الگوریتم گورخر گوگل یکی از آپدیت های هسته گوگل بود که برای شناسایی و جلوگیری از  فروشگاه های بی کیفیت اینترنتی انجام شد. این آپدیت از جمله آپدیت های ضد اسپم گوگل برای جلوگیری از “سئوی کلاه سیاه” به شمار میرود
در ادامه این مقاله به عملکرد این الگوریتم و باید ها و نباید هایی که باید انجام دهید تا جریمه گوگل دامن شما را نگیرد میپردازیم پس تا انتهای این مقاله با دی ام تابان همراه باشید.

[button t_color=”#ffffff” b_color=”#2964b2″ b_hover_color=”#1abc9c” radius=”10″ font_weight=”500″ url=”https://dmtaban.com/services/site-optimization/” position=”ta_center”]برای مشاهده خدمات سئو و بهینه سازی دی ام تابان کلیک کنید[/button]

الگوریتم گورخر گوگل

قبل از اینکه بخواهیم به الگوریتم گورخر گوگل بپردازیم، نام آن را با هم بررسی میکنیم؛  گوگل منهای آپدیت آخر خود یعنی آپدیت الگوریتم هسته گوگل may 2020 از اسم های جالبی همچون پنگوئن ، مرغ مگس خوارو… استفاده میکرد که گورخر هم یکی از آنها بود. حالا چرا گورخر؟! در مورد اسم این آپدیت هنوز صحبت میشود برخی میگویند دلیل نام گذاری آن “راه راه” بودن گورخر است که باعث استتار این حیوان میشود برخی دیگر میگویند این موضوع نوعی کنایه به سایت های فروشگاهی است که در پشت صحنه گوگل را فریب میدهد اما ظاهر آنها چیزی نشان نمیدهد. برخی هم میگویند گور خر به دلیل رنگ راه راهش حشرات را از خود دور میکند که این هم کنایه به سیاست ضد اسپم بودن گوگل برمیگردد اما بگذریم و بریم سراغ اصل مطلب یعنی وظیفه و ویژگی های این الگوریتم.

الگوریتم گورخر گوگل

هدف از آپدیت الگوریتم گورخر گوگل

گورخر دسته ای از الگوریتم های گوگل است که وظیفه اش پاکسازی و سامان دهی به جامعه بیزینسی و خرید و فروش آنلاین می باشد. با افزایش خرید های اینترنتی و تمایل افراد به آن. مسئولان گوگل به فکر بهبود و و کنترل سایت های فروشگاهی افتادند. این آپدیت گوگل شروعی بود تا کسب و کار های آنلاین برای فروششان مجبور به “بازاریابی از طریق موتور های جستجو” شوند. به طور کلی میتوان گفت الگوریتم گورخر گوگل مامور پاکسازی و برکنار کردن جامعه کامرس (Commerce)  از فروشگاه های بی کیفیت است. اکثر ما از این ایده استقبال میکنیم چون به هر حال 70% اسپم است و قبل از این آپدیت بسیاری از نتایج بی کیفیت و اسپمی بودند که به ما نمایش داده میشدند اما کارشناسان سئو متوجه شدند که نتایج ارگانیک SERP (صفحه نتایج گوگل) در طی سالیان اخیر به میزان زیادی کاهش یافته و امروزه فقط 13% از نتایجی که در SERP  به ما نمایش داده میشود کاملا ارگانیک هستند. پس شاید متوجه شده باشید چرا بسیاری از وبمستران از آپدیت کیفیت تجارت یا همان الگوریتم گورخر گوگل دل خوشی ندارند. البته هم چنان نتایج ارگانیک هم مورد توجه گوگل هستند اگر کیفیت آنها مورد تاییدش باشد، همین حالا هم نتایج ارگانیک بالاتر از 3 تا از نتایج ادز (تبلیغات کلیکی گوگل) قرار میگیرند که این ارزشمند است . اما با این حال بسیاری معتقدند به زودی وب سایت های فروشگاهی (ecommerce)  برای اینکه دیده شوند و نقشی ایفا کنند مجبور به پرداخت پول خواهند شد!
تا اینجای کار با ماهیت این الگوریتم گورخر گوگل آشنا شدیم حال باید بدانیم که چطور سایت فروشگاهی مان را با آن سازگار کنیم و وبسایتمان را برای این الگوریتم سئو کنیم.

[rd_line color=”#1abc9c” width=”1px” line_pos=”center”]

راهکارهای تایید شدن سایت ما توسط الگوریتم گورخر گوگل

سخت گیری الگوریتم گور خر در زبان فارسی به مانند زبان انگلیسی یا عربی نیست اما در حال بهبود است. معمولا تاثیرات این آپدیت ها در زبان فارسی کمی بعد تر اعمال میشود اما بهتر است که شما همیشه زودتر دست به کار شوید و آپدیت های گوگل خودتان را سازگار کنید. هر چیزی که فروشگاه ما را امن و معتبر جلوه دهد مورد توجه گوگل قرار خواهد گرفت. در ادامه به برخی مواردی که الگوریتم گور خر به رعایت کردن آنها توجه میکند  خواهیم پرداخت که به نوعی فاکتورهای آن برای ارزش دادن به یک سایت فروشگاهی میباشد.

الگوریتم گورخر گوگل

1.تولید محتوای با کیفیت

محتوا اولین سیگنالی است که نشان میدهد یک صفحه چقدر برای کاربر مفید و کارآمد است و  الگوریتم گورخر به این توجه میکند که آیا محتوای یک صفحه ارزشی به کاربر منتقل میکند یا صرفا برای سود بردن ساخته شده است. در تولید محتوا باید به این نکته توجه کنید که همیشه باید محتوایی تولید کنید که کاربر دقیقا به دنبال آن است و شما باید کاری کنید که به همان چیزی که لازم دارد برسد نه اینکه او را به جای اشتباهی هدایت کنید. در سایت های فروشگاهی علاوه بر محتوا هایی که برای مقالات تولید میکنید باید به محتوای صفحه محصول نیز دقت کنید. اول از همه باید به این موضوع دقت کنید که محصولات با محتوای تکراری در صفحه نتایج گوگل نمایش داده نمیشود. لینک دهی داخلی میان محصولات هم مهم است و نبودن آن باعث میشود الگوریتم گورخر گوگل ارزش کمتری برای آن محتوا قائل شود. در مقاله محتوای همیشه سبز به طور کامل در مورد تولید محتوای بهینه و با کیفیت صحبت کردیم و پیشنهاد میکنیم که سری به این مقاله بزنید.

[rd_line color=”#1abc9c” width=”1px” line_pos=”center”]

2.به ظاهر سایت خود توجه کنید

جدای از الگوریتم گورخر  خود کاربران  ظاهر یک سایت را از طراحی آن میسنجند حتی در برخی مواقع شاید به فروش شما هم لطمه بزند مثلا اگر عکسی که از محصول  خود گذاشتید سایز نامناسب و کیفیت پایینی داشته باشد شاید کاربر را از خرید آن محصول منصرف کند. مورد مهمی که خیلی باید به آن توجه کنید ظاهر سایت شما در گوشی های هوشمند است؛ طراحی سایت شما باید واکنش گرا (رسپانسیو) باشد و ظاهر مناسبی در دستگاه های با مقیاس کوچکتر داشته باشد. امروزه بیشتر ترافیک سایت ها از طریق گوشی موبایل میباشد اگر سایت شما رسپانسیو نباشد باید بدانید که بیشتر از 50 درصد کاربران را فراری دادید، این موضوع برای الگوریتم گورخر گوگل حائز اهمیت است و در رتبه شما در نتایج موبایل تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.

الگوریتم گورخر گوگل
[rd_line color=”#1abc9c” width=”1px” line_pos=”center”]
الگوریتم گورخر گوگل

3.سرعت سایت خود را بالا ببرید

امروزه کاربران بی حوصله تر نسبت به قبل عمل میکنند و اگر لود سایت شما از یک حدی بیشتر طول بکشد سایت شما را رها میکنند و به سراغ سایت های رقیب میروند. به طور میانگین کاربر 3 تا 5 ثانیه برای لود شدن سایت صبر میکند در مورد این میزان میانگین نظرات زیادی وجود دارد اما 3 تا 5 ثانیه نظر اکثریت است و در بیشتر کسب و کار ها همین میزان است. شما میتوانید سرعت سایتتان را با ابزار هایی همانند GTmetrix  بررسی کنید این ابزار به شما تمامی مواردی  که باعث کند شدن سایت شما میشود را به شما نمایش میدهد همچنین راه حل مشکل را هم به شما میگوید.

[rd_line color=”#1abc9c” width=”1px” line_pos=”center”]

4. در گاه پرداخت سایت خود را ایمن کنید

استفاده از درگاه پرداخت ایمن جزو اولین و مهم ترین فاکتور ها برای سنجیدن امنیت یک سایت فروشگاهی به شمار میرود. استفاده از درگاه های نامعتبر جدای از اینکه باعث کم رنگ شدن اعتبار سایت شما از نظر گوگل میشود به اعتماد کاربر هم لطمه میزد و باعث میشود او به سایت شما تردید کند. شما میتوانید برای سایتتان از درگاه های واسط یا درگاه شخصی استفاده کنید که هر کدام مزیت ها و معایب خودشان را دارند و شما باید با بررسی
وتحقیق در مورد آنها درگاه پرداخت  مناسب کسب و کار و سایت خود را انتخاب کنید.

الگوریتم گورخر گوگل
[rd_line color=”#1abc9c” width=”1px” line_pos=”center”]
الگوریتم گورخر گوگل

5. از محتوا های غیر متنی مثل ویدیو استفاده کنید

اگر یک سایت فروشگاهی دارید میتوانید از ویدیو و پادکست در خیلی جا ها استفاده کنید و از این مورد دست شما باز است. به طور مثال شما برای معرفی محصولاتتان میتوانید از ویدیو استفاده کنید و در چند دقیقه به طور کامل محصول خودتان را به کاربر معرفی کنیدو معمولا سایت های فروشگاهی بزرگ که به کاربرانشان اهمیت زیادی میدهند این کار را انجام میدهند. شما با این کار میتوانید رضایت گورخر گوگل را نیز جلب کنید. ویدیو ممکن است سرعت لود سایت شما را تا حد زیادی افزایش دهد برای جلوگیری از این مورد پیشنهاد میشود که بعد از آماده کردن وبسایتتان آن را در سرویس های میزبانی مانند آپارات آپلود کرده و سپس لینک و یا اسکریپت آن ویدیو را در صفحه قرار دهید.

[rd_line color=”#1abc9c” width=”1px” line_pos=”center”]

سخن پایانی

در این مقاله ما به صورت کلی ماهیت الگوریتم گورخر گوگل را شرح دادیم و راهکار هایی برای جلب رضایت آن ارائه دادیم بدون شک موارد دیگری هم هستند که شاید خیلی کوچک و سطحی به نظر بیایند و یا اینکه بسیار فنی باشند و ما هم در این مقاله به آنها نپرداختیم  و به موارد کلی تر پرداختیم اما اگر شما همه این موارد را رعایت کنید و آنها را به شکل درست انجام دهید مطمئن باشید که نتیجه مثبتش را روی سایتتان میبینید. در پایان اگر سوالی در زمینه سئو و بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو دارید و یا میخواهید از خدمات “سئو سایت” دی ام تابان با خبر شوید میتوانید با ما تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *