طراحی سایت چند زبانه

طراحی سایت چند زبانه

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که چگونه میتوان بدون صرف هزینه ی های هنگفت و یا تبلیغات بسیار، کسب و کار خود را گلوبال یا بین المللی کنیم یا چگونه حرف یا محصول خود را وارد عرصه ی جهانی کنیم. این سوال تنها و تنها یک جواب دارد آن هم طراحی سایت چند زبانه است. این حرف حاصل تجربه ی بسیاری از کارفرمایان و کارشناسان تولید محتوای اختصاصی و سئو  و … است که از این روش بیزنس خود را توسعه داده اند. برای فهم بیشتر این مطلب تیم دیجیتال مارکتینگ تابان را تا آخر مقاله دنبال کنید.

معنای طراحی سایت چند زبانه

طراحی سایت چند زبانه به این معنی است که یک سایت بتواند زبان محتوای خود را با توجه به زبان مشتریانش تغییر دهد برای مثال کاربری که از کشور فرانسه وارد سایت میشود بتواند محتوا را با زبان فرانسوی مشاهده کند. حال تنظیماتی مانند اینکه گزینه ی تغییر زبان انتخابی(اختیاری) باشد یا به محض ورود کاربر به سایت با توجه به موقعیت مکانی او زبان سایت هم تغییر کند و یا اینکه برای هر زبان یک دامنه ی جدا درست کنیم، این موارد بستگی به سلیقه ی شرکت ها دارد.

wplm یا کدنویسی

طراحی سایت چند زبانه

برای چند زبانه کردن سایت های کد نویسی شده، از کد نویسی و اضافه کردن یکسری کد خاص میتوان استفاده کرد . برای مثال زبان اصلی و پیش فرض سایت ما انگیلیسی انتخاب شده یعنی به این صورت است :

<html lang =”en”>

<p> I love you </p>

و حالا ما میخواهیم قسمتی را نیز به زبان عربی نیز توضیح دهیم که کد آن به این صورت میشود :

<blockquote lang=”ar”>

</p>   أحبك<p>

</ blockquote>

البته برای لینک به صفحاتی که میخواهیم آن صفحات نیز از زبان دوم ما استفاده کنند راه هایی موجود است که در این مقال نمی گنجد.

اما برای تغییر سایت های وردپرسی تعدادی از بهترین افزونه ها در این سیستم مدیریت محتوا در اختیار ما قرار دارد ؛ افزونه یWPML و POLYLANG

اما جواب پرسش اصلی ما باقی ماند که چه ویژگی هایی است که بیزنس ها را به سمت دو زبانه کردن سایت های خود سوق میدهد. در اینجا به 5 مورد از آن اشاره میشود:

مزیت های طراحی سایت چند زبانه

مطمئن خرج کن

استراتژیست های مختلفی هستند که پلن های مختلف و جدیدی برای کسب و کار ما می دهند. هر کدام از این پلن ها هزینه ی بسیار زیادی برده و احتمال موفقیت آنها(مخصوصا با توجه به اینکه بعضا جدید هستند) قطعی نیست. این استراتژی ها ساید برای برخی شرکت های بزرگ به صرفه و یا حتی ضروری باشد ولی شرکت هایی که در شروع مسیر خود هستند بهتر است راه هایی را تست کنند که کمترین هزینه و ریسک و بیشترین بازدهی را داشته باشد. یکی از آن برنامه ها، طراحی سایت چندزبانه می باشد. چند زبانه کردن سایت راه حلی امتحان پس داده و عالی برای بین المللی و گلوبال کردن کسب و کار ماست که هزینه ی آنچنانی هم روی دست ما نمیگزارد.

بفروش؛ بیشتر و بیشتر

فرض کنید وقتی وارد سایت آمازون میشوید یا سایت های خارجی دیگر میشوید تمامی محصولات، توضیحات و تمام اطلاعات مورد نیاز شما به زبان فارسی روان نوشته شده باشند. قطعا فروش سایت آمازون در ایران رشد قابل توجهی خواهد داشت. کارشناسان این حوزه اتفاق نظر دارند که کسب و کارها با طراحی سایت چندزبانه و استفاده ی آن در همه ی صفحات رشد 70%  نرخ تبدیل را تجربه خواهند کرد.

قفستو بشکن

حدود هفت میلیارد و پانصد میلیون نفر انسان روی کره ی زمین هستند که از این تعداد فقط دویست میلیون نفر آن فارسی زبان هستند. یعنی تمام کسب و کارهای ایرانی تعداد قابل توجهی بازدید کننده ی بالقوه دارند که با چند زبانه کردن سایتشان می توانند آنها را بالفعل کنند . البته این اتفاق برای تمامی زبان های دنیا نیز می افتد برای مثال فقط 23% از مردم جهان انگلیسی صحبت میکنند و یا 10% از مردم جهان اسپانیایی زبان هستند. پس با اضافه کردن زبان های مختلف به سایت میتوانید بازارهایی جدید برای خود داشته باشید.

طراحی سایت چند زبانه

این فرآیند باعث معرفی بازارهای جدید نیز برای شما می شود. به عنوان مثال یکی از بهترین مارکت ها برای ایرانیان کشورهای حوزه ی خلیج فارس و همسایگان هستند. حال شما با اضافه کردن یک زبان عربی به سایت خود میتوانید بزرگترین کمپانی ها را به سمت خود بیاورید. البته شرط این کار تطابق فرهنگی سایت شما با جامعه ی هدف و تبلیغات متناسب با آن منطقه است.

ترافیک جاده چالوس؛ در سایت شما

مسلم است که هر چه قدر با مشتریان بیشتری بتوانید هم زبانی کنید  به مرور ترافیک سایت شما نیز بیشتر خواهد شد زیرا بازدیدکنندگان سایت شما بیشتر شده اند.

قطعا این نکته هم در نظر گرفته اید که چه بازدید کننده و یا چه ترافیک سایت شما زمانی افزایش پیدا میکند که سایت شما برای گوگل بهینه شده باشد. به بیانی دیگر فرآیند سئوی سایت را باید طی کرده باشید.

چه برند بزرگی

زمانی که شما بتوانید با مشتریان مختلفی از اقصی نقاط جهان ارتباط بگیرید توانسته اید آگاهی طیف بیشتری از از مشتریان را به برند خود جلب کنید که این اتفاق به معنی بزرگ شدن برند شماست.

علاوه بر این، همینکه افراد مختلف با زبان های مختلفی با برند شما در ارتباط باشند خود به خود باعث افزایش اعتبار برند شما نیز خواهد شد.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *