روش های کاهش بانس ریت

بانس ریت یک پارامتر مهم در دنیای دیجیتال مارکتینگ است. عوامل زیادی می توانند بر روی آن اثر گذاشته و مقدارش را بالا ببرند. ما همواره به دنبال راهکار هایی هستیم تا بتوانیم باعث کاهش بانس ریت شویم. در ادامه این راهکار ها را بررسی می کنیم.

بانس ریت چیست؟

اول بهتر است با مفهموم بانس ریت بیشتر آشنا شویم. بانس ریت در لغت به معنای “نرخ پرش” است. و منظور میزان خروج و یا پرش کاربران از یک صفحه است. زمانی که یک کاربر وارد صفحه سایت ما شود و هیچ عمل خاصی مانند کلیک و یا اسکرول را انجام ندهد و بلافاصله صفحه را ترک کند، در این صورت بانس ریت صفحه و یا نرخ پرش آن بالا است. بانس ریت به صورت درصدی اندازه گیری می شود.

معرفی روش هایی برای کاهش بانس ریت

زمانی که بانس ریت یک صفحه بالا است، به این معناست که کاربران خیلی زود بدون انجام هیچ کاری صفحه را ترک می کنند و این موضوع اصلا برای ما خوب نیست و تاثیر بدی هم روی سئو سایت دارد. پس چکار کنیم تا با کاهش بانس ریت مواجه شویم؟

استفاده از ویدئو

یکی از بهترین عوامل کاهش بانس ریت، استفاده از ویدئو در لندینگ پیج های خود است. زمانی که ویدیویی با آیکن پخش جذاب وجود داشته باشد، کاربر ترغیب به پلی و یا پخش ویدئو شده و دیدن حتی چند ثانیه ای از آن تاثیر بسیار خوبی بر کاهش بانس ریت می گذارد. طبیعتا هر چه ویدئو بالاتر باشد بیشتر در دسترس کاربر بوده و احتمال پلی شدن آن بیشتر است.

همچنین استفاده از تصاویر با کیفیت، ساخت موشن گرافیک و طراحی گرافیکی وب می تواند بسیار جذاب و گیرا باشد.

کاهش بانس ریت

سرعت بارگذاری را حتما چک کنید

اگر سرعت بارگذاری سایت شما بیش از 3 ثانیه باشد، شک نکنید که کاربران خیلی سریع از سایت شما فرار می کنند. به صورت دوره ای، منظم سرعت سایت خود را با ابزارهای سئو مانند gtmetrix بررسی کنید و  مواردی را که باعث افزایش سرعت می شوند را رفع تا در نتیجه شاهد کاهش بانس ریت باشید.

کاهش بانس ریت

ریسپانسیو بودن را نادیده نگیرید

با توجه به اینکه درصد بیشتری از ترافیک اینترنت، مربوط به کاربران موبایل است. پس حتما بعد از هر تغییر در سایت خود ریسپانسیو بودن را در موبایل های مختلف با مدل های متفاوت و در قسمت inspect دسکتاپ چک کنید.

کاهش بانس ریت

تولید محتوای جذاب و خوانا

اگر محتوایی که استفاده می کنید بسیار سنگین و کلمات نامفهومی در آن نوشته شده باشد، کاربر ممکن است خسته شده و سایت شما را ترک کند. پس بهتر است در تولید محتوا موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • از عنوان های جذاب کمک بگیرید تا موجب کاهش بانس ریت شوند
  • محتوای خود را متناسب با عنوان بنویسید و از محتواهای کپی شده به شدت دوری کنید. سعی کنید محتوای همیشه سبز بنویسید و اینچنین بازاریابی محتوا را انجام دهید.
  • از پاراگراف های کوتاه استفاده کنید. برای خوانایی بیشتر می توانید برخی کلمات مهم را bold کرده و یا از رنگ دیگری استفاده کنید تا چشم کاربر احساس خستگی و تکراری بودن نکند.

از پاپ آپ ها و تبلیغات زیاد دوری کنید

اگر پیشنهاد فوق العاده و مهمی دارید از پاپ آپ ها استفاده کنید. تحقیقات نشان داده است عموما کاربران با دیدن پاپ آپ ها کلافه شده و صفحه را ترک می کنند که خود موجب افزایش بانس ریت می شود.

همچنین در گذاشتن تبلیغات زیاد دوری کنید تا کاهش بانس ریت را در پی داشته باشید. اگر هر طرف سایت شما تبلیغات رنگ و وارنگ وجود داشته باشد، کاربر ممکن است گیج شده و اصلا محتوای اصلی را ندیده صفحه را ترک کند.

لینک سازی داخلی مناسب

یکی از مهم ترین عوامل برای جلوگیری از ترک کاربران از سایت خود و کاهش بانس ریت، لینک سازی هدفمند و درست است. مقاله ای که می نویسید باید در قسمت های مناسب و مرتبط با موضوع، لینک هایی به صفحات دیگر همان سایت و یا به اصطلاح لینک های داخلی داده شود. مثلا اگر زمانی که درباره ی سئو کلاه سفید صحبت می کنید، اشاره ای هم به سئو کلاه سیاه کردید باید با همان کلمه به مقاله مربوطه نیز لینک دهید.

توجه کنید که لینک ها در تب های جدید باز شوند که خود عامل موثری در کاهش بانس ریت است.

کاهش بانس ریت

CTA عامل موثر در کاهش بانس ریت

CTA(فراخوانی برای اقدام) زمانی که به درستی و با رعایت نکات مناسب استفاده شود، به صورت انفجاری می تواند باعث کاهش بانس ریت شود. گذاشتن cta در جای مناسب، استفاده از رنگ هایی که باعث ترغیب کاربر می شود، نوشته های جذاب و اندازه و فونت همگی به خودی و خود مهم هستند.

کاهش بانس ریت

ساخت صفحات 404 اختصاصی

یکی از موانع سر راه کاهش بانس ریت وجود صفحات 404 است. اما هیچ موانعی برای ما ماندگار نیست. اگر صفحات 404 را به صورت اختصاصی طراحی کنیم و راهبردی برای رسیدن به صفحات دیگر در آن بگذاریم. یعنی اجازه ندهیم کاربر سایت ما را ترک کند بلکه او را به صفحات دیگر ببریم تاثیر زیادی در بهبود بانس ریت گذاشته ایم.

عکس زیر یک صفحه 404 اختصاصی خوب را نشان می دهد که مخصوص سایت جواهرات است.

کاهش بانس ریت

استفاده آسان از منو

همیشه سعی کنید منو را طوری با دسته بندی های منظم بچیند که کاربران به راحتی توانند صفحات مورد نیاز خود را پیدا کنند. برای این کار ابتدا یک دسته بندی کلی و سپس زیر دسته ها و زیر زیردسته ها را مشخص کنید. همچنین خود را جای کاربر بگذارید و ببینید آیا محصول و یا خدماتی که می خواهید به راحتی از منو پیدا می شوند؟

در زیر یک منوی کامل با دسته بندی درست را مشاهده می کنید.

کاهش بانس ریت

هر یک از نکاتی را که گفته شد، سعی کنید در سایت خود بررسی کنید و اگر آن نکات را رعایت نکرده ایید، درصدد انجام آن برآیید و یادر صورت رعایت کردن به بازبینی و اصلاح آن ها بپردازید تا شاهد کاهش بانس ریت باشید. علاوه بر نکات ذکر شده، موارد دیگری نیز وجود دارند. شما با چه کاری بانس ریت سایت خود را کاهش دادید؟ برای ما بنویسید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *