طراحی گرافیکی وب

ایجاد تجربه کاربری شگفت انگیز با UI/UX Design

 

برای اینکه سایت شما یک سایت کاربر پسند باشد باید طراحی گرافیکی زیبا و توانمندی داشته باشد، امروزه  هر چقدر شما از محتواهای خواندنی و غنی استفاده کرده باشید اما طراحی گرافیکی خوبی نداشته باشید کاربر صفحه شما را ترک خواهد کرد پس اگر میخواهید کاربر را در صفحه نگه دارید بیشتر از هر چیزی باید به به طراحی گرافیکی وب سایتتان توجه کنید.

[button size=”medium_rd_bt” t_color=”#ffffff” b_color=”#1abc9c” t_hover_color=”#ffffff” b_hover_color=”#f5586b” radius=”20″ url=”https://dmtaban.com/contact-us/” position=”ta_center”]تماس با مشاوران ما[/button]

مزایای طراحی گرافیکی وب

[rd_line color=”#1abc9c” width=”300″ line_pos=”center”]

کاربر پسندی بیشتر

طراحی گرافیکی وب

خاص و منحصر به فرد بودن

طراحی گرافیکی وب
طراحی گرافیکی وب

هدایت درست کاربران

طراحی گرافیکی وب

افزایش نرخ تبدیل کاربران

طراحی گرافیکی وب

مراحل کارطراحی گرافیکی وب و اپلیکیشن

[rd_line color=”#1abc9c” width=”300″ line_pos=”center”]
طراحی گرافیکی وب

آنالیز و بررسی کسب و کار

طراحی گرافیکی وب

اعمال چیدمان عالی و آسان

طراحی گرافیکی وب

بررسی بازخورد مشتری

طراحی گرافیکی وب

تحویل طراحی نهایی

طراحی گرافیکی وب (UI/UX Design) چیست؟

طراحی گرافیکی وب شامل مجموعه فعالیت هایی مانند: استفاده از رنگ مناسب، مشخص کردن موقعیت هر یک از المان ها، طراحی بنر و تصاویر با کیفیت و مرتبط با محتوا و .. می باشد که وجود هر کدام از آنها امری مهم است. همچنین طراحی گرافیکی باید به گونه ای باشد که مخاطب به راحتی بتواند با سایت ارتباط برقرار کند.

خدمات طراحی گرافیکی دی ام تابان

[rd_line color=”#1abc9c” width=”300″ line_pos=”center”]

طراحی ایمیل (خبر نامه)

در هنگام ایمیل مارکتینگ، فرستادن ایمیلی با قالب مشخص و زیبا بسیار اهمیت دارد. تیم حرفه ای دی ام تابان با طراحی گرافیکی وب مربوط به ایمیل، خبرنامه ای زیبا که مجموعه ای از تصاویر و محتوا و دکمه های جذاب است طراحی و تحویل می دهند.

طراحی گرافیکی وب

طراحی قالب گرافیکی سایت

در این گروه از خدمات یک قالب کلی برای سایت تعیین می شود و بر اساس آن قالب، المان ها چیده می شود. موارد این قالب شامل انتخاب رنگ، فونت، اندازه مطالب، تعداد عکس ها و اندازه شان و طراحی عکس و بنر می شود

طراحی گرافیکی وب

طراحی اسلایدر

یکی از المان های جذابی که می تواند هر سایت داشته باشد، اسلایدر و یا اسلاید شو است. خیلی اهمیت دارد که اسلایدر هایی که طراحی می شوند چون ابعاد بزرگی دارند، دارای کیفیت خوب باشند.

طراحی گرافیکی وب

طراحی گرافیک اپلیکیشن

مشخص است طراحی اپلیکشن همانند طراحی گرافیکی وب دارای اهمیت است. زمانی که اپلیکیشن دارای ظاهری جذاب است، مشخصا کاربران بهتر با آن ارتباط برقرار می کنند و به دوستان خود آن را معرفی می کنند.

طراحی گرافیکی وب

طراحی گرافیک شبکه های اجتماعی

اگر پست های ما در شبکه های اجتماعی دارای طراحی و ظاهری جذاب نباشند، شاید اصلا هیچ تاثیری بر روی مخاطب نگذارند. با طراحی اختصاصی شبکه های اجتماعی خود و مدیریت شبکه های اجتماعی به صورت درست، ورودی های خود را افزایش دهید.

طراحی گرافیکی وب

طراحی لوگو و آرم

یکی از مهم ترین قدم ها برای برند سازی و ماندگاری در ذهن مخاطب، داشتن لوگو و آرم زیبا در عین حال توصیف کننده خدمات شما است. ما لوگویی را که برای شما طراحی می کنیم بسیار خاص و متناسب با نوع و نام برند شما است.

طراحی گرافیکی وب

چرا باید خدمات گرافیکی دی ام تابان را انتخاب کنید؟

طراحی گرافیکی وب باید کاملا متناسب با کسب و کار شما باشد. حتی رنگ استفاده شده در طراحی گرافیک نیز باید این هماهنگی را داشته باشد. صفحاتی که تیم متخصص دی ام تابان طراحی می کند کاملا کاربر پسند است و به راحتی قابل دسترسی بوده و کاربران در هنگام استفاده سردرگم نمی شوند. در واقع به خاطر همین طراحی گرافیکی وب است که دسترسی آسان و استفاده درست از UI و UX حاصل می شود و شما می توانید ارتباط راحت تری با کاربران داشته باشید و رقیبان خود را به راحتی کنار بزنید. فقط کافیه به تیم متخصص طراحی گرافیکی وب اعتماد کنید و نتیجه ی آن را به سرعت مشاهده کنید.

طراحی گرافیکی وب

مشتریانی که به ما اعتماد کردند

[rd_line color=”#1abc9c” width=”300″ line_pos=”center”]
طراحی گرافیکی وب
طراحی گرافیکی وب
طراحی گرافیکی وب
طراحی گرافیکی وب
طراحی گرافیکی وب
طراحی گرافیکی وب
طراحی گرافیکی وب

با طراحی گرافیکی زیبا منحصر به فرد باش!

اگر در نظر دارید سایت و یا اپلیکیشن طراحی کنید باید از ابتدا به طراحی گرافیکی آن توجه کنید و اگر سایت و یا اپلیکیشنی دارید که طراحی گرافیکی خوبی ندارد باید سعی کنید هر چه زودتر آن را کاربر پسند کنید. تیم تابان با به صرفه ترین قیمت میتواند برای سایت یا اپ شما یک طراحی گرافیکی زیبا و کارآمد انجام دهد.

[button animation=”rda_fadeInDown” size=”medium_rd_bt” t_color=”#ffffff” b_color=”#0aafc2″ t_hover_color=”#ffffff” b_hover_color=”#000000″ radius=”20″ url=”https://dmtaban.com/contact-us/” position=”ta_center”]تماس بگیرید[/button]

نمونه کار های طراحی گرافیکی ما را مشاهده کنید

[rd_line color=”#1abc9c” line_pos=”center”]

نمونه کارهای طراحی گرافیکی وب

[rd_line color=”#1abc9c” width=”300″ line_pos=”center”]
طراحی گرافیکی وب

طراحی گرافیکی سایت Carpet Furniture

طراحی گرافیکی وب

طراحی گرافیکی سایت استارتاپ کوفا

طراحی گرافیکی وب

طراحی گرافیکی سایت تابان شهر

[rd_line color=”#1abc9c” line_pos=”center”]

نمونه کارهای طراحی گرافیکی اپلیکیشن

[rd_line color=”#1abc9c” width=”300″ line_pos=”center”]
طراحی گرافیکی وب

طراحی گرافیکی اپلیکیشن آسانسورچی

طراحی گرافیکی وب

طراحی گرافیکی اپلیکیشن سانس هفت

طراحی گرافیکی وب

طراحی گرافیکی اپلیکیشن راندنی

[button size=”medium_rd_bt” t_color=”#ffffff” b_color=”#00639c” t_hover_color=”#ffffff” b_hover_color=”#f5586b” radius=”15″ url=”https://dmtaban.com/portfolio/” position=”ta_center”]مشاهده همه نمونه کار ها[/button]

هر آنچه درباره طراحی گرافیکی وب باید بدانید

[rd_line color=”#1abc9c” width=”300″ line_pos=”center”]

همه ما به زیبایی و جلوه بصری زیبا اهمیت میدهیم، جلوه بصری رو ناخودآگاه ما تاثیر میگذارد و بیشتر در ذهن ما ماندگار میشود. در هر صنعتی یکی از روش های جذب مشتری و علاقمند کردن او طراحی گرافیکی زیبا است که وبسایت ها هم از آنها متمایز نیستند، کاملا بدیهی است که کاربران اهمیت بیشتری به صفحه ای که طراحی گرافیکی خوبی دارند قائل هستند، طراحی گرافیکی وب اگر زیبا باشد باعث میشود تا کاربر وقت بیشتری در صفحه باشد و همین موضوع روی فروش و رتبه سایت ما میتواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

طراحی گرافیکی وب باید چگونه باشد ؟

یک طراحی گرافیکی خوب در ابتدا باید منظم و مسنجم باشد. نظم خودش یکی از اصلی ترین فاکتور های زیبایی یک وبسایت به شمار میرود اگر نظم خوبی داشته باشید شاید لازم نباشد تا المان های خیلی سنگین و پر زرق و برق استفاده کنید. مورد بعدی که بسیار اهمیت دارد این است طرح ما کاربری خوبی داشته باشد و دسترسی کاربر به جایی که او میخواهد بسیار آسان باشد، ممکن است یک سایت طراحی خیلی خوبی داشته باشد اما مشکل فروش و نرخ تبدیل داشته باشد، این مورد میتوانید به این دلیل باشد که تجربه کاربری آن وبسایت یا به اصطلاح UX آن درست نیست. قبل از طراحی گرافیکی شما باید به این فکر کنید که کاربران چه چیزهایی در این صفحه از میخواهد همه نیاز ها را لیست کنید و در جایی که باید المان هایتان را جای گذاری کنید. اگر تجربه کاربری شما خوب نباشد ممکن است هزینه ای که برای طراحی گرافیکی وب کرده اید کاملا بدون بازده باشد. پس اگر میخواهید یک وبسایت حرفه ای داشته باشید باید تجربه کاربری را ارجح تر از رابط کاربری و زیبایی صفحه در نظر بگیرید.

یکی از مهم ترین موارد و اصولی که شما باید رعایت کنید رنگ ها وچینش آنها است. امروزه بسیاری از طراحان مطرح دانش خود را در حوزه رنگ و روانشناسی رنگ گسترش میدهند. رنگ هایی که در یک صفحه از وبسایت به کار میگیرید باید به موضوع شما مرتبط باشد مثلا رنگ بندی سایت خبری با سایت شخصی یا سایت فروشگاهی متفاوت است. اینکه فکر کنید با بکار گیری رنگ های متنوع در سایت خود و چینش دل بخواه آنها میتوانید برای مخاطب جذاب باشید کاملا در اشتباه هستید. نمونه خوبی که میتوان به آن شاره کرد سایت های سازمانی و دولتی است که از رنگ های فانتری خیلی کمتر استفاده میکنند. (البته این سایت ها معمولا از لحاظ تجربه کاربری ایرادات زیادی دارند).

طراحی گرافیکی سایت به مانند دکوراسیون یک مغازه است، مثلا ستون در وسط مغازه یک ایراد است یا پله یک مورد منفی به حساب می آید پس شما هم باید در طراحی گرافیکی وب از ستون و پله پرهیز کنید!

مورد بعدی که اهمیت بسیار زیادی در طراحی گرافیکی وب دارد مقیاس و اندازه المان هایی است که در وبسایت قرار میدهید. اندازه دکمه ها ، عکس ها ، باکس ها و… باید با هم متناسب باشند ممکن شما یک دکمه ی زیبا طراحی کنید و در کنار آن یک تصویر بزرگ قرار داده باشید و متوجه شوید که آن دکمه کلیک خوبی نمیگرد بنابراین میتوان فهمید سایز بزرگ عکس باعث شده تا دکمه ای که شما طراحی کرده اید به چشم نیاید در چنین حالتی یا باید سایز عکس را کوچک تر کنید یا دکمه ی خود را در جای دیگری قرار دهید.

ارتباط اجزا با هم مورد دیگری است که باید در طراحی گرافیکی وب رغایت شود ، ارتباط اجزا یعنی اینکه المان های بکار رفته در یک صفحه مکمل هم باشند و یکپارچگی آنها واضح باشد، یک پارچگی به معنی این نیست که همه اجزا یک شکل و یک رنگ باشند، بلکه سبک عکس ها ، پلت رنگی و ارتباط با شکل قالب سایت میباشد به طور مثال اگر قالب شما مناسب برای عکس های وکتور است و قالب دارای رنگ فانتزی میباشد از گذاشتن عکس های واقعی و سبک رئال باید پرهیز کرد و از عکس های وکتور و ترجیحا از رنگ مکمل قالب استفاده کرد. رعایت این موارد میتواند صفحه شما را بینهایت زیبا کند.

 

سبک های مختلف طراحی گرافیکی وب

طراحی استاتیک

سبک استاتیک پیچیدگی های داینامیک یا پویا را ندارد و حتی طراحی گرافیکی آن هم ساده تر است (حداقل از لحاظ حجم پروژه) همانطور که از اسمش پیداست این سایت ها استاتیک یا همان ایستا هستند یعنی واکنش گرا نیستند و با غیر اندازه صفحه نمایش ثابت میمانند. مزیت سایت های استاتیک این است که سبک هستند و سرعت خوبی دارند اما میتوان گفت از این سایت ها دبگر آنچنان استقبال نمیشود.

 

طراحی داینامیک

سایت های cms ای همگی از جمله سایت های داینامیک به حساب می آیند که در آنها  امکان مدیریت محتوا با پنل بسیار ساده ، ویرایش محتوا و… وجود دارد، این سایت ها واکنش گرا هستند و بر خلاف سایت های استاتیک که با تغیر اندازه صفحه نمایش تغیر میکنند که باعث میشود طراحی گرافیکی وب آنها پیچیده تر شود چون باید برای هر اندازه ای طراحی انجام داد. این سایت ها معمولا با زبان های PHP ، Java Script ، JQuery نوشته میشوند. تقریبا هر وبسایتی که جدیدا طراحی میشود داینامیک هستند.

 

طراحی Animated

در Animated design جلوه بصری از اهمیت ویژه برخوردار است و در آن از کار های گرافیکی سنگین استفاده میشود، این وبسایت ها برای کاربران بسیار جذاب است و تجربه نشان داده که وبسایت هایی که روی جلوه بصری خود در طراحی گرافیکی وب بسیار کار کرده اند و از المان های گرافیکی زیاد استفاده کرده اند Time on page بالاتر است یعنی کاربر مدت زمان بیشتری را در این صفحات میگذراند. البته طبیعی است که زمان لود این سایت ها بیشتر است و به دلیل حجم کارهای گرافیکی بیشتر طول میکشد تا صفحه بارگذاری شود و باید برای بهینه سازی این صفحه وقت بیشتری گذاشت این وبسایت ها هم در زیر مجوعه سایت های داینامیک قرار میگیرند.

 

طراحی flat یا طراحی 2 بعدی

طراحی گرافیکی وب این سایت ها پیچیدگی خاصی ندارد به این علت که عمدتا این سایت ها متن محور هستند و خیلی از کار های گرافیکی استفاده نمیکنند، و صرفا اطلاعاتی که درون این وبسایت ها هست مهم است. مانند سایت های مجله ای و خبری.

 

طراحی سه بعدی (3D)

از لحاظ زیبایی این مدل طراحی از بقیه روش ها بهتر است، تجربه کاربری این سایت ها هم نسبتا بهتر است و کاربر تعامل بهتری با این سبک طراحی ها دارد، اما عیبی که دارد این است که کار های گرافیکی آن بسیار سنگین است و میتواند روی سرعت و تایم لود ما تاثیر منفی بگذارد.

سوالات متداول طراحی گرافیکی وب

[rd_line color=”#1abc9c” width=”300″ line_pos=”center”]

طراحی گرافیکی وب تا چه حد بر تجربه کاربر تاثیرگذار است؟

طراحی گرافیکی وب بر تجربه کاربری سایت تاثیر زیادی دارد. قطعا خود شما وارد سایت هایی شده اید که توجه تان را جلب کرده باشد و بخاطر زیبایی آن سایت شاید چند لحظه بیشتر در ان صفحه مانده اید ، طراحی گراقیکی سایت اگر خوب باشد باعث میشود که کاربر به آن توجه کند و حتی اگر محتوای متنی آنچنانی هم در آنجا نباشد باز هم کاربر را در صفحه نگه میدارد و او را ترغیب به دیدن ادامه صفحه میکند که این موارد خود جزو فاکتورهایی هست است که یک سایت خوب برای افزایش ترافیک و معتبر شدن نزد گوگل باید به آن بسیار توجه کند.

خدمات طراحی گرافیکی وب شامل چه چیزهایی میباشد؟

طراحی گرافیکی وب شامل خدمات طراحی لوگو سایت ، طراحی هویت بصری، تصویر سازی، خلق شخصیت و کاراکتر، عکاسی حرفه ای ، طراحی بنر و اسلایدر، طراحی بنرهای تبلیغاتی سایت ، طراحی صفحه فرود (لندینگ پیج) ، طراحی خبرنامه، طراحی قالب برای سایت و… میباشد

UI و UX در طراحی گرافیکی وب و اپلیکیشن چیست؟

UI مخفف user interface به معنی رابط کاربری و UX مخفف user experience به معنی تجربه کاربری میباشد, UI بخشی از سایت یا اپلیکیشن است که کاربر او را میبیند و جنبه گرافیکی دارد، در واقع UI جلوه ظاهری سایت یا اپ را مشخص میکند. UX به رفتار ، احساسات و کنش کاربر حین کار کردن بر روی اجزای سایت یا اپلیکیشن میگویند ، UX تعامل و رضایت کاربر را در نظر میگیرد.

برای طراحی گرافیکی وب و اپلیکیشن از چه ابزار هایی استفاده میشود؟

در طراحی UI سایت و اپلیکیشن ابزار های متفاوتی استفاده میشوند که رایج ترین آنها Adobe XD است که امکانات زیادی دارد و هر سال در حال بهتر شدن است. رقیب اصلی این ابزار نرم افزار اسکچ است که آن هم مزایای خودش را دارد و بعضی از طراحان آن را به XD ترجیح میدهند.

34 پاسخ

  1. سلام و وقت بخیر خدمت شما
    ببخشید اگه ما به شما یک نمونه ui نشون بدیم و بخوایم سایت اختصاصی طراحی کنیم جوری که همون UI/UX در سایت باشه تیم شما از پسش بر میاد؟

    1. سلام این موردی که شما گفتید باید بررسی شود اما در توانایی تیم ما شک نداشته باشید ما میتونیم طراحی که شما در ذهن دارید رو پیاده سازی کنیم. برای اطلاعات بیشتر پپیشنهاد میشه که تماس بگیرید

  2. سلام روزتون بخیر
    من میخواستم اینو از شما بپرسم که امکان اضافه شدن امکانات جدید بعد از طراحی اولیه هست؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله امکانش هست بعد از تحویل اولیه سایت و در هر زمان دیگری می‌تونید امکانات جدیدی رو به سایت اضافه کنید.

  3. سلام وقتتون بخیر، من میخواستم از تیم شما برای طراحی گرافیکی خوبی که برای ما انجام دادید تشکر کنم.

    1. سلام دوست عزیز
      ممنون از اعتماد شما به مجموعه تابان شهر و خوشحالیم که رضایت داشتید.

    1. سلام دوست عزیز
      بله اتفاقا یکی از مواردی که در ایمیل مارکتینگ خیلی مهمه طراحیش هست که تیم ما انجام میده.

    1. سلام دوست عزیز
      در طراحی UI سایت و اپلیکیشن ابزار های متفاوتی استفاده میشوند که رایج ترین آنها Adobe XD است که امکانات زیادی دارد و هر سال در حال بهتر شدن است.

    1. سلام وقتتون بخیر
      UI مخفف user interface به معنی رابط کاربری و UX مخفف user experience به معنی تجربه کاربری میباشد, UI بخشی از سایت یا اپلیکیشن است که کاربر او را میبیند و جنبه گرافیکی دارد، در واقع UI جلوه ظاهری سایت یا اپ را مشخص میکند. UX به رفتار ، احساسات و کنش کاربر حین کار کردن بر روی اجزای سایت یا اپلیکیشن میگویند ، UX تعامل و رضایت کاربر را در نظر میگیرد.

    1. سلام امین جان
      در خصوص هزینه های طراحی لوگو باید بگم که با توجه به نوع کسب و کار شما و نوع طراحی که برای وبسایتتان انجام شود هزینه ها متفاوت است برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره ی رایگان با کارشناسان ما در تابان تماس بگیرید .

    1. سلام سیاوش جان برای طراحی گرافیکی یک وبسایت با توجه به نوع سایت شما متفاوت خواهد بود اما این اطمینان خاطر را بشما میدیهیم که در اولین فرصت کار شما به اتمام خواهد رسید.

  4. سلام خدمت شما مرسی از توضیحات کاملتون، یه سوال داشتم اونم اینکه برای سایت های قالب آماده هم میتونید ui طراحی کنید؟ یا فقط سایت باید اختصاصی باشه؟

    1. سلام ممنون از شما ، بله برای سایت های وردپرسی و قالب آماده هم میتوان طراحی گرافیکی انجام داد فقط شاید نتوانید به مانند سایت های اختصاصی آنها را پیاده سازی کنید و احتیاج به کد نویسی سفارشی پیدا کنید.

  5. سلام من میخواستم سایت و اپلیکیشن طراحی کنم که ui کاملا یکسان و متناسبی داشته باشه امکان طراحی ui برای سایت و اپ به یک شکل هست؟

    1. سلام فریبرز جان ، بله تیم برنامه نویس و طراح ما سیستمی کاملا یکپارچه با طراحی متناسب به شما تحویل خواهند داد

  6. سلام برای اینکه بتونیم ui اختصاصی اضافه کنیم باید سایتمون هم اختصاصی طراحی شده تا پیاده سازی کنیم؟

    1. سلام وحید جان ، برای پیاده سازی ui های پیچیده تر سایت شما باید اختصاصی باشد، اما برای سایت های cms ای هم میتوان طراحی گرافیکی انجام که به پیچیدگی اختصاصی ها نیستند ، با این حال باز هم شما به کمی کد نویسی در سایت ود احتیاج دارید اما به هر حال امکان پیاده سازی وجود دارد.

  7. سلام ، برای بنر ها و تایپوگرافی که در طراحی گرافیکی وب بکار گرفته میشه هزینه جدایی محاسبه میشود؟

    1. سلام آرمان جان ، تایپوگرافی ها و بنر ها همگی جزو خدمات طراحی گرافیکی میباشند مگر اینکه شما مورد خاصی مدنظرتان باشد و بخواهید برای شما اختصاصی طراحی شود.

  8. سلام ما یک سایتی داریم که جلوه بصریش خیلی جای کار داره و لوگو هم همینطور ما میخوایم سایت طراحی کنیم و لوگوی مناسب با اون یعنی هم رنگ و هم شکل و ابعادشون متناسب به هم باشن همچین چیزی امکانش هست و اگر هست هزینش چقدره؟

    1. سلام دوست عزیز ، بله امکانش هست تیم طراح ما لوگوی زیبا متناسب با راحی گرافیکی شما طراحی میکند.

  9. سلام ، شما طراحی گرافیکی وب برای یک وبسایت تک صفحه ای (لندینگ پیج در اصل) هم انجام میدید؟ این لندینگ مناسبته و برای جشنواره فروش پاییزی لازمه.

    1. سلام خدمت شما ، برای سایت های تک صفحه ای طراحی به سبک استاتیک گزینه خوبی هستش ، اما شما میتونید تقریبا با همین هزینه یک سایت تک صفحه ای داینامیک داشته باشید، قیمت سایت های تک صفحه ای خیلی بالا نیست.

  10. سلام ، طراحی گرافیک یک سایت آموزشی که از انمیمیشن و طرح های گرافیکی زیاد استفاده میکنه چقدر زمان میبره؟؟

    1. سلام صالح جان ، این مورد بسستگی به حجم پروژه شما دارد. ولی معمولا 3 روز الی یک هفته زمان میبرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *