سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی شامل تمامی فعالیت هایی است که در داخل یک سایت انجام می شود. به طور کلی سئو داخلی را می توان در بهینه سازی عنوان، محتوا، لینک های داخلی و url ها خلاصه کرد. البته پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب در ابتدای پروژه نیز شامل استراتژی سئوی داخلی است.

[rd_line color=”#11d8be” line_pos=”center”]

پیدا کردن کلمات کلیدی

اولین قدم در سئو داخلی تعیین کلمه کلیدی است. کلمه ای که برای سایت خود انتخاب می کنیم و می خواهیم لینک سایت با جستجوی این کلمه در گوگل بالا بیاید باید یکسری ویژگی هایی داشته باشد. اول از همه باید مرتبط با سرویسی که ارائه می دهید و یا محصولی که می فروشید باشد. مثلا برای سایتی که خدمات مبل ارائه می دهد کلماتی مثل فروش مبل و یا تعمیر مبل می تواند مناسب باشد. علاوه بر این، کلمه کلیدی که انتخاب می کنیم باید سرچ بالایی داشته باشد، رقیب کمتر و سختی پایینی داشته باشد. سخت بودن و یا difficulty یک کلمه بستگی به عوامل گوناگونی دارد که یکی از آنها میزان فعالیت رقبا در این کلمه است.

سئو داخلی

برای بدست آوردن کلمه کلیدی قبل از اینکه به سراغ ابزار های گوناگون برویم، ابتدا خود را جای کاربر گذاشته و از خود بپرسیم اگر ما جای او بودیم چه کلمه ای را سرچ می کردیم.

برای بدست آوردن سرچ ولوم و یا سختی کلمه می توان از ابزارهایی مثل moz و یا kwfinder استفاده کرد که علاوه بر این اطلاعات، long tail هایی را نیز پیشنهاد می دهد.

 هرگز از کلمات تک سیلابی مثل “مبل” یا “سایت” به عنوان کلمه کلیدی استفاده نکنید.

[rd_line color=”#11d8be” line_pos=”center”]
سئو داخلی

تولید محتوا

بعد از مشخص شدن کلمه کلیدی و یا long tail ها نوبت به تولید محتوا می رسد. تولید محتوا در سئو داخلی نقش بشیار مهمی را بازی می کند. در ابتدای کار و قبل از شروع باید در نظر بگیریم که هدف ما از نوشتن این محتوا چیست؟ چه کاربران قرار است درگیر شوند؟ مثلا اگر ما برای صفحه ی معرفی یک گوشی موبایل می خواهیم تولید محتوا کنیم باید در نظر بگیریم هدف ما چیست. هدف ما از معرفی یک موبایل ترغیب مردم برای خرید آن است و در پایان کار محتوا باید طوری در آنها تاثیر گذاشته باشد که  با دیدن المان و یا گزینه ای که آنها را به خرید دعوت می کند، داوطلبانه به سوی آن بشتابند.

بعد از مشخص کردن هدف باید ایده برای تولید محتوا داشته باشید و ببینید مردم چه می خواهند و دوست دارند بعد از سرچ این کلمه چه صفحه ای را ببینند و  بعد استراتژی های آن را تعیین کنید. مثلا محتوای شما نیاز به جدول قیمت دارد و یا نیاز به یک ویدئو آموزشی دارد.

رعایت خوانایی در محتوای تولید شده بسیار مهم است. نوشتن پاراگراف های کوتاه، استفاده از بولت ها و داشتن عکس های مرتبط با متن و با کیفیت.

[rd_line color=”#11d8be” line_pos=”center”]

انتخاب عنوان سئوی جذاب

شما اگر در صفحه ی اول گوگل هم باشید ولی عنوان مناسبی نداشته باشید هیچ کلیکی نخواهید داشت. استفاده از کلماتی مانند “برترین”، “بهترین” و یا “راز طلایی ..” و همین طور استفاده از اعداد نیز بسیار مهم است.

سئو داخلی
[rd_line color=”#11d8be” line_pos=”center”]

url مناسب

فاکتور دیگر که شاید به نظر ربطی به سئو داخلی نداشته باشد، انتخاب url و یا آدرس سایت مناسب است. در url بهتر است کلمه ی کلیدی وجود داشته باشد و برای سایت های ایرانی فارسی باشد بهتر است. همین طور توجه داشته باشید که پس از منتشر شدن صفحه url آن را عوض نکنید زیرا باعث ایجاد ارور 404 می شود.

سئو داخلی
[rd_line color=”#11d8be” line_pos=”center”]

فاکتور های مهم سئو داخلی در سال 2021

گستره ی سئو بسیار وسیع است و فاکتور های آن همواره در حال تغییر است. بعضی از موارد مثل به کار بردن کلمات مرتبط با کلمات کلیدی در یک محتوا یا ریسپاسیو بودن سایت مشخص است که مهم و در عین حال ثابت هستند.

اما شاخص های دیگری از سئو داخلی وجود دارد که همواره تغییر می کنند و بیشتر در آخر هر سال بررسی می شوند. بهتر است ما هم این فاکتور ها را بشناسیم و در سایت خود به کار ببریم تا سئو سایت را بهبود ببخشیم.

[rd_line color=”#11d8be” line_pos=”center”]

1.صفر بودن میزان کلیک امری عادی است

با استفاده از ابزار سرچ کنسول ما می توانیم تعداد کلیک هایی که بر روی لینک سایت ما در نمایش جستجوی گوگل شده را ببینیم. در خیلی از مواقع ممکن است عدد کلیک ها صفر باشد که آن هم به علت وجود  featured snippets، نموارد دانش و یا باکس سرچ محلی است که در serp گوگل به نمایش در می آید. یعنی اغلب مردم پاسخ سوال خود را بدون کلیک کردن پیدا می کنند.

راه حل

  • نگران نباشید زیرا برخی سوالات مردم درباره ی شماره تلفن، آدرس و یا موضوعاتی است که پاسخ کوتاه دارد و بدون کلیک کردن پاسخ خود را دریافت می کنند. پس خیلی نباید به این کلمات توجه کرد
  • به کمک سرچ کنسول و یا گوگل آنالیتیکس کلماتی را پیدا کنید که کلیک بالایی دارند و تاثیر موثری بر سئو داخلی می گذارند و تمام توجه خودتان را صرف آنها کنید و تلاش بیهوده برای کلماتی که کلیک ندارند نکنید.
سئو داخلی
[rd_line color=”#11d8be” line_pos=”center”]

 2.بهینه سازی خوب Rich and Featured snippets

حالا که تعداد کم کلیک امری عادی است پس ما باید عملکرد خوبی در نمایش rich and featured snippet داشته باشیم. اول همه بهتر است درباره ی این دو ویژگی بدانیم.

Rich snippets : در واقع کادری است که اطلاعاتی درباره ی آدرس، شماره تلفن و یا قیمت را نشان می دهد و شامل عکس نیز هست. این ویژگی به دست آوردنش راحت است اما CTR کمی را به همراه دارد.

Featured snippets : کادری است که توضیحی درباره ی عبارت سرچ شده نشان می دهد. این ویژگی کلیک خوبی به همراه دارد. اما داشتن همچین ویژگی کمی سخت است.

راه حل

برای داشتن هر دو اسنیپت نیاز است که داده های ما ساختاریافته باشند. به این معنا که از نشانه ها و تگ هایی برای داده ی ما استفاده شده باشد تا ربات های گوگل متوجه آن شوند. برای اینکه متوجه شوید داده های سایت شما ساختاریافته هستند یا خیر می توانید از ابزار گوگل سرچ استفاده کنید.

توجه داشته باشید که حتی رتبه ی اول بودن هم داشتن اسنیپت را برای شما تضمین نمی کند. اما به خاطر سود زیان آن بهینه سازی و رعایت سئو داخلی برای بدست آوردنش ارزش دارد.

سئو داخلی
سئو داخلی
[rd_line color=”#11d8be” line_pos=”center”]

3.تغییر سئوی محلی یا لوکال

یکی دیگر از موارد تاثیر گذار بر صفر بودن میزان کلیک نمایش جستجوی محلی در نتایج گوگل است.

راه حل

شما می توانید یک صفحه که شامل کلماتی مثل “نزدیک من” ، “آدرس” و یا “شماره تلفن” است را برای  Google My Business بسازید که متاسفانه این امکان در حال حاضر در کشور ایران وجود ندارد.

این کار در واقع شروع سرچ محلی است . زیرا کاربران برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر مثل مقایسه قیمت و یا دیدن جزئیات وارد سایت می شوند.

برای بررسی سئوی لوکال خود می توانید از این ابزار استفاده کنید ولی متاسفانه کشور ایران را شامل نمی شود.

سئو داخلی
[rd_line color=”#11d8be” line_pos=”center”]

4. کمک گرفتن از الگوریتم های گوگل

گوگل هر چند وقت یکبار یکسری الگوریتم معرفی می کند که با استفاده از آنها ربات هایش عمل می کنند و به سایت ها رتبه می دهند. پس ما هم باید اطلاعاتی از این ربات ها داشته باشیم تا سئو داخلی ما بهتر عمل کند.

گوگل در حال حاضر سه مکانیزم را در نظر می گیرد: Neural Matching که معنا و مفهوم درخواست را می فهمد. RankBrain  که بر اساس داده هایی که از رفتار کاربر جمع کرده است نتایج serp را تنظیم می کند و BERT که الگوریتمی جدید است با بهتر فهمیدن درخواست سعی می کند نتایج مرتبط تری را نشان دهد.

راه حل

برای الگوریتم های Neural Matching و RankBrain ما نمی توانیم خیلی کاری انجام دهیم. اما باید به مکانیزم های الگوریتم برت بیشتر دقت کنیم و طبق آن جلو برویم. هدف در این الگوریتم فقط رتبه بندی نیست. در واقع داشتن محتوای مرتبط و ارزشمند مهم است. در حال حاضر اگر محتوای شما به هدف مورد نظر نزدیک نباشید از شماری از رقبا عقب می افتید.

پس قبل از تولید محتوا همان طور که در توضیحات سئو داخلی گفته شد لازم است هدف خود را مشخص کنید، سرچ های لازم را انجام دهید و بعد شروع به تولید محتوا کنید تا رتبه ی خوبی بدست بیاورید.

سئو داخلی

آژانس دیجیتال مارکتینگ تابان پیشرو در ارائه ی خدمات دیجیتال مارکتینگ بستری برای رشد کسب و کار ها و افزایش مشتری

خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ تابان

[rd_line color=”#11d8be” line_pos=”center”]

| تولید محتوای اختصاصی

10 شرکت برتر دیجیتال مارکتینگ

| افزایش مشتری با سئوی سایت

10 شرکت برتر دیجیتال مارکتینگ

| آنالیز و تدوین استراتژی

10 شرکت برتر دیجیتال مارکتینگ

| تولید محتوای تصویری

| تبلیغات در گوگل

| بازاریابی در شبکه های اجتماعی

10 شرکت برتر دیجیتال مارکتینگ
[button type=”rd_stroke_bt” animation=”rda_fadeIn” t_color=”#2c3e50″ b_color=”#ffffff” t_hover_color=”#ffffff” b_hover_color=”#2c3e50″ radius=”4″ url=”https://dmtaban.com/portfolio/” target=”yes”]مشاهده نمونه کار های بیشتر[/button][button animation=”rda_fadeIn” t_color=”#ffffff” b_color=”#0aafc2″ b_hover_color=”#1abc9c” radius=”4″ url=”https://dmtaban.com/contact-us/” target=”yes”]مشاوره رایگان[/button]

چرا سئو on page مهم است ؟

آیا روند سئو on page قدیمی در سال 2021 هنوز موثر است ؟ بله. حتی اگر گوگل بسیار باهوش تر از گذشته خود شده باشد و الگوریتم هایش آپدیت شده باشد هنوز از قوانین قدیمی و پایه خود پیروی می کند مانند (جست و جوی کلمه کلیدی خاص در صفحه شما).

آنالیز ما از گوگل ارتباطی بین کلمه کلیدی و عنوان سئو سایت های لینک اول پیدا کرده است به این معنی که اگر کلمه کلیدی خاصی را در گوگل جست و

جو کنید متوجه این خواهید شد که صفحاتی که با آن کلمه کلیدی در صفحه اول نشان داده می شوند در واقع از همان کلمه کلیدی در عنوان سيو خود استفاده کرده اند.

همچنین این را پیدا کرد که اهمیت seo on page بیشتر از قراردادن کلمات کلیدی در HTML صفحه شما است. برای رتبه گرفتن و بهینه سازی محتوای خود در سال 2021 شما نیاز به بهینه سازی موارد زیر نیز دارید:

  • User experience
  • Bounce Rate and Dwell Time
  • Search Intent
  • Page loading speed
  • Click-through-rate

محتوای خود را بهینه کنید

استفاده از کلمه کلیدی در تگ H1

از تگ H1 برای عنوان مقاله خود استفاده کنید

گوگل اشاره کرده است که استفاده از تگ های H1 به ربات هایش کمک می کند تا ساختار صفحه را بهتر درک کنند. البته که اکثر سیستم عامل ها به صورت پیش فرض از تگ H1 برای عنوان شما استفاده می کنند (مانند وردپرس) اما همیشه اینطور نیست پس همیشه این موضوع را چک کنید که عنوان مقاله شما با تگ H1 در وبسایت گذاشته شود تا گوگل بتواند راحت تر مفهوم و پیام صفحه شما را درک کند.

از کلمه کلیدی خود در 100 کلمه اول استفاده کنید

این یک تکنیک قدیمی است که هنوز هم در روند سئو 2021 تاثیر می گذارد. تنها کاری که شما باید بکنید این است که از کلمه کلیدی خود در 100 تا 150 کلمه اول صفحه خود استفاده کنید. فرض کنید شما دارای یک صفحه با کلمه کلیدی (بازاریابی از طریق ایمیل) دارید. در این صفحه ما در همان ابتدا به کلمه کلیدی خود اشاره می کنیم:

چرا این یک امر مهم است ؟ چون گوگل اهمیت بیشتری به محتوایی که در ابتدای صفحه شما آمده است می دهد. البته این یک امر طبیعی و کاملا منطقی است. فرض کنید شما به تازگی مقاله ای در مورد (ارز دیجیتال) منتشر کرده اید. آیا این منطقی است که از کلمه (ارز دیجیتال) در میانه های مقاله خود استفاده کنید؟ مطمئن باشد که اینطور نیست. وقتی شما در همان ابتدا از کلمه کلیدی خود استفاده می کنید نشان می دهد که مطلب شما در این صفحه در مورد چه چیزی می باشدو گوگل علاقه مند است که کاربرانش در سریع ترین زمان ممکن به خواسته شان برسند. زمانی که کاربری با جست و جوی کلمه (ارز دیجیتال) وارد صفحه ای شود و در ابتدا مطلبی در مورد آن نبیند، از صفحه خارج می شود و این برای گوگل خوشایند نیست برای همین به این موضوع اهمیت خاصی می دهد.

از تگ H2 برای زیرعنوان های خود استفاده کنید

حداقل برای یکی از زیر عنوان های خود که باید کلمه کلیدی شما باشد از تگ H2 استفاده کنید. استفاده از تگ H2 به صفحه شما آسیبی نمی رساند پس نگران صدمه دیدن سئو صفحه خود نباشد.

چگالی کلمه کلیدی

چگالی کلمه کلیدی این موضوع را بیان می کند که صفحه شما واقعا در مورد آن کلمه کلیدی صحبت می کند یا نه و به معنی تعداد دفعاتی که کلمه کلیدی شما در صفحه تکرار شذه است می باشد. ممکن است گوگل منکر این موضوع شود که تعداد دفعات استفاده از کلمات کلیدی در سئو و رتبه بندی صفحه شما تاثیر دارد. اما تجربه ی سئو ما به ما می گوید که این طور نیست و گوگل کاملا به این موضوع اهمیت می دهد. تصور کنید در همان صفحه با کلمه کلیدی (ارز دیجیتال) شما تنها یک بار به این کلمه اشاره کرده باشید. خب چقدر احتمال می رود که مطالب این صفحه در مورد همین موضوع باشد ؟ حال تصور کنید که در جاهای مختلفی از مقاله و صفحه خود چندین بار از کلمه کلیدی استفاده کرده اید. مطمئنا باقی مطالب موجود نیز به همان مطلب اشاره دارند.

چگالی کلمه کلیدی

اما اشتباه نکنید! بسیاری از افراد فکر می کنند اینم موضوع بدین معناست که تمام صفحه خود را از آن کلمه کلیدی پر کنند اما این اشتباه است و نتیجه عکس دارد. همین که فقط چندین بار از کلمه کلیدی خود در صفحه خود استفاده کنید گوگل تایید می کند که صفحه شما واقعا در رابطه با همان موضوع است. مطمئن باشید تا زمانی که به صورت طبیعی از کلمه کلیدی خود در مقاله تان استفاده کنید استاندارد است و بیشتر از آن نتیجه عکس دارد. به عنوان مثال در عکس زیر یک مقاله از این سایت را مشاهده می کنید که با کلمه (شرکت دیجیتال مارکتینگ) رتبه اول را دارد؛ جالب است بدانید که از این کلمه کلیدی تنها 7 بار در این مقاله استفاده شده است.

از لینک های خارجی (خروجی) استفاده کنید

استفاده از لینک های خارجی به گوگل کمک می کند که مفهوم صفحه شما را بهتر درک کند. دادن لینک به صفحات مرتبط کمک می کند که گوگل صفحه شما را به عنوان یک منبع اطلاعات معتبر تشخیص دهد. این موضوع را جدی بگیرید چرا که فقط یک نظریه نیست. تعدادی از افراد آزمایشی را انجام دادند تا ببینند که آیا لینک های خروجی تاثیری در رتبه دارد یا خیر. آن ها 10 وبسایت با یک کلمه کلیدی راه اندازی کردند و در نیمی از وبسایت ها از لینک های خارجی استفاده کردند و در نیمی دیگر از هیچ لینکی استفاده نکردند. حدس بزنیپ چه اتفاقی افتاد؟ وبسایت هایی که از لینک های خارجی استفاده کرده بودند از نیمه ی دیگر پیشی گرفتند.

لینک های URL خود را بهینه کنید

در واقع URL های شما بخشی از سئو داخلی صفحه شما به حساب می آید. اخیرا گوگل اهمیت بیشتری به URL های شما می دهد و حتی اگر دقت کنید در نتایج جست و جو آن را بالای عنوان سایت شما نمایش می دهد. بنابراین می توان گفت آدرس اینترنتی ما همان URL اکنون اهمیت بیشتری دارد. برای اینکه بتوانید آدرس های اینترنتی خود را بهینه کنید فقط کافیست تا دوکار را انجام دهید :

  1. آدرس های اینترنتی خود را کوتاه کنید
  2. کلمه کلیدی مربوط به خود هر صفحه را در هر آدرس اینترنتی خود وارد کنید

بله فقط همین دو لازم است.

به عنوان مثال در این تصویر مشاهده می کنید که صفحه ما با کلمه کلیدی (طراحی اپلیکیشن) در لینک اول نتایج گوگل می باشد و در URL آن نیز از کلمه کلیدی استفاده شده است. اما اینکه کلمه کلیدی شما بعد از تگ یا دسته بندی نمایش داده شود اصلا مناسب نیست.

عنوان خود را جدی بگیرید

به نظر ما یکی از مهم ترین عوامل در سئو داخلی صفحه شما عنوان شما می باشد. به این علت که عنوان شما یک نمای کلی به ربات های جست و جوی گوگل می دهد. در واقع هرچه کلمه کلیدی شما به تگ عنوان صفحه شما نزدیکتر باشد وزن بیشتری برای موتور های جست و جو دارد. گرچه کلمه کلیدی شما بزوما نباید در ابتداعنوان شما قرار بگیرد و این ممکن است زیاد مطلوب نباشد اما خوب است که کلمه کلیدی شما در عنوان دیده شود.

از صفات اصلاح کننده استفاده کنید

تجربه نشان داده است که استفاده از صفات اصلاح کننده مانند “بهترین” ،”راهنما”، “چک لیست” ؛”سریع” “مرور”، “رایگان” و … به شما در رتبه بندی به شدت کمک می کند. زمانی که از این صفات استفاده می کنید در واقع به موتور های جست و جو این را می گویید که مقاله شما از اهمیت زیادی برخوردار است و سریعتر به شما بها داده می شود.

به توضیحات متای خود اهمیت دهید

به تازگی خود گوگل توصیه کرده است که توضیحات متا ارزشمند می باشد و بهتر است که توضیحات متای شما خاص و منحصر به فر و همراه با کلمه کلیدی باشد. یک توضیحات متای خوب می تواند در جایگاه شما موثر باشد و باعث افزایش نرخ ارگانیک CTR شما شود. همچنین بسیار مهم است که حداقل یکبار و حداکثر دوبار از کلمه کلیدی خود در توضیحات متای خود استفاده کنید به این علت که گوگل عباراتی را که با جست و جو کاربر مطابقت دارد برجسته می کند و همین مورد هم نیز می تواند باعث افزایش اندکی در نرخ CTR شما شود.

نوشتن محتوای منحصر به فرد

منظور از منحصر به فرد بودن محتوا صرفا تکراری نبودن آن نیست. منظور انتشار مطلبی است که همان مطالبی که قبلا وجود داشته و یا در مورد آن صحبت شده را انتقال ندهد. منظور این است که اگر محتوای جدیدی در صفحه خود منتشر می کنید یک موضوع جدید را نیز بررسی کنید و یک چیز جدید به مخاطب خود انتقال دهید. محتوای شما می تواند :

  1. نکته یا استراتژی جدید
  2. لیست بهتری از منابع تنظیم شده
  3. طراحی قوی تر و UX بهتر
  4. مطالعه موردی جدید
  5. فرآیند ساده گام به گام

مطالب ارزشمند

انتشار مطلب و محتوایی که ارزشمند باشد، نقطه شروع خوبی برای ما به حساب می آِید. اما اطمینان داشته باشید که کافی نیست چرا که به هر حال میلیون ها وبلاگ و محتوای و صفحه ی جدید هر روز منتشر می شوند. بنابراین برای اینکه محتوای شما برجسته شود و مورد توجه قرار بگیرد، باید فوق العاده ارزشمند باشد. در ادامه قصد داریم تا شما را با روش هایی آشنا کنیم که بتوانید محتوای سئوی صفحه خود را به طور دیوانه واری ارزشمند کنید.

  1. افزودن جزئیات: اضافه کردن عکس و یا اسکرین شات می تواند مراحل را بسیار آسان تر کند
  2. نوشتن واضح: یک کپی رایت قوی می تواند محتوای صفحه شما را جذاب کند
  3. مطالب به روز شده: استراتژی ها، مراحل و نمونه های جدید بسیار پیشرفت می کنند
  4. نویسندگان متخصص: بیشتر محتوا ها توسط نویسندگانی انجام می شوند که در مورد آن کار و موضوع اطلاعات کافی ندارند و یا آن کار را انجام نداده اند. برای نوشتن محتوا بهتر است که از تجارب شخصی فردی که با آن موضوع درگیر است استفاده کنید تا هم محتوای خاص تری داشته باشید هم به واقعیت نزدیکتر باشد تا برای خودتان و مخاطب شما جذاب باشد و از طرفی هم ربات های گوگل به منحصر به فرد بودن مطلب و محتوای شما پی می برد و به آن اهمیت بیشتری می دهد.

محتوایی که نیاز کاربر را برطرف کند

محتوای منحصر به فرد و ارزشمند می تواند شما را به صفحه اول گوگل برساند. اگر می خواهید در آن جا ماندگار شوید، صفحه شما باید search intent را برآورده کند. به عبارت دیگر صفحه شما دقیقا باید آن چیزی باشد که یک موتور جست و جو می خواهد و اگر نه در صفحه سوم دفن می شود. به عنوان مثال زمانی که یک کلمه کلیدی ( ماشین لباسشویی ال جی ) را انتخاب می کنید و محتوایی منحصر به فرد راجب یکی از ارور های آن نوشته اید که کاملا نیز تجربه شخصی خودتان است و تمامی اصول در آن رعایت شده است از لحاظ سئویی مشکلی ندارد. اما زمانی که کلمه کلیدی ( ماشین لباسشویی ال جی ) را سرچ می کنیم، تمامی وبسایت هایی که در صفحه اول نمایش داده می شوند برای فروش هستند و هیچ یک از آن ها محتوای آموزشی را دارا نیستند. به این ترتیب می توان گفت که امکان رتبه گیری صفحه شما نزدیک به صفر می باشد. اما حال اگر از یک لانگ تیل آن کلمه کلیدی استفاده کنیم، یعنی (ارور 502 ماشین لباسشویی ال جی) آن موقع می توانید جای خود را در صفحه اول گوگل پیدا کنید.چرا که مخاطبی که این کلمه را جست و جو می کند به دنبال پیدا کردن راه حلی است که از تجربه ی یک فرد واقعی باشد که آن مشکل را داشته است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *