اهمیت و ضرورت سئو خارجی چیست؟

 

برای داشتن رتبه ی خوب در نتایج جستجوی گوگل و دیگر موتور های جست و جو و دریافت ترافیک به بهینه سازی نیاز داریم. همان طور که می دانیم سئو سایت به دو بخش سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم می شود.

سئو خارجی شامل تمام کارهایی است که ما خارج از وب سایت خودمان انجام می دهیم. مثلا اگر برای افزایش سرعت سایت عکس ها را بهینه کنیم جز سئو داخلی است زیرا تغییراتی داخل سایت ایجاد شده اما اگر از وب سایتی دیگر بخواهیم لینکی به سایت ما دهد جز سئو خارجی است به این علت که ما تغییری در وب سایت خودمان نداده ایم.

شاید بیشتر افراد فکر می کنند سئو خارجی فقط شامل لینک سازی است اما در عمل واقعا این طور نیست. سئو خارجی بسیار وسیع است و شامل بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و کاربران به وسیله ی بالا بردن قدرت سایت(authority)، محبوبیت، ارتباط و اعتماد پذیری است.

[rd_line color=”#11d8be” line_pos=”center”]

چرا سئو خارجی برای ما اهمیت دارد؟

با توجه به اینکه الگوریتم های گوگل به صورت پیوسته در حال تغییر هستند، تحقیقات نشان می دهد که گوگل عوامل خارجی که بر سایت تاثیر می گذارند را به صورت دقیق بررسی می کند و رتبه برای آن مشخص می کند.

برای روشن شدن این موضوع بهتر است با یک مثال جلو بریم. سایت زیر با کلمه ی “طراحی سایت” در صفحه ی اول است. همان طور که مشاهده می کنیم محتوای زیادی در این سایت وجود ندارد یا به عبارتی اصلا محتوا محور نیست و هنگامی که با mozbar لینک های آن را چک می کنیم، لینکی وجود ندارد.

پس این صفحه بعد از مدتی باید رتبه ی خود از دست دهد. اما چگونه هنوز در صفحه اول نتایج گوگل نشان داده می شود؟ حتما عواملی به غیر از سئو داخلی وجود دارد.

 

به طور کلی دو روش برای سئو خارجی می توان تعریف کرد.

سئو خارجی
[rd_line color=”#11d8be” line_pos=”center”]

سئو خارجی بر مبنای لینک سازی

بک لینک ها در واقع قلب سئو off page هستند. همان گونه که بک لینک های خوب و مفید می توانند رتبه ی سایت را بهبود ببخشند به همان اندازه می توانند مخرب باشند و باعث پنالتی شدن سایت شوند. در کل سه نوع بک لینک وجود دارد:

لینک سازی طبیعی: در این نوع لینک سازی، سایتی ممکن است مطالب شما را دوست داشته باشد و یا مربط با آن بوده و به سایت شما لینک می دهد. مثلا شما سایت گردشگری دارید و به سایت علی بابا لینک می دهید.

لینک سازی دستی: لینک هایی هستند که ما خودمان آنها را ایجاد می کنیم. از مشتری می خواهیم به سایت ما لینک دهد(اگر طراحی سایت انجام می دهیم در سایت هایی که طراحی می کنیم به خودمان لینک می دهیم) و یا از اینفلونسر ها می خواهیم لینک سایت ما را انتشار دهند.

لینک های خود ساخته: شامل لینک هایی می شود که ما خودمان در بلاگی که ساخته ایم می گذاریم و یا در شبکه های اجتماعی گذاشته می شود. همچنین بک لینک خریدن هم شامل می شود که اگر به صورت صحیح انجام نگیرد جز سئو کلاه سیاه قرار می گیرد.

[rd_line color=”#11d8be” line_pos=”center”]
سئو خارجی

منبع هایی که به سایت ما لینک می دهند چه ویزگی هایی باید داشته باشند؟

  1.محبوبیت سایت

سایتی که به ما لینک می دهد باید سایت محبوبی بین مردم باشد. برای مثال سایت هایی مانند دیجیکالا و یا خبرگزاری های معتبر  دارای محبوبیت هستند و گوگل نیز با توجه به ترافیک ورودی شان این موضوع را می داند. پس اگر این سایت ها به ما لینک دهند بسیار تاثیر مثبتی بر رتبه دارد.

[rd_line color=”#11d8be” line_pos=”center”]
سئو خارجی

2.انکر تکست

انکر تکست (anchor text) کلمه ای است که با آن به صفحه ی مورد نظر لینک داده می شود. خیلی مهمه که انکر تکستی که انتخاب می شود مطابق و یا مترادف کلمه کلیدی مورد نظر ما باشد. طبق بررسی هایی که انجام شده اگر شما بک لینک هایی زیادی داشته باشید و انکر تکست شما دقیقا مطابق با کلمه کلیدی باشد احتمال پنالتی شدن دامنه زیاد است. پس بهتر برای لینک سازی در سئو خارجی از انکر تکست هایی مترادف با کلمه کلیدی و یا شامل قسمتی از آن استفاده شود.

[rd_line color=”#11d8be” line_pos=”center”]
سئو خارجی

  3.فالو و یا نوفالو بودن لینک

فالو بودن لینک به این معناست که ارزش و اعتبار سایت منتقل می شود. پس بهتر است بک لینک ها به صورت فالو داده شود و تا تاثیر مثبتی بر روی رتبه ی سایت بگذارد. زمانی که از سایتی می خواهید به شما لینک دهد و یا رپورتاژ در سایتی می روید که در آن لینک وجود دارد، حتما با استفاده از ابزارهای موجود فالو بودن آن را چک کنید.

البته لینک های نوفالو هنوز هم از نظر گوگل دارای اهمیت هستند. به عنوان نتیجه گیری این پیشنهاد داده می شود که اگر بک لینک زیادی دارید اولویت اول با لینک های فالو باشد و کمی لینک نوفالو هم استفاده کنید.

[rd_line color=”#11d8be” line_pos=”center”]
سئو خارجی

  4.ارتباط

بک لینک ها در واقع یک جور رای موثر هستند. وقتی سایتی به شما لینک می دهد انگار می خواهد کیفیت و قدرت شما را تضمین کند. حال اگر محتوای این سایت مرتبط با سایت شما باشد این تضمین قوی تر خواهد بود.

با یک مثال سعی می کنم این مسئله را روشن تر کنم. فرض کنید شما دنبال یک دکتر پوست خوب می گردید و دو دوست دارید که دو دکتر به شما معرفی کردند. یکی از دوستان شما حسابدار است و دیگری در داروخانه کار می کند. شما پیشنهاد کدام را قبول می کنید؟ مسلما آن که در داروخانه کار می کند.

این مثال در دنیای اینترنت هم واقعیت دارد. اگر شما سایت فروش بلیط داشته باشید و یک بلاگ گردشگری به شما لینک دهد بسیار موثر تر از یک سایت پزشکی است که لینک دهد.

اما سوالی که پیش می آید این است که “ارتباط” مهم تر از “قدرت (authority)” است؟

در جواب این سوال اظهار نظر های گوناگونی وجود دارد. طبق یکی از این نظر ها، لینک از سایتی که مرتبط  باشد بهتر است اما بستگی دارد به هدف ما. اگر هدف رسیدن به رتبه ی یک به سرعت باشد پس بهتر از سایتی که authority بالاتری دارد لینک گرفته شود. اما هنوز پاسخ قطعی به این سوال وجود ندارد. نظر شما چیست؟ با گذاشتن کامنت ما را مطلع کنید.

[rd_line color=”#11d8be” line_pos=”center”]

سئوی خارجی بدون لینک سازی

روش های دیگری برای سئو خارجی وجود دارد که بر مبنای لینک سازی نیست و شامل فعالیت های دیگری است.

  1.ثبت NAP

یکی از موارد تاثیر گذار بر روی سئو خارجی و یا سئو لوکال ثبت NAP (Name , Address, phone number)  در گوگل است. اگر شما کسب و کار محلی داشته باشید با ثبت NAP تاثیر مثبتی در کسب و کار خود ایجاد می کنید.

سئو خارجی
[rd_line color=”#11d8be” line_pos=”center”]

  2.امتیاز دادن

یکی دیگر از موارد مهم و تاثیر گذار در سئو محلی و سئو خارجی امتیاز دادن در گوگل است. بعد از اینکه سایت خود را در گوگل ثبت کردید. زمانی که نام برند سرچ شود در باکسی که در نتایج جستجو آورده می شود قسمت به نام  review وجود دارد. هرچه این امتیاز ها بالاتر باشد تاثیر بهتری بر روی رتبه می گذارد.

سئو خارجی
[rd_line color=”#11d8be” line_pos=”center”]

  3.فعالیت در شبکه های اجتماعی

گوگل اعلام کرده است فعالیت در شبکه های اجتماعی به طور مستقیم بر رتبه بندی شما تاثیری ندارد. اما برخی از مطالعات نشان داده است که فعالیت در این شبکه ها تاثیر مثبتی بر روی رتبه های سایت دارند. اما کدام را باور کنیم؟

به نظر می آید حرف گوگل درست تر است. زیرا در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام به راحتی و با کمترین هزینه می توان لایک و کامنت خرید و یا تعداد فالور را افزایش داد. معمولا هم مواردی که به راحتی دستکاری می شوند تاثیر مثبتی بر روی رتبه ندارند.

اما این را فراموش نکنیم که شبکه های اجتماعی تاثیر غیر مستقیم بر روی رتبه ی سایت دارند. چرا؟ زیرا با استفاده از آن ها می توان لینک سازی کرد و محتوای خود را نشان کاربران داد.

افزایش بازدید سایت

در آخر، گرچه سئو خارجی سخت تر از سئو on page است و شاید در خیلی از مواقع تحت کنترل ما نباشد. اما هرچه سخت تر باشد قابل اطمینان تر برای تاثیر مثبت بر روی رتبه است.

آژانس دیجیتال مارکتینگ تابان پیشرو در ارائه ی خدمات دیجیتال مارکتینگ بستری برای رشد کسب و کار ها و افزایش مشتری

خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ تابان

[rd_line color=”#11d8be” line_pos=”center”]

| تولید محتوای اختصاصی

10 شرکت برتر دیجیتال مارکتینگ

| افزایش مشتری با سئوی سایت

10 شرکت برتر دیجیتال مارکتینگ

| آنالیز و تدوین استراتژی

10 شرکت برتر دیجیتال مارکتینگ

| تولید محتوای تصویری

| تبلیغات در گوگل

| بازاریابی در شبکه های اجتماعی

10 شرکت برتر دیجیتال مارکتینگ
[button type=”rd_stroke_bt” animation=”rda_fadeIn” t_color=”#2c3e50″ b_color=”#ffffff” t_hover_color=”#ffffff” b_hover_color=”#2c3e50″ radius=”4″ url=”https://dmtaban.com/portfolio/” target=”yes”]مشاهده نمونه کار های بیشتر[/button][button animation=”rda_fadeIn” t_color=”#ffffff” b_color=”#0aafc2″ b_hover_color=”#1abc9c” radius=”4″ url=”https://dmtaban.com/contact-us/” target=”yes”]مشاوره رایگان[/button]
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *