محتوای همیشه سبز

محتوای همیشه سبز

محتوای همیشه سبز چه نوع محتوایی است؟ چگونه چنین محتوایی تولید میشود؟ و آیا محتوای سبز تضمینی برای بالا آمدن آن محتوا در گوگل و کمک به سئو سایت ما خواهد بود؟ آیا چنین محتوایی بر روی سئوی سایت ما هم تاثیر گزار خواهد بود؟ و انواع و اقسام سوالات در مورد تولید محتوای سبز که در این مقاله تیم دیجیتال مارکتینگ تابان قصد بررسی نکات ریز و درشت آنرا را دارد. پس با ما همراه باشید.

[button type=”rd_stroke_bt” size=”smallmedium_rd_bt” t_color=”#ffffff” b_color=”#23bdce” t_hover_color=”#ffffff” b_hover_color=”#15d8b8″ radius=”15″ font_weight=”500″ url=”https://dmtaban.com/services/content-marketing/” target=”yes” position=”ta_center” ex_class=””]محتواتو اختصاصی کن![/button]

تعریف محتوای همیشه سبز

مقالاتی که مانند یک درخت چهار فصل همیشه سبز هستند را محتوای همیشه سبز میگویند.

با محتوای سبز، همیشه سبز باش!!

آیا از آپدیت های پی در پی مقالات خسته شدید؟ آیا دوست دارید بدون آپدیت مقالات ترافیک بالا داشته باشید؟ (امان از تبلیغات تلویزیونی) محتوای همیشه سبز این امکان را به شما میدهد که با گذاشتن کمترین زمان بیشترین بازدهی را داشته باشید. البته در این مسیر در دام افراط و تفریط هم نباید افتاد زیرا بسته به موضوع سایت، استفاده از چنین مقالاتی نیز اولویت بندی میشود. برای مثال قطعا یک سایت خبری همیشه نیاز به تولید محتوای سبز نخواهد داشت و اتفاقا در تولید اخبار لحظه ای و رساندن آنها به مخاطب است که یک سایت خبری با ترافیک بالایی مواجه خواهد شد.

با توجه به این توضیحات قطعا مشتاق دانستن این مطلب هستید که حالا یک محتوای سبز چگونه تولید میشود و یا چگونه یک محتوای همیشه سبز تولید کنیم…

[button type=”rd_stroke_bt” size=”smallmedium_rd_bt” t_color=”#ffffff” b_color=”#23bdce” t_hover_color=”#ffffff” b_hover_color=”#15d8b8″ radius=”15″ font_weight=”500″ url=”https://dmtaban.com/contact-us/” target=”yes” position=”ta_center”]تماس بگیر!![/button]
محتوای همیشه سبز
در مورد محتوای همیشه سبز سوال داری!؟

تولید محتوای همیشه سبز و قانون FC

FC  مخفف find & create است که در تولید چنین محتوایی ما دقیقا با این دو مرحله روبرو هستیم که مرحله اول، پیدا کردن موضوعات مناسب برای محتواهای سبز است و در مرحله ی بعد ما به خلق چنین محتوایی میپردازیم .

اما مرحله ی اول از قانون:

Find یا پیدا کردن موضوعات مناسب

عناوینی مانند مد های روز، اخبار لحظه ای، اتفاقات روزانه، ترند های مقطعی توییتر و چنین موضوعاتی که روز به روز در حال تغییر هستند را از ذهن خود بیرون کنید و تمرکز اصلی خود را روی موضوعاتی قرار دهید که  پتانسیل جست و جوی همیشگی و مداوم دارند.

برای این کار تعدادی کلمات کلیدی روبروی خود قرار داده و دونه دونه میزان سرچ آنها بررسی کرده(این کار را با استفاده از ابزار های آنالیز سئو سایت میتوان انجام داد) همچنین در راستای کلمات انتخابی خود تعدادی از زیرمجموعه های آنها را نگاه کرده تا بیشتر با سلیقه ی کاربر آشنا شویم.

البته گاهی در برخی از زیر مجموعه ها دچار شک و تردید میشویم که برای حل این مشکل به parent  یا کلمه کلیدی اصلی آن زیر مجموعه نگاه میکنیم.

محتوای همیشه سبز
نکته ی تکمیلی:

گاهی کلمه ی کلیدی ما از میزان سرچ قابل قبولی برخوردار است ولی ممکن است هنوز تردید هایی در مورد اینکه میتوان آنرا به عنوان تیتری مناسب برای مقاله انتخاب کرد داریم. در این حالت سراغ ابزار ترند گوگل رفته(google trends) و محبوبیت کلمه را در بازه های زمانی مختلف بررسی میکنیم. برای مثال کلمه ی خرید عید نوروز را بررسی میکنیم.

محتوای همیشه سبزاین تصویر میزان سرچ و محبوبیت کلمه ی خرید عید نوروز در طول یکسال است. چیزی که به ما نشان میدهد این است که روند اوج محبوبیت این سرچ از اواخر ماه دی شروع شده و تا اواخر فروردین ماه ادامه داشته است . دقیقا تایم خود عید نوروز و سپس یک روند نزولی تقریبا بلند مدت را طی میکند. این بدین معنی است که چنین کلمه کلیدی و عنوانی نمیتواند برای یک محتوای همیشه سبز مناسب باشد زیرا مقطعی است.

خب تقریبا (البته تقریبا) استاندارد های قسمت find  از قانونFC  بیان شد. آماده ی شنیدن قسمت دوم از این قانون جادویی برای تولید محتوای همیشه سبز هستید ؟

Create یا خلق محتوا

در ابتدا شاید خلق یک محتوا در نظر ما این است که یک نویسنده استخدام کرده و او هم با توجه به موضوعاتی که ما به او میدهیم یا خودش پیدا میکند یک محتوای جاودانه برای ما تولید خواهد کرد  و در موقع احتیاجمان، آن مقاله را فرا خوانی کنیم در صورتی که خلق یک محتوا راه های ساده تر از این هم دارد که با رعایت قواعد آن میتوان در وقت و زمان صرفه جویی بسیاری کرد. این قواعد عبارتند از:

تولید محتوای 10X

در بین مارکتر ها و بازاریابان اصطلاحی وجود دارد در مورد محتواهایی که ارزش بسیاری دارند که به آن محتوای ده برابر یا 10x گفته میشود. منظور از این اصطلاح این است که محتواهایی که از نظر کیفیت چیز خاصی برای ارائه ندارند قدرت رقابت بالایی هم ندارند و در دسته ی محتواهای 1x یا محتواهایی قرار میگیند که قدرت رقابت بالایی برای تاپ رنکینگ بودن را نداشته و اگر هم در گوگل بالا بیایند پس از مدت کوتاهی جای خود را به رقیبان دیگری که مقالاتی قویتر( 2x,3x,…) تولید کرده اند میدهند.

محتوای همیشه سبز

برای مثال یک مقاله ی 1x را براحتی با مقاله ای 2x و بالاتر میتوان پشت سر گذاشت اما وقتی مقاله ای تولید شود با ارزش 10x دیگر دایره ی رقیبان کمتر شده و جاودانگی مورد انتظار ما مخصوصا در مورد مقالات همیشه سبز حاصل میشود.

[rd_line color=”#00d6c0″]
در خلق چنین محتوایی سه اصل اساسی وجود دارد که با رعایت آن می توان محتوای با ارزش تولید کرد
[rd_line color=”#00d6c0″]

تخصص نویسنده در آن مطلب

محتوای همیشه سبز

خاص بودن نوشته

محتوای همیشه سبز

کیفیت نوشته

محتوای همیشه سبز
[rd_line color=”#00d6c0″]

در مورد چگونگی تولید محتوای 10x میتوان چندین ساعت صحبت کرد و مقاله نوشت زیرا بحث بسیار مفصلی است که در این باره میتوانید به مقالات سایت های moz, href, forbes مراجعه کنید.

4.8/5 - (81 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *