افزایش بازدید وبلاگ

بسیاری از افراد همیشه به دنبال راهی برای افزایش بازدید وبلاگ خود هستند. به جز مواردی که مربوط به سئو سایت می شوند، راه های دیگری نیز برای افزایش بازدید وجود دارد. گرچه همه این اقدامات به نوعی زیر مجموعه ی سئو سایت می شوند اما می توان از آن ها در کنار سئو استفاده کرد.

اهمیت بازدید وبلاگ این است که از طریق یک LSI  که رقابت در آن کم است بتوانید کاربر را وارد سایت خود کنید و به صفحات فروش و مهم خود ارجاع دهید.

تبلیغات

یکی از مهم ترین اقدامات که حتما باید صورت گیرد انجام تبلیغات موثر است. از موثر ترین آن ها ایجاد خبرنامه و انتشار رپورتاژ در سایت های خبری ست. با انجام اینکار می توانید بک لینک مناسبی در یک سایت معتبر برای خود داشته باشید که بسیار به بازدید وبلاگ شما کمک می کند.

عنوان جذاب

چه چیزی باعث می شود تا شما بر روی یک لینک کلیک کنید ؟ زمانی که مطلبی را در موتور جست و جو تایپ می کنید برای شما 10 وبسایت مرتبط با آن موضوع نمایش داده می شود. شاید از نظر شما اکثر افراد بر روی اولین لینکی که مشاهده می کنند کلیک کنند اما اینطور نیست. آن ها در اولین اسکرول خود عنوان تمام سایت هایی که به آن ها نمایش داده شده را بررسی می کنند و بر روی نزدیکترین و مرجع ترین عنوان کلیک می کنند. به عنوان مثال شما کلمه (طراحی اپلیکیشن)  را جست و جو کرده اید و با نتیجه زیر مواجه شده اید:

عنوان جذاب

بین این دو سایت، کدام یک عنوان جذاب تری را دارد و شما بر روی کدام یک کلیک می کنید؟ معمولا عنوان هایی که دارای صفت هایی همچون برترین، کامل ترین، بهترین، چک لیست، جدیدترین، حرفه ای، اعداد و … هستند بیشتر جذب کننده هستند تا بقیه موارد. به خاطر داشته باشید که اگر عنوان جذابی نداشته باشید حتی اگر در جایگاه اول باشید بازدیدی ندارید پس یک عنوان جذاب می تواند به افزایش بازدید وبلاگ شما بسیار کمک کند.

محتوای خاص

نوشتن یک محتوای منحصر به فرد و البته کامل و جامع می تواند به افزایش بازدید وبلاگ شما کمک کند. در واقع گوگل متوجه این موضوع می شود که محتوای شما یک محتوای مرجع می باشد و خاص. بسیار از افراد تولید محتوای متنی را جدی نمیگیرند در صورتی که برای بالابردن بازدید یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند به شما کمک کند.

تجربه کاربری

سعی کنید در صفحه خود تجربه کاربری مناسبی را ارائه دهید تا شاهد افزایش بازدید وبلاگ خود باشید. به عنوان مثال هیچ کاربری دوست ندارد که وقتی وارد صفحه ای می شود، ده ها تبلیغ برایش نمایش داده شود تا مجبور باشد از شر آن ها خلاص شود پس از تبلیغات بی ارتباط و بیش از حد استفاده نکنید. و یا هیچ کاربری دوست ندارد وارد یک سایت شلوغ شود که در آن احساس سردرگمی کند.

افزایش سرعت

سرعت یکی دیگر از این فاکتور ها می باشد. تصور کنید صفحه شما در جایگاه اول قرار دارد و بازدید کننده بسیار زیادی نیز وارد آن می شود، اما حدود 12 ثانیه طول می کشد تا صفحه شما لود شود، به این ترتیب شما تمام آن بازدید کننده ها را از دست می دهید چون هیچ کاربری از منتظر ماندن خوشش نمی آید و صفحه شما را ترک به لینک بعدی مراجعه می کند پس بر روی سرعت سایتتان کار کنید. یکی از بهترین ابزار هایی که می توانید برای بهبود و تست سرعت سایتتان از آن استفاده کنید google page speed می باشد. فراموش نکنید که از فاکتور های این ابزار برای موبایل نیز استفاده کنید در آن نمره خوبی کسب کنید.

استفاده از شبکه های اجتماعی

یکی از راه های بسیار کارآمد برای افزایش بازدید وبلاگ استفاده از شبکه های اجتماعی است اما به صورت درست. شبکه های اجتماعی همچون توییتر و لینکدین و ردیت می توانند بهترین گزینه ها باشند. اینکار بدین شکل است که شما یک قسمت از جذاب ترین محتوای خود را در یم تئییت می نویسید و در آخر ذکر می کنید برای اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید و لینک زیر همان لینک صفحه شماست، بدین طریق می توانید بازدیدکننده خوبی برای صفحه خود داشته باشید و در کنار آن گوگل متوجه می شود تا از شبکه های اجتماعی ورودی داشته اید و به علت آن که کاربر را از یک مکان دیگر به گوگل هدایت کرده اید، به صفحه شما بیشتر بها می دهد.

استفاده از اسکیما

اسکیما مربوط به سئو سایت شما می شود. در واقع اسکیما شاید نتواند بر روی کاربر تاثیری به جا بگذارد اما به ربات های گوگل کمک می کند تا بتوانند صفحه شما را بهتر شناسایی کنند و آن را به افراد بیشتری نمایش دهند. اگر می خواهید بدانید که تاثیر اسکیما در سئو چیست ؟ پیشنهاد می کنیم تا مقاله ما را با عنوان “اسکیما چیست ؟ تاثر اسکیما در سئو” را مطالعه کنید.

بهینه سازی برای موبایل

بسیاری از افراد بر روی بهینه سازی دسکتاپ سایت خود تمرکز می کنند تا افزایش بازدید وبلاگ خوبی داشته باشند اما از موبایل غافل می شوند در صورتی که اکثر افراد با موبایل از وبسایت شما بازدید می کنند برای همین بهتر است که بر روی موبایل و ریسپانس آن تمرکز بیشتری قرار دهید. در چند پاراگراف قبل تر هم نیز اشاره کردیم که توسط ابزار گوگل پیج اسپید و فاکتورهای آن می توانید وبسایت خود را برای دسکتاپ و موبایل بهینه سازی کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *