کسب درآمد از تولید محتوا

درست است که شاید در چند سال اخیر است که ما عبارت تولید محتوا را بار ها شنیده ایم و به آن به عنوان یک شغل حتی نگاه می کنیم. اما تولید محتوا به معنای واقعی کلمه از دیرباز وجود داشته است. می توان گفت در دنیا همه ما در حال تولید محتوا هستیم و محصول و خدماتی ارائه می دهیم. حال حتی در بحث تکنولوژی نیز باز هم بیشتر افراد در دنیا در حال تولید محتوا هستند. اکثریت از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، بلاگ می نویسند، مقاله برای پروژ هایشان تدوین می کنند و… اما دقیق تر بخواهیم به این موضوع نگاهی داشته باشیم دوست داریم بدانیم آیا کسب درآمد از تولید محتوا امکان پذیر است ؟ درست است که این سوال خیلی کلی است و جواب آن بدون شک “بله” می باشد. اما هرکسی که تولید محتوا می کند درآمد کسب نمی کند و خیلی ها با همین تولید محتوا درآمد های بسیار بالایی کسب می کنند. با دی ام تابان همراه باشید تا بیشتر نگاهی به کسب درآمد از تولید محتوا داشته باشیم.

چگونه از طریق  محتوا درآمد کسب کنیم ؟

شاید بشود توضیحات اضافه زیادی در رابطه با این موضوع داد اما قصد داریم در اول کار، یکراست به سمت اصل مطلب برویم تا در زمان شما هم صرفه جویی شود. کسب درآمد از طریق تولید محتوا به طور کلی به دو صورت امکان پذیر است : به صورت فریلنس یا به صورت استخدامی در شرکت ها. فرقی نمی کند که شما دوست دارید جزو کدام دسته باشید ( کاملا این موضوع به علاقه شما بستگی دارد) ، در هر دو صورت کسب درآمد بستگی به موضوع کار شما و کیفیت کار خـودتان دارد. حال چه کاری باید انجام دهیم ؟

 

کسب درآمد از تولید محتوا

مقاله نویسی

شما اگر به اصل “نوشتن” علاقه داشته باشید، درباره هرچیزی می توانید بنویسید. پس نوشتن مقاله های یک سایت در رابطه با موضوعات مختلف می تواند برای شما کسب درآمد به همراه داشته باشد. به این صورت که شما به استخدام یک شرکت در می آیید که مقاله های سایتشان را تدوین کنید یا اینکه به صورت فریلنس می توانید با چندین سایت و رسانه مختلف همکاری کنید. مقاله نویسی یکی از عمده ترین کار ها در تولید محتوا به شمار می رود که خواهان بسیاری دارد. پس اگر نویسنده خوبی هستید و دستی در ادبیات فارسی دارید، فرصت های شغلی بسیاری در انتظار شماست.

ارائه استراتژی محتوایی

هیچ کاری بدون آنالیز و تدوین استراتژی درست و دقیق پیش نمی رود. معمولا هم کسانی که در تولید محتوا سر رشته چندانی ندارند، فقط می توانند محتوا تولید کنند و تخصصی در تدوین استراتژی محتوایی ندارند. پس چه بهتر که شما از این فرصت استفاده کنید و آنالیز و تدوین استراتژی محتوا را انجام دهید. آنالیز کردن می تواند شامل آنالیز رقبا و بررسی استراتژی کار آن ها باشد. شما می توانید با آنالیز کردن، نقاط ضعف و قدرت خودتان و رقبا را شناسایی کنید و بهترین تصمیمات را برای تدوین استراتژی اتخاذ کنید.

محتوای تصویری

به طور کلی این مسئله که با انواع تولید محتوا آشنا باشید عالی است. اگر دستی هم در برنامه های طراحی و ویرایش محتوای تصویری داشته باشید، خیلی راحت می توانید به کسب درآمد از تولید محتوا برسید. اما خب اگر شما تمام زمان خود را بر روی یاد گرفتن محتوای متنی گذاشته اید هیچ اشکالی ندارد. شما می توانید ایده های خود را به یک گرافیست بگویید تا آن ها را برای شما پیاده سازی کند. از تولید محتوای ویدیویی هم غافل نشید که در حال حاضر یکی از پرطرفدار ترین نوع محتوا به شمار می رود. تولید محتوای تصویری به طور کلی تاثیر خیلی بیشتری بر مخاطب دارد و کیفیت کار شما را بالا می برد.

نوشتن محتوای بهینه سازی شده

درست است که همیشه خوب و جذاب نوشتن در اولویت است اما با یک سرچ در دی ام تابان شما می توانید چگونگی نوشتن محتوای سئو شده و بهینه برای موتور های جست و جو را تا حدی بیاموزید. اینگونه نه تنها شما می توانید یک محتوای عالی و جذاب تولید کنید، بلکه با رعایت اصول سئو، رتبه محتوای شما نیز در گوگل پیشرفت قابل ملاحظه ای خواهد داشت.

 

کسب درآمد از تولید محتوا

نکات قابل توجه کسب درآمد از تولید محتوا

اطلاعاتتان را افزایش دهید

باور کنید که چگونه نوشتن را شما می توانید در طول 1 ماه تمرین یاد بگیرید. اما “چه چیزی” نوشتن نیازمند دانش بالای شما از موضوعات مختلف است. همانطور که می دانید و نیاز به گفتن نیست، نوشتن محتوای کپی سم است! مطمئن باشید اگر شما دانش خودتان را درباره موضوعات مختلف بالا ببرید و محتوایی بر حسب دانش خودتان بنویسید هم ارزش بسیار بالاتری دارد هم اینکه همه روی شما حسابی جداگانه به عنوان یک شخص حرفه ای باز خواهند کرد.

شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید

اتفاقا در دنیای امروز بازاریابی محتوا از شبکه های اجتماعی هم رونق بسیاری دارد. چون شاید شما از طریق تولید محتوای سایت بتوانید مخاطبان زیادی را جذب کنید اما جامعه کاربران شبکه های اجتماعی تقریبا درصد بسیار بالایی از مردم جهان را تشکیل می دهد. در واقع هرچقدر هم که شما بخواهید تنها و تنها تمرکز خودتان را بر روی تولید محتوای وب سایت بگذارید، کسب درآمد از تولید محتوا شبکه اجتماعی می تواند یک رویکرد پول ساز برای شما به شمار بیاید. بگذارید اینطور بگوییم که حداقل سعی کنید به عنوان یک کاربر به صورت فعال در شبکه های اجتماعی تولید محتوا کنید. این موضوع به خودی خود بر روی کار شما تاثیر مثبتی خواهد داشت.

 

کسب درآمد از تولید محتوا

سخن آخر

به عنوان نویسنده این مطلب باید به شما بگویم که درست است که همه می گویند “محتوا پادشاه است” اما یک پادشاه بدون کارکنان دربارش به تنهایی نمی تواند از پس اداره یک جامعه بربیاید. برای اینکه به خوبی بتوانید کسب درآمد از تولید محتوا داشته باشید، سعی کنید تخصص های دیگر را هم دنبال کنید و تمرکز تمام کمالتان را بر روی محتوا نگذارید. یادگیری محتوا علاقه و زمان خودش را می خواهد اما چیزیست که همیشه شما با آن درگیرید و برایتان تکرار می شود. مطمئن باشید هرچقدر دانش خودتان را در زمینه های دیگر بالا ببرید به راحتی می توانید از طریق تولید محتوا کسب درآمد کنید. همچنین اگر خودتان برای این کار فرصتی ندارید، همکاران ما در دی ام تابان برای ارائه تمامی خدمات تولید محتوا و تولید محتوای اختصاصی شما با کمال میل حاضر به یاری رسانی هستند.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *