی، مصاحبه های طراحان برجسته را مشاهده کنید. به طور کلی این سایت موشن گرافیک برای هر موشن گرافیستی ضروری است.

ویژگی های منحصر به فرد موشن گرافیک

همانطور که قبلا بیان کردیم، بخش اعظمی از کاربران فضای مجازی، اینترنت و شبکه های اجتماعی وقت خود را به مشاهده ویدئو اختصاص می دهند. آنها ویدئوها و موشن گرافیک ها را در شبکه های اجتماعی مشاهده می کنند، لایک می کنند و اگر دوست داشته باشند برای دوستان خود به اشتراک بگذارند.

هر چقدر این محتوای ویدئویی جذاب تر و ساده تر باشد، افراد بیشتر جذب آن می شوند و آن برای دوستان خود به اشتراک می گذارند. موشن گرافیک نیز دقیقا همین ویژگی ها را دارد. هم جذاب است و هم می تواند در مدت زمانی کوتاه، پیام پر محتوایی را منتقل کند.

با موشن گرافیک، شما محتوایی را ارائه می دهید که نه تنها جذاب است، و مخاطبان از دیدن آن لذت می برند، بلکه یک چیز نیز یاد می گیرند. بنابراین ویژگی های عمده موشن گرافیک، جذابیت، سادگی، و زیبایی است. موشن گرافیکی که برای برند یا کسب و کار خود سفارش می دهید، باید منطبق با خدمات، محصولات و رنگ سازمانی شما باشد. یعنی نمی توان از هر رنگی در آن استفاده کرد. بهتر است رنگ هایی که استفاده می شود، نزدیک به رنگ سازمانی شرکت شما باشد.

مراحل تولید کردن موشن گرافیک

برای اینکه یک موشن گرافیک ساخته شود، کارهای زیادی باید انجام گیرد. در مرحله اول، گرافیست،با توجه به مخاطبان، هدف کسب و کار، محصولات و خدمات، رنگ های سازمانی و لوگو، یک سناریوی تصویری برای موشن گرافیک طراحی می کند. این مرحله ممکن است روی کاغذ انجام شود، گرافیک اتود می زند و طراحی می کند. بعد از طراحی تصاویر و موشن ها، کارفرما باید موشن گرافیک تهیه شده را تایید کند.

سپس، صدا و افکت های صوتی روی کار قرار می گیرد. سناریوی صوتی باید با سناریوی تصویری همخوانی داشته باشد. برای خوانش سناریوی متنی، به یک یا دو نریتور احتیاج دارید. استفاده از نریتور، کاراکتر، و کیفیت بالای موشن گرافیک به میزان بودجه شما بستگی دارد. معمولا اطلاعات شبکه های اجتماعی و آدرس وب سایت نیز در موشن گرافیک نهایی قرار داده می شود.

 

سایت موشن گرافیک

 

محصولات متنوع در سایت موشن گرافیک تابان شهر

اگر نمونه های موشن گرافیک در سایت موشن گرافیک تابان شهر را دیده باشید، متوجه می شوید که موشن های مختلفی در بخش نمونه کارها وجود دارد. برخی از این موشن گرافیک ها، توضیحی هستند، یعنی محصولی را توضیح می دهند، هدف از ایجاد یک برند را بیان می کنند و بستری را فراهم می کنند که مخاطبان بتوانند با محصول ارتباط برقرار کنند.

 اکثر مردم و کاربران توجه شان به حرکات تصویری، ویدئو و انیمیشن جلب می شود، به همین دلیل است که صاحبان کسب و کارها، و کسانی که می خواهند پیامی را منتقل کنند، از موشن گرافیک برای بیان پیام خود استفاده می کنند. موشن گرافیک هایی که در ایستگاه های مترو پخش می شوند را در نظر بگیرید، تمام این موشن گرافیک ها از طراحی های ساده ای برخوردار هستند و حتی صدا نیز ندارند، اما توجه مسافران را به خود جلب می کنند. این موشن گرافیک ها حاوی پیام های مفید و با ارزشی هستند.

دومین گروه موشن گرافیک ها، موشن هایی هستند که یک محصول را معرفی می کنند. این دسته می توانند در دسته ویدئوهای توضیحی قرار بگیرند. در این گروه می توانید، یک داستان برای محصول خود تعریف کنید. اکثر کاربران دوست دارند در هنگام دیدن تصویر و خواندن توضیحات متنی محصول، یک ویدئو هم در مورد آن ببیند. در واقع، کاربران یک وب سایت، اولین چیزی که باز می کنند، ویدئوها و موشن های آن وب سایت است.

انیمیشن های محیط کاربری

در این بخش می توانید، از قابلیت های موشن گرافیک برای نمایش منو ها و اسلایدها استفاده کنید. در این بخش، با استفاده از موشن گرافیک، کاربران درک بهتری از UI وب سایت شما خواهند داشت. این گروه از موشن ها در دسته موشن گرافیک های بازاریابی محصول نیز قرار می گیرند. این نوع موشن گرافیک ها بیشتر برای گرافیست ها و توسعه دهنده ها مناسب است و آنها می توانند درک بهتری از محصول نهایی داشته باشند.

استفاده از انیمیشن در آیکون ها

گاهی اوقات روی آیکون های وب سایت و اپلیکیشن، انیمیشن های خاصی وجود دارد. کاربران جذب این انیمیشن ها و موشن های آیکون می شوند. امروزه به کمک فایل های وکتور می توان برای وب سایت ها و اپلیکیشن ها از انیمیشن ها و موشن های زیبا و سبکی استفاده کرد.

 

سایت موشن گرافیک

لوگوموشن

اگر به دنبال ایده آل نشان دادن لوگوی خود هستید، لوگوموشن بهترین گزینه برای شماست. می توانید به لوگوی حالت انیمیشن بدهید. این کار نه تنها برند را جذاب تر می کند، بلکه با ایجاد حس شادی و نشاط، باعث رشد کاربران شما می شود. امروزه اکثر شرکت های مطرح دنیا از لوگو موشن برای برجسته کردن کار خود استفاده می کنند.

انواع موشن گرافیک در سایت موشن گرافیک

علاوه بر دسته بندی های پیشین، موشن گرافیک را به صورت زیر نیز دسته بندی می کنند. موشن گرافیک سیال، ارگانیک، وکتور، دستی، کلاژ و فیلم در این نوع دسته بندی جای می گیرند. البته دسته بندی موشن گرافیک دو بعدی و سعه بعدی نیز وجود دارد. معمولا موشن گرافیک های دو بعدی از وکتورها تشکیل شده اند. وکتور، همان تصاویر است که توسط کامپیوتر تولید شده اند.

آیا موشن گرافیک می تواند محتوای کسل کننده را به محتوایی جذاب تبدیل کند؟

پاسخ ما به این سوال مثبت است. امروزه میزان مطالعه مردم به شدت کاهش یافته است. آنها ترجیح می دهند ببینند یا بشنوند. در واقع، مردم حوصله خواندن ندارند. بنابراین اینجا است که موشن گرافیک، فایل های تصویری و ویدئویی اهمیت چندانی پیدا می کنند. شما می توانید در مورد یک موضوع مقاله های متنوعی بنویسید، اما چیزهایی که بیشترین بازدید را دارد، موشن گرافیک، ویدئو، تصویر، تیزر تبلیغاتی، و یا پادکست است.

از طرف دیگر، در حوزه تبلیغات و بازاریابی، کاربران از تبلیغی بیشتر لذت می برند که در عمل تبلیغ نباشد، یعنی داستان تعریف کند، یا سناریویی جذاب و روایت گر داشته باشد. بنابراین هر چقدر در زمینه موشن گرافیک، خلاقیت بیشتری به خرج دهید، به نفع شماست. می توانید برای مشاهده نمونه موشن گرافیک ها، از بخش نمونه کارهای سایت موشن گرافیک تابان شهر دیدن کنید.

سایت موشن گرافیک تبلیغاتی

 

سایت موشن گرافیک

 

در ساخت و تولید موشن گرافیک تبلیغاتی، نکات بسیاری باید در نظر گرفته شود. همانطور که از هدف این موشن گرافیک مشخص است، تبلیغات، معرفی محصول، معرفی کسب و کار و برند، وظیفه اصلی موشن گرافیک تبلیغاتی است. بنابراین اگر برای اولین بار می خواهید با موشن گرافیک در شبکه های اجتماعی ظاهر شوید، و بودجه خوبی نیز دارید، سعی کنید با کیفیت ترین و خلاقانه ترین موشن گرافیک ها را سفارش دهید.

در بحث کیفیت موشن گرافیک تبلیغاتی، چیزی که اهمیت دارد، کیفیت تصاویر، صدا، سناریو، شخصیت ها و غیره است. ممکن است تصاویر و کاراکترهای یک موشن گرافیک در عالی ترین حد باشد، اما صدایی که روی موشن گرافیک گذاشته شده است، جذاب نباشد و یا صدا نمی تواند مخاطب را جذب کند. متاسفانه این موشن گرافیک اثر خود را از دست می دهد. نکته دوم داشتن یک سناریو جذاب است.

سناریو نویسی برای موشن گرافیک از دو منظر بررسی می شود. اول اینکه نوشتن یک سناریو در موشن گرافیک، درست مانند نوشتن یک نمایش نامه و یا فیلم نامه است. یعنی باید داستان و روند سناریو مشخص باشد. دوما، سناریوی نوشته باید خلاق و جذاب باشد و باید طوری نوشته شود که مخاطب به محصول یا خدمات مورد نظر واقعا احساس نیاز کند.

سایت موشن گرافیک رایگان

سایت هایی که به طور رایگان اقدام به تولید موشن گرافیک می کنند ویا سایت هایی که به مخاطب اجازه می دهد، خودش موشن گرافیک بسازد، درست مانند سایت سازهای آنلاین یا وب سایت های طراحی سایت آنلاین می مانند. این سایت ها در قبال طراحی سایت هیچ هزینه ای نمی گیرند و در مقابل ممکن است کیفیت قابل قبول را به شما ارائه نکنند.

 

سایت موشن گرافیک

 

این مسئله در مورد موشن گرافیک هم صدق می کند. در این بخش، سایت هایی که می توانید موشن گرافیک بسازید را به شما معرفی می کنیم. در کل این سایت ه علاوه بر مزایای فراوان، مشکلاتی نیز دارند. بنابراین اگر به دنبال یک موشن گرافیک خوب هستید، بهتر است با سایت موشن گرافیک معتبر همکاری کنید.

PowToon

پوتون یکی از سایت هایی است که می توانید با آن موشن گرافیک خود را بسازید. این وب سایت قابلیت های زیادی دارد. عضویت در سایت رایگان است، و به رایگاه می توانید از ابزارهای سایت استفاده کرده و موشن گرافیک سایت خود را بسازید.

 اما مشکلی اینجا وجود دارد و غیرممکن بودن دانلود موشن گرافیک ساخته شده است. شما فقط می توانید موشن گرافیک ساخت پوتون را در شبکه های اجتماعی و یوتیوب منتشر کنید. البته با انتشار موشن گرافیک در یوتیوب، می توانید آن را مستقیما از یوتیوب دانلود کنید.

Animaker

امکانات این سایت کمی شبیه به پوتون است. همچنین انیمیکر با داشتن انیمیشن های پیش ساخته، کمک زیادی به فرایند تولید موشن گرافیک می کند. بعد از ساخت موشن گرافیک در انیمیکر، می توانید فایل خود را دانلود کنید، اما نقطه ضعف ساخت این جا خودنمایی می کند: واترمارک سایت در کل ویدئو قرار دارد و انیمیشن های سایت نیز محدود هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

4 پاسخ

    1. سلام و وقت بخیر همراه گرامی . بسته به نوع موشن گرافیک ها داره .موشن گرافیک سیال، ارگانیک، وکتور، دستی، کلاژ و فیلمو…میتونن باشن..برای انتخاب و راهنمایی بیشتر میتونید با همکاران ما در تماس باشید.

    1. سلام و وقت بخیر در انتهای همین مقاله توضیح داده شده و استفاده ازین سایتها بسیار اسونه اما محدودیت دارن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *