کلمه کلیدی LSI چیست و چه اهمیتی دارد؟

گوگل هر روزه در حال پیشرفت و توسعه است، یکی از توسعه های مهم گوگل، پیشرفت در عملکرد ربات هایش است. با گذر زمان و بالاتر رفتن دقت ربات های گوگل ، ربات ها به درک نزدیک تری از داده ها میرسند که شبیه درک مغز انسان است. در خصوص مبحث مورد نظر ما در این مقاله باید بگوییم که بی شک نام “کلمه کلیدی” ما را به یاد کلمه های کلیدی در سئو می اندازد. در گذشته چگالی کلمات کلیدی بود که باعث میشد ربات ها آنها را نمایش دهند، با ذکر یک مثال بهتر درک خواهید کرد قضیه از چه قرار بوده است. به عنوان مثال در گذشته و قبل از آمدن کلمه کلیدی LSI، ربات های گوگل به این طریق سایت های مربوطه را به کاربر نمایش میدادند که در ابتدا کاربر یک کلمه را در گوگل جستوجو کرده و بعد گوگل در بین تمامی وب سایت هایش به دنبال آن کلمه میگشت و هر سایتی که دقیقا آن عبارت و یا قسمتی از آن را هم در داخل متن و یا در هر قسمت از سایتش قرار داده بود را به کاربر نمایش می داد. اما بعدها با آمدن کلمه کلیدی LSI ربات ها با دقت بیشتری مطالب مرتبط تری را به کاربران نمایش میدادند. درواقع استفاده از LSI یکی از روش های استراتژی محتوا است.

بررسی اهمیت کلمه کلیدی LSI از نظر سئو

در روزهای ابتدایی سئو ، Google و سایر موتورهای جستجو موضوع یک صفحه را براساس کلمات کلیدی که در صفحه پیدا می کنند ، درک می کنند به عنوان مثال اگر شما کلمه کلیدی “بازاریابی محتوا ” را چندین بار استفاده کنید گوگل متوجه خواهد شد که صفحه شما مرتبط با بازاریابی محتواست پس در واقع همچنان تکرار کلمات کلیدی در صفحه هدف اهمیت خود را دارد و گوگل متوجه نخواهد شد که صفحه ی شما مربوط با کدام اصطلاح است ،ولی امروزه گوگل در پی دست یافتن به سطح عمیق تری از محتوای شماست  به طوری که به موضوع اصلی صفحه‌ی شما پی ببرد و برای نمایش به کاربر دچار گمراهی نشود که برای رسیدن به این هدف به کلمه کلیدی LSI روی آورد. 

به طور مثال شما یک بلاگ و یا یک پست درباره‌ی “قهوه ی دم کرده سرد” منتشر می‌کنید، گوگل بعد از اتشار شما ، صفحه را شروع به اسکن میکند تا  اصطلاح “قهوه سرد” را در برچسب عنوان ، محتوا ، متن ، متن تصویر و غیره استفاده می کنید یا خیر. اما آنها همچنین صفحه شما را برای یافتن کلمات کلیدی LSI (مانند “فیلتر” ، “دما” ، “خرد کردن” ، “آب سرد” و “یخ”) اسکن می کنند. و وقتی آنها این کلمات کلیدی LSI را در محتوای شما ببینند ، بگویید: “ما اطمینان داریم که این صفحه در مورد موضوع قهوه دم کرده سرد است.”

در حقیقت ،در یک مقاله تحقیقاتی اخیر Google بیان کرده است که آنها برای درک موضوع اصلی مقاله از “کلماتی که اغلب با هم اتفاق می افتند” استفاده می کنند .

یک نکته که باید به آن اشاره کرد

کلمات کلیدی LSI مترادف نیستند، در عوض اصطلاحاتی هستند که با کلمه کلیدی مورد نظر شما ارتباط نزدیک دارند. به عنوان مثال ، کلمه ای مانند: “راه رفتن” را در نظر بگیرید، خب کلمات مختلفی مانند “طی کردن” و ” گام برداشتن” و… مترادف کلمه اصلی ما ( “راه رفتن ” ) است. حالا باید بندانید که استفاده از آن مترادف در مقاله شما هیچ مشکلی ندارد (در واقع ، این می تواند به SEO در صفحه شما کمک کند). اما این یک کلمه کلیدی LSI نیست !! کلمات کلیدی LSI برای “راه رفتن” مواردی از این قبیل است: “کفش” ، “قدم شمار” و “5 کیلوگرم” و… از این دست کلمات هستند. 

بهترین روش ها برای پیدا کردن کلمه کلیدی LSI

1_ پیدا کردن توسط پیشنهادات Google

الف) Google Autocomplete یا تکمیل خودکار گوگل یکی از سریعترین و ساده ترین راه ها برای کشف اصطلاحات LSI برای استفاده در محتوای شما است. به عنوان مثال ، من شما یک بلاگ با عنوان “کلمه کلیدی LSI چیست و چه اهمیتی دارد؟” را منتشر میکنید. و برای بهینه سازی آن صفحه ، “کلمه کلیدی LSI” را در Google تایپ کردم. و به کلماتی که به من پیشنهاد دادم توجه کردم. این کلمات پررنگ کلمات LSI هستند.

به هر حال ، آنها اصطلاحاتی هستند که کاربران انسانی هنگام جستجوی هر چیز مربوط به “کلمه کلیدی LSI” ، آنها را جستجو می کنند. بنابراین میتوانید این اصطلاحات را در محتوای خود قرار دهید: شما همچنین می توانید ابزار Keyword Tool و UberSuggest را امتحان کنید. هر دو این ابزارها بیش از انجام کارها به روشی قدیمی کلمات کلیدی پیشنهادی بیشتری به شما می دهند. گفته شده است که ، Google تمایل دارد محبوب ترین اصطلاحات (و در نتیجه مرتبط ترین آنها) را پیشنهاد دهد . بنابراین معمولاً فقط درصورتی که بخواهم محتوای خود را به حداکثر برسانم ، از یکی از این ابزارها استفاده می کنم.

ب) “جستجوهای مربوط به …” یا “…Searches Related to”

“…Searches Related to” مشابه Google Autocomplete است. اما به جای اینکه Google هنگام جستجو کلمات کلیدی را به شما پیشنهاد دهد ، آنها عبارات مرتبطی را در پایین نتایج جستجو به شما می دهند، اما به جای اینکه Google هنگام جستجو کلمات کلیدی را به شما پیشنهاد دهد ، آنها اصطلاحات مرتبط را در پایین نتایج جستجو به شما می دهند.

ج) Google Snippet

شرایط پررنگ در توضیحات Google Snippet ، این روش دیگری برای یافتن کلمات کلیدی LSI به طور مستقیم از Google است. شاید متوجه شده باشید که Google عبارات پررنگ را در قسمت نتیجه متناسب با کلمه کلیدی شما پررنگ می کند: و اگر خوب نگاه کنید ، چیز دیگری مشاهده خواهید کرد: Google فقط عبارات پررنگ و دقیق را مطابقت با آنچه شما اخیراً جستجو کرده اید ، ندارد. گوگل همچنین کلمات و عبارات پررنگ و مشابهی را نمایش میدهد. به عنوان مثال ، هنگام جستجو برای کلمه کلیدی ” طراحی سایت شرکتی ” در نتیجه جستوجو در قسمت متا یک سری از کلمات بلد شده را به شما نمایش میدهد که می‌توانید از آنها یه عنوان LSI استفاده کنید . 



		
کلمه کلیدی LSI

۲ـ ابزارها

الف) LSIGraph و LSIKeywords.com هر دو تقریباً به یک شکل کار می کنند. و ابزارهایی هستند به طور خاص ایده های کلمات کلیدی LSI را تولید می کند. در این ابزارها شما یک کلمه کلیدی تایپ می کنید که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید و لیستی از اصطلاحات LSI را می توانید در محتوای خود بگنجانید. هر دو ابزار SEO رایگان هستند، اگرچه باید به این نکته اشاره کنم که LSIGraph برنامه پولی دارد … بنابراین از نظر فنی “Freemium” است) به طور کلی ، هر دو ابزار عالی کار می کنند. اما اگر مجبور شدید یکی را انتخاب کنید ، باید به سراغ LSIKeywords.com بروید. LSIGraph تمایل دارد که اصطلاحات مرتبط تری را به من ارائه دهد که تغییرات مستقیم کلمه کلیدی هدف من نیست. به عنوان مثال ، وقتی در LSIKeywords.com “ابزارهای جستجوگرها” را تایپ می کنم ، تعداد زیادی اصطلاحات مرتبط (مانند “Google Analytics”) پیدا می کنم که کلمات کلیدی PERFECT LSI را می سازند.

ب) Google Keyword Planner

یکی دیگر از ابزار هایی که برای یافتن LSI  میتوانید استفاده کنید ابزار Google Keyword Planner هست که یکی از ابزارهای خود گوگل است . برای استفاده از ای ابزار کافیست که کلمه کلیدی مورد نظر خود را در قسمت سرچ آن وارد نمایید و منتظر بمانید تا لیستی از کلمات “ایده های کلمات کلیدی” دریافت کنید، برخی از اینها مترادف و تغییر پیدا کرده کلمه کلیدی شما هستند: اما اگر به طور عمیق جستوجو کنید ، می توانید برخی از عبارات جذاب LSI را پیدا کنید .

کلمه کلیدی LSI

 * یک نکته حرفه ای:

شما میتوانید از صفحات فرود یا صفحات لندینگ رقبا استفاده کنید!! به طور خاص ، شما می توانید از صفحه فرود یک رقیب که در نتایج جستجو بالاتر از شما قرار دارد ، استفاده کنید. وقتی این کار را انجام می دهید ، Google صفحه را اسکن کرده و کلمات کلیدی را که به نظر آنها مرتبط با موضوع آن صفحه هستند ، نمایش می دهد.

ج) Images google

این ویژگی جدیدی در Google Images است که نمی بینم افراد زیادی درباره آن صحبت کنند اما آن یک معدن طلای LSI است !! برای استفاده از آن ، فقط کلمه کلیدی خود را در تصاویر Google قرار دهید و Google توجه شما را به یک سری اصطلاحات مرتبط بالاتر از نتایج تصویر ، جذب می کند. به طور مثال من کلمه کلیدی ” آنالیز و تدوین استراتژی ” را در قسمت Images google سرچ میکنم و نتایج بدست آمده را به عنوان LSI انتخاب می کنم. 

کلمه کلیدی LSI

از کلمات کلیدی LSI  در کدام قسمت از سایت خود باید استفاده کنیم؟

اکنون که لیستی از کلمات کلیدی LSI دارید ، اینکه چگونه از آنها استفاده کنید هم حائز اهمیت است؟ بر اساس تجربیات بدست آمده ، تا زمانی که Google این اصطلاحات را در جایی از صفحه شما می بیند ، از محتوا و یا سایت شما راضی خواهد بود و بهترین قسمت ها برای قرار دادن LSI در برچسب عنوان  و در متن هم ، در متن تصویر ،  به شکل زیر عنوان H2 ، H3 یا H1 شما و حتی در خود محتوا  میتوانید از آنها استفاده کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *